استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک
سرخط خبرها

چشم انتظار یاریِ بخش خصوصی

  • کد خبر: ۳۳۷
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
چشم انتظار یاریِ بخش خصوصی
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از وجود 110 پروژه نیمه‌تمام در استان خبر داد

مرتضی اخوان - بیش از 9 ماه از انتصاب فرزاد فتاحی به‌عنوان نخستین مدیرکل غیربومی اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌گذرد و بالاخره روز گذشته او رودر‌روی خبرنگاران نشست تا به سؤالات آن‌ها در قالب یک نشست پاسخ دهد؛ نشستی که برگزاری آن بارها به تأخیر افتاد تا اینکه بعد از اعلام خبر بازداشت مدیرکل و آزادی‌اش به قید وثیقه، جدی‌تر از هر زمانی به مطالبه جدی اصحاب رسانه بدل شد و دست‌آخر روز گذشته این نشست با حضور گسترده اهالی رسانه در اتاق کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، نشستی از جنس توضیحات آقای مدیرکل و ابهام‌های همیشگی درباره یک عملکرد و صد حاشیه. مدیرکل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف به ایراد سخن پرداخت که در ادامه بخش‌های اصلی صحبت‌هایش را از نظر خواهید گذراند.

9ماهگی یک شناخت از ورزش استان
حدود 9 ماه است که افتخار خدمت در ورزش خراسان رضوی را داشتم و در طول این مدت سعی کردیم بسیاری از مشکلات را شناسایی کنیم و بر شرایط حاکم بر ورزش استان تسلط پیدا کنیم. دیدارهای زیادی را با پیش‌کسوتان و هیئت‌های ورزشی داشتیم، از تمامی شهرستان‌ها بازدید داشتیم و خدا را شکر با این اقدامات توانستیم شناخت کاملی از شرایط ورزش استان پیدا کنیم.

تأمین منابع مالی هیئت‌ها
در طول این مدت ورزش استان موفقیت‌های خیلی خوبی را به خودش دید و مقدمه‌ای شد برای سال98 و 99 که ان‌شاءا... ما بتوانیم موفقیت‌هایمان را در المپیک و پاراالمپیک بروز و ظهور بدهیم. بعد از کسب موفقیت‌های کاروان ورزشی استان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی سعی شد در بحث تأمین منابع لازم برای پرداخت بدهی‌های هیئت‌های ورزشی و شهرستان‌ها یک قدم اساسی برداریم و هیئت‌‎های ورزشی را به لحاظ پرداختی‌ها به جایی برسانیم که دغدغه اعزام‌ها را نداشته باشند.

حضور درخشان پدیده و پیام
در سال گذشته شاهد حضور قدرتمند 2 تیم در لیگ‌های برتر فوتبال و والیبال بودیم. ما پدیده را داشتیم که اوایل لیگ شرایط بسیار بحرانی را سپری می‌کرد و خوشبختانه با تلاش جمیع مسئولان استان و اصحاب رسانه توانستیم مشکلات پدیده را به حداقل برسانیم و این تیم افتخار تاریخی صعود به بازی‌های آسیایی را برای ورزش استان به دست آورد. تیم والیبالمان هم بعد از چند سال در لیگ برتر حضور پیدا کرد و با همکاری شورای شهر و شهرداری و مسئولان استانی و البته با مدیریت خوب و کادر فنی خوب، در لیگ درخشش بسیار خوبی داشت.

به رنگ اعداد، به رنگ آمار
در کل استان خراسان رضوی حدود 900 هیئت ورزشی فعال هستند که وظیفه هدایت و حمایت از آن‌ها به‌عهده ادارات کل است. در سال96 این تعداد هیئت‌ها 728 هیئت بود که در سال97 به 900 هیئت افزایش پیدا کرد. تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان نسبت به سال96 رشد خوبی داشت. در سال96 ما 152661 ورزشکار سازمان‌یافته داشتیم که در سال97 به 167482 نفر رسید. اعتقاد این است که آمار، آمار خوبی نیست و باید دراین‌راستا تلاش بیشتری صورت بگیرد. در سال96، 59 میزبانی در تمامی رشته‌ها داشتیم که در سال97 به تعداد 97 میزبانی رسید. قطعا می‌دانید که نقش میزبانی در توسعه ورزش چقدر می‌تواند مؤثر باشد. قرار است در سال98 برخی میزبانی‌ها را به شهرستان‌ها بدهیم. برای شهر مشهد بیشتر روی میزبانی‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کنیم. تعداد مقام‌های برون‌مرزی در بخش بانوان در سال96، 24 مورد بوده است که در سال97 به 47 مورد رسیده است. در بخش آقایان هم از 90 عنوان برون‌مرزی به 97 رسیده‌ایم. در مجموع ما در سال97، 144 مقام برون‌مرزی داشتیم. تعداد مقام‌های تیمی ما در سال97، به 135 مقام تیمی رسید؛ درحالی‌که سال96، 123 مقام بوده است. در تعداد ورزشکاران دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، در قسمت آقایان 498 نفر و در بخش بانوان 162 نفر داشتیم. در مسابقاتی که سال گذشته تحت‌عنوان استعدادهای برتر کشور برگزار شد، ورزشکاران خراسان رضوی توانستند رتبه دوم کشور را به دست بیاورند. ما درمجموع 700 مکان ورزشی در سطح استان داریم که 289 تای آن مکان‌های سرپوشیده است و 411 مورد، مکان‌های روباز است که از این اماکن 394 مکان در روستا‌ها و 306 مکان در شهرها هستند. سرانه‌مان 42صدم مترمربع است که از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

پروژه‌های نیمه‌تمام، چشم‌انتظار بخش خصوصی
در کل استان 110 پروژه نیمه‌تمام داریم که 41 پروژه از این تعداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد و درمجموع ما برای این 110 پروژه چیزی در حدود 360میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. کل اعتبار عمرانی ما از محل اعتبارات ملی و استانی با افزایش اعتبارات 27صدم درصد، فقط 69میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبارات نقد است و بسیاری از پروژه‌ها با این اعتبارات آماده می‌شوند. پیش‌بینی ما این است که با اعتبارات ملی و استانی حدود 90میلیارد اعتبارات استانی ما افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه پروژه‌های ملی ما هم اعتبارات خوبی خواهند گرفت. حدود 30میلیارد تومان هم اعتبارات ملی خواهیم گرفت. سال98 از لحاظ پروژه‌های عمرانی سال بسیار خوبی برای استان خواهد بود. برای بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام هم، فراخوان عمومی برای جذب بخش خصوصی دادیم و امیدواریم که بخش خصوصی پای کار بیاید و این پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برساند.

اعتبارات درخشان در سال97
ما سال97 را از نظر بودجه‌های ورزشی بسیار خوب به پایان بردیم. تقریبا سال97 برای ما یک سال رؤیایی در ورزش استان بود. با حمایت‌های وزارت و معاونانشان در استان و افزایش چشمگیر اعتبارات در کل کشور و پیگیری‌های استاندار از طریق وزیر، خوشبختانه اعتبارات خیلی خوبی به استان تزریق شد. حدود 17میلیاردو500میلیون ما فقط اعتبارات ورزشی از وزارت گرفتیم. تقریبا 4میلیاردو800 اعتبارات درآمدی ما بود، یک‌میلیارد و 420میلیون اعتبارات حوزه جوانان بود که رشد 100درصدی در این حوزه صورت گرفت. مابقی اعتبار که تقریبا بیش‌از 11میلیارد بود، اعتبارات فصل 5،2 و 7 بود. از طریق همین اعتبارات کارهای مثبتی انجام دادیم. اول اینکه تمامی هیئت‌های ورزشی استان منابع مالی پیدا کردند، دوم اینکه تمامی بدهی‌های هیئت‌ها را پرداخت کردیم و با بررسی اسناد و مستنداتشان هزینه‌ها پرداخت شد. من فکر می‌کنم هیئتی در استان نباشد که منابع مالی‌اش را تأمین نکرده باشیم.

مجامع هیئت‌ها و دغدغه‌های بزرگ
درحال‌حاضر ۱۱ هیئت ورزشی استان خراسان رضوی با سرپرست اداره می‌شود که طی روزهای آینده مجمع انتخاباتی تعدادی از آن‌ها برگزار خواهد شد و برای بقیه نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است. تمام تلاش من و همکارانم این است که مجامع هیئت‌ها را قبل از پایان دوران چهارساله ریاست آن‌ها برگزار کنیم؛ اما برخی مسائل سبب می‌شود این اتفاق به تأخیر بیفتد. سال گذشته 12 مجمع برگزار کردیم و امسال هم تا یکی‌دو ماه آینده مجمع بسکتبال، بولینگ و بیلیارد، بدن‌سازی و پرورش‌اندام، گلف، تکواندو، جودو، ناشنوایان و روستایی، تنیس، سوارکاری و والیبال را خواهیم داشت. هیئت بدن‌سازی فعالیت گسترده‌ای دارد، پردرآمد است و از طرفی همه گروه‌ها، افراد و چهره‌های پرافتخار این رشته در استان دارای اختلافاتی بودند؛ بنابراین تصمیم بر این شد که فردی غیرورزشکار در این رشته سرپرستی هیئت را برعهده بگیرند.

سالن شش‌هزارنفری و کابوس مهران
سالن شش‌هزارنفری چندسالی تعطیل بود و با پیگیری‌های مجدانه، توانستیم به‌صورت تک ‌تشریفات مجوز واگذاری به سازمان همیاری‌ها را بگیریم. یک‌ماه‌ونیم است که کار شروع شده است و ان‌شاءا... ظرف 2 سال آینده بناست این سالن به بهره‌برداری برسد. البته شهرداری هم قول داده است در داخل شهر یک سالن خوب را بسازد و به بهره‌برداری برساند.

بازداشت و آزادی به قید وثیقه
از ۱۵ سال قبل تاکنون ۸۴ نفر در هیئت‌های ورزشی استان مشغول‌به‌کار شده‌اند که هم‌اکنون نیز حقوق آن‌ها توسط اداره کل تأمین می‌شود که از لحاظ قانونی این پرداخت‌ها خلاف مقررات است که این موضوع پیش‌از‌این به مراجع قضایی نیز اعلام شده است و امروز هم این روند را به خبرنگاران اطلاع‌رسانی می‌کنم. فتاحی به پرونده قضایی خود در سمنان نیز اشاره و بیان کرد: در زمانی که مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان سمنان برعهده من نبوده است، یک ورزشکار بر اثر حادثه‌ای آسیب می‌بیند که دادستانی مرا مسئول آن قلمداد کرده است؛ همچنین زمانی که من پست مدیرکلی آن اداره را برعهده داشتم، یک ژیمناست بر اثر حادثه دیگری قطع‌نخاع شد که باز هم من دراین‌رابطه درگیر شدم؛ یعنی این‌جانب برای 2 حادثه متفاوت به دادسرای سمنان احضار شدم که پس از تأمین وثیقه از سمنان به مشهد آمدم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->