وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

انتقال دائمی ۳۳ هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه خراسان بزرگ

  • کد خبر: ۱۰۶۸۵
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
انتقال دائمی ۳۳ هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه خراسان بزرگ
مدير موزه بزرگ خراسان گفت: 80 هزار نفر طي نيمه نخست امسال از اين موزه بازديد داشتند كه در اين ميان حضور گروههاي دانش آموزي، دانشجويي و تورهاي گردشگري بسيار پررنگ بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد رکنی با اعلام این خبر ادامه داد: این تعداد به نسبت میانگین سال‌های گذشته از رشد خوبی در حدود ۲۰ درصد برخوردار بوده است.
وی افزود: امروز وجود موزه به ویژه موزه‌های باستانشناسی و هنری در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن خطه محسوب می‌شود. موزه‌ها نقش بزرگی در تداوم توسعه فرهنگی و معنوی دارا هستند.
مدیر موزه بزرگ خراسان ادامه داد: موزه‌ها به عنوان یک مرکز آموزشی، عملکرد و سازوکار قابل توجهی دارند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری فرهنگی و هنری، القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی داشته باشند.

محمد رکنی گفت: این اشیاء متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی است که در جهت تکمیل بخش‌های مختلف موزه خراسان بزرگ در سال جاری به این محل انتقال یافته است.

وی اظهار کرد: این انتقال در جهت تکمیل پروژه فعال سازی موزه بزرگ خراسان انجام گرفته و معادل حدود ۷۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود:این اشیاء به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته می‌شود و به صورت ثابت و دائمی در محل موزه جاگذاری شده است.
موزه بزرگ خراسان از نظر ساختمان، تداعی گر اثر تاریخی کاخ خورشید در شهرستان کلات است و یکی از موزه­‌های استاندارد کشور محسوب می‌شود که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی احداث شده و هر طبقه بر اساس نوع کاربری آن، تجهیز و تقسیم بندی شده است.
این پروژه که اجرای آن در سال ۱۳۸۴ آغاز شده دارای سه مرحله می‌باشد که بخش اول آن شامل ساختمان موزه، فضای مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته‌های باستان شناسی خراسان است.
مرحله دوم موزه نیز شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و مرحله دوم فضای موزه می‌باشد که تا کنون این دو مرحله به صورت کامل به بهره برداری رسیده است.
در بخش سوم موزه بزرگ نیز که شامل تکمیل طبقات موزه است هم اکنون اقدامات لازم از جمله انتقال اشیاء تاریخی انجام می‌شود.
موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در ۱۳ طبقه با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع صحنه‌ای از تجلی خراسان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->