تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد:

براورد ۱۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه پردیس تئاتر مشهد

  • کد خبر: ۱۰۲۲۰
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
براورد ۱۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه پردیس تئاتر مشهد
شهردار مشهد گفت: این پروژه یک باغ ایرانی هست که طراحی شده و در ادامه و در مسیر ساخت و تجهیزش از نظرات کارشناسان استفاده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم کلنگ‌زنی پردیس تئاتر مشهد، صبح امروز با حضور سید عباس صالحی وزیر ارشاد برگزار شد که در این مراسم محمدرضا کلائی ضمن به اینکه در تکنولوژی حرکت صحنه نیز این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های کشور است افزود: برای تجهیزات این پروژه برآوردمان ۵۰ میلیارد است و در حوزه ساخت هم مطمئنیم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. به این ترتیب حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان این پروژه هزینه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم احسان اصولی عضو شورای شهر هم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بی تردید ما یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف خودمان را در مجموع شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری ایجاد فضای مطلوب برای شهروندان و همشهری‌های خودمان می‌دانیم. لذا این فضا با تقویت و توسعه و کیفیت افزایی بخش‌ها و صنوف و توده‌هایی که جنبه نخبگانی دارند، می‌توانند تحقق یابند.

وی توجه به نیازهای گروه‌های مرجعی نظیر هنرمندان را مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه تلاش شده تا در حوزه‌های مختلف این نیازها شناسایی و بر اساس آن اقدام شود، ادامه داد: یکی از این گروه‌ها که تاثیر بسزایی بر افکار عمومی، روحیات شهروندان شهر دارد، هنرمدان به ویژ‌ه هنرمندان حوزه نمایش هستند.

این عضو شورای شهر افزود: در نشست‌های تخصصی که با این هنرمندان داشتیم، متوجه شدیم، جامعه تئاتر ما علی‌رغم ظرفیت‌های بالا و پیشینه بسیار غنی، دسترسی به زیرساخت‌ها و امکانات لازم در این حوزه را ندارند و زیرساخت‌های موجود کفاف این میزان از توانمندی ان‌ها را نمی‌دهد بنابراین باید این زیرساخت‌ها مهیا شود. به همین جهت در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطالبه شد تا نسبت به اجرای چنین پروژه‌ای در مشهد براساس نیازی که تعریف شده، برنامه‌ریزی‌هایی شکل گیرد.

اصولی تخصیص بودجه برای این پروژه را مربوط به اعتبار سال 97 دانست و ادامه داد: این پروژه کلان کشوری که طرح‌های آن بر اساس باغ‌های ایرانی شکل گرفته و براساس هویت ایرانی، اسلامی و بومی شهر مشهد طراحی شده‌، یکی از زیرساخت‌های فرهنگی بزرگی است که حداقل در شرق کشور مشابه‌اش وجود ندارد و قرار است برای نسل‌ها و سال‌ها باقی بماند.

وی ظرفیت سالن اصلی این مجموعه را ۷۰۰ نفر و سه سالن دیگر را هرکدام ۱۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: سالن اصلی زیربنایی حدود ۵ هزار متر مربع و سه سالن فرعی هم مجموعا ۵ هزارمترمربع زیربنا خواهند داشت. کتابخانه، موزه، گالری نیز در این طراحی پیش‌بینی شده است. که طی 17 ماه ساخت و تحویل خواهد شد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->