کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

«آلکنو»‌ گزینه اصلی نیمکت تیم ملی والیبال

  • کد خبر: ۴۱۹۳۴
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
«آلکنو»‌ گزینه اصلی نیمکت تیم ملی والیبال
تیم ملی والیبال ایران یکی از ۱۲تیم حاضر در بازی‌های المپیک توکیو خواهد بود که هنوز تکلیف سرمربی آن مشخص نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پس‌از فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ با تیم ملی والیبال، انتخاب جانشینی وی یکی از چالش‌های مهم فدراسیون والیبال است. در ابتدا، قرار بود رئیس فدراسیون والیبال پس‌از انجام بررسی‌های لازم، گزینه‌های مدنظر و احتمالی برای هدایت تیم ملی را پیش‌از آغاز رقابت‌های لیگ برتر والیبال معرفی کند، اما محمدرضا داورزنی پس‌از گذشت چند ماه، در دومین جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون (در سال جدید) با چرخشی ۱۸۰درجه معرفی گزینه مدنظر را بر دوش کمیته فنی انداخت؛ کمیته‌ای که ظرف چند روز، با دعوت فدراسیون والیبال از پیش‌کسوتان و کارشناسان این رشته تشکیل و روز شنبه، نخستین جلسه آن برگزار شد.
 
خروجی این جلسه انتخاب گزینه مطرح خارجی برای تیم ملی والیبال بود تا پرونده سرمربی ایرانی رسما بسته شود. درنهایت فهرستی سیزده‌نفره از مربیان تراز اول دنیا در جلسه کمیته فنی ازسوی محمدرضا داورزنی اعلام شد تا اعضای کمیته در دومین جلسه خود پس‌از بررسی رزومه مربیان، ۴ گزینه را انتخاب کنند و سرمربی از بین آن‌ها انتخاب شود.
 
آلکنو، رزنده، ولاسکو، آناستازی، جیانی، کاستلانی، خاویر وبر، ده جورجی، برناردی، انتیگا، لورنزتی، گاردینی و استویچف ۱۳ نام مطرح‌شده در جلسه کمیته فنی بود. پس‌از بررسی رزومه این ۱۳مربی، مشخص شد بیشتر آن‌ها شاغل در تیم‌های ملی یا باشگاهی هستند. درنهایت، مربی انتخاب‌شده توسط فدراسیون، در بهترین حالت پس‌از پایان قرارداد، یعنی سال آینده، می‌تواند در اختیار تیم ملی والیبال ایران باشد. همه این اتفاقات درحالی رخ داد که فدراسیون والیبال کشورمان ظهر دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام اسامی مطرح‌شده در رسانه‌ها، صرفا گمانه‌زنی بوده و فدراسیون هیچ اسم و فهرستی را تأیید نکرده است!
 
 

مرد پرافتخار روس‌ها در راه ایران

حدود ۴۰ روز قبل، خبر مذاکرات ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم ملی روسیه و فعلی زنیت کازان، با فدراسیون والیبال به بیرون درز کرد و حتی دبیر فدراسیون هم این موضوع را تأیید کرد. در روز‌هایی که برخی معتقدند داورزنی با سرمربی جدید تیم ملی به توافق رسیده و برگزاری جلسات، بیشتر جنبه نمایشی دارد، حالا آلکنو نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت ایران به حساب می‌آید.
 
فدراسیون والیبال مذاکرات مثبت با آلکنو را تکذیب نکرده و بعید نیست به‌زودی این مربی سرشناس روس که سابقه همکاری با سعید معروف در تیم زنیت کازان را هم دارد، با عقد قراردادی هدایت ایران در المپیک را برعهده بگیرد. آلکنو قبلا در گفت‌وگویی، ضمن تأیید مذاکرات با ایران، از علاقه خود برای سرمربیگری در تیم ملی ایران در المپیک توکیو خبر داده بود.
 
 

دو مدال المپیک در کارنامه آلکنو

آلکنوی پنجاه‌وسه‌ساله سابقه مربیگری در تیم‌های باشگاهی روسیه و همچنین تیم ملی این کشور را دارد و توانسته افتخارات زیادی را با این تیم‌ها به دست بیاورد. کسب مدال برنز المپیک۲۰۰۸ و مدال طلای المپیک۲۰۱۲ از مهم‌ترین افتخارات او با تیم ملی روسیه بوده است. همچنین در رده باشگاهی توانسته چندین‌بار قهرمانی در لیگ روسیه را تجربه کند. زمانی‌که سعید معروف برای مدتی در تیم زنیت بازی می‌کرد، آلکنو سرمربی این تیم بود و در آن زمان گفته می‌شد که معروف با این مربی به اختلاف خورده است و درنهایت کاپیتان تیم ملی والیبال از زنیت جدا شد.
 
از آلکنو همیشه به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال یاد شده است و مقبولیت زیادی در دنیای والیبال دارد. آلکنو مربی سرشناس و شناخته‌شده‌ای در دنیای والیبال است و چندی پیش هم بسیاری از رسانه‌های خارجی به موضوع حضور او و رزنده در والیبال ایران اشاره کرده بودند. به نظر می‌رسد پرونده حضور رزنده در ایران بسته شده و آلکنو با مسئولان فدراسیون به توافق نهایی رسیده است. به‌هر‌حال باید منتظر ماند و دید که این موضوع چه‌زمانی نهایی و رسمی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->