انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست
سرخط خبرها

رئیس دستگاه قضا: انسجام و همدلی مسئولان راهکار حل مشکلات کشور است

  • کد خبر: ۴۴۴۳۶
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
رئیس دستگاه قضا: انسجام و همدلی مسئولان راهکار حل مشکلات کشور است
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد که انسجام و همدلی مسئولان راهکار رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم می‌باشد، این انسجام بستری است که توسعه در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: گره بسیاری از کار‌ها به دست مدیران با کفایت و با روحیه جهادی باز می‌شود و ماه‌های پایانی دولت، می‌تواند با عزم راسخ و اراده‌ای پولادین مسئولان می‌تواند ماه‌های طلایی در راستای گره‌گشایی از دغدغه‌های مردم و به انجام رساندن کار‌ها و برنامه‌های ناتمام ناقص باشد.

وی بیان کرد: خدمت به مردم از بزرگ‌ترین افتخاراتی است که نصیب همه ما شده و این سند افتخاری است که گرهی از مشکلات این مردم باز کنیم. کار‌ها اگر در زمان خود انجام شود نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد؛ همه مشکلات با دستگاه قضا قابل حل نیست. رفع موانع نیازمند همکاری‌هایی است؛ گاهی پرونده‌هایی که می‌بینیم از نوع مسائلی است که با همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف قابل حل است.

وی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد اظهار کرد: دستگاه‌های اداری و اجرایی در کشور در زمینه‌های ایجاد فساد باید حساس باشند. فساد و تخلف کمش هم در یک دستگاه باید زیاد به شمار بیاید، هیچ مدیری مدیریتش بدون نظارت تعریف نشده و مدیر مستقیم اولین مسئولیت را در قبال کنترل و نظارت در دستگاه اجرایی دارد و بازرسی‌ها و نظارت‌های درون سازمان باید قوی شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: مسئله اصلاح ساختار‌های فسادزا که موجب تولید پرونده می‌شوند ایجاب می‌کند سازمان و دستگاه‌های اداری در کشور روی هر زمینه فسادزا حساس باشند، بررسی وضعیت و نوع ارتباط سازمان‌های خدمت‌رسان به مردم باید مورد حساسیت دستگاه‌های مختلف باشد.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: سهم بسیار جدی با درصد بالا برای حل مشکلات در دست مدیران سازمان‌هاست، مدیران نباید در همه موارد منتظر مرکز شوند بلکه در مسایل مختلف خلاقیت، نوآوری و ابتکاراتی داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از دبیرکل سازمان ملل انتظار داشتیم اجازه ندهد رئیس جمهور تروریست آمریکا، سازمان ملل را با دفتر کار خود و کاخ سفید اشتباه بگیرد و علیه حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم، یاوه گویی کند.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به موضوع خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: خصوصی‌سازی هیچ ربطی به اصل ۴۴ ندارد و اگر جایی را به بخش خصوصی واگذار کردیم نباید کارخانه را رها کنیم، تازه باید بخش خصوصی را توانمند کنیم. خصوصی‌سازی باید در کشور دنبال شود، اما با شکل منضبط و حساب شده و خصوصی‌سازی قانون دارد و باید دقیق رعایت شود.

وی اظهار کرد: در زمان واگذاری کشت و صنعت مغان قوه قضائیه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی تذکر‌هایی را دادند و اگر به اخطار‌ها درباره قیمت‌گذاری، نوع واگذاری و شیوه واگذاری توجه می‌شد در ذهن مردم گره ایجاد نمی‌شد.
 
آیت‌الله رئیسی همچنین گفت: درباره مسائل زمین‌خواری در اسالم چه در حوزه استان اردبیل و چه در حوزه استان گیلان، تأکید می‌کنم مسئله شهرک‌سازی باید بر اساس مجوز قانونی انجام شود.

وی همچنین اضافه کرد: درباره شهرستان خلخال و کارخانه نئوپان از رئیس سازمان بازرسی کل و رئیس کل دادگستری استان اردبیل می‌خواهم وضعیت کارخانه را روشن کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات در بسیاری از حوزه‌ها نقش داشته باشند، بیان کرد: تخلفات تعاونی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ حتما با تعاونی‌های متخلف باید برخورد شود و اگر قانون شکنی توسط ادارات و سازمان‌ها صورت بگیرد باید مضاعف برخورد شود.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز پنجشنبه برای دیدار یک روزه از استان وارد فرودگاه اردبیل شد و مورد استقبال نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در جمع کارکنان دستگاه قضا در استان، جلسه احیای حقوق عامه در حوزه خصوصی‌سازی شرکت کشت و صنعت مغان و جلسه شورای اداری شرکت کرد.

وی همچنین از کارخانه نساجی سبلان پارچه و نیز مجتمع قضایی شهید قدوسی اردبیل دیدار و با کارکنان آن‌ها به گفت‌وگو نشست.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->