صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم‌ملی هندبال دختران جوان اولین‌بار در مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی هندبال جوانان دختر ایران با پیروزی مقابل مکزیک در مسابقات قهرمانی جهان موفق شد در یک روز به‌یادماندنی اولین پیروزی تاریخ بانوان هندبالیست ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان رقم بزند. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه پرزیدنت‌کاپ رقابت‌های قهرمانی جوانان دختر جهان، مقابل مکزیک به میدان رفتند و در این دیدار از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و در پایان نیمه نخست با نتیجه ۱۸بر۱۱ به رختکن رفتند.

در نیمه دوم نیز قدرت‌نمایی دختران ایران ادامه یافت و با گلباران مکزیک موفق شدند درنهایت این بازی را با نتیجه ۴۶بر۲۶ بهسود خود تمام کنند. برد شیرین تیم‌ملی جوانان دختر ایران مقابل مکزیک نخستین پیروزی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بود. در پایان دیدار تیم‌های ملی ایران و مکزیک در پرزیدنت‌کاپ رقابت‌های قهرمانی جوانان دختر جهان، هانیه کریمی ملی‌پوش ایران، عنوان برترین بازیکن این دیدار را به‌دست آورد.

بیست‌وسومین دوره مسابقات جوانان دختر قهرمانی جهان تا ۱۲تیر به‌میزبانی اسلوونی دنبال خواهد شد. تیم‌ملی هندبال جوانان دختر ایران با کسب عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شده بود سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به‌میزبانی اسلوونی را کسب کند. این برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال ایران است که تیم‌ملی جوانان دختر ایران به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرده است.

شکست برابر ایتالیا

در ادامه رقابت‌های هندبال پرزیدنت‌کاپ قهرمانی جوانان دختر جهان ۲۰۲۲، تیم‌ملی ایران دیروز مقابل ایتالیا به میدان رفت و درنهایت ۳۵بر۲۰ شکست خورد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۹بر۱۰ به‌سود ایتالیا به پایان رسید و در نیمه دوم نیز ایتالیا با اختلاف شش گل به پیروزی رسید تا درنهایت ملی‌پوشان ایران با نتیجه ۳۵بر۲۰ مغلوب حریف شوند.

اسامی ملی‌پوشان ایران

مهربان بدوی، الناز یارمحمدی توسکی، هانیه کریمی، هستی دوخایی، مرضیه قاراخانی، فاطمه برات‌پور، سیده لیلا حسینی، معصومه قنبری، شهرزاد نصوحی، نگار زنده‌بودی، نگین رحمانی، سیده فاطمه مریخ، مبینا حسن‌نژاد، سمانه دولتی، سارا موسی‌زاده و مائده شهبازی ترکیب تیم‌ملی هندبال جوانان دختر ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند که موفق به تاریخ‌سازی در هندبال بانوان شدند. همچنین، غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، آزاده گیلانی (سرپرست)، مهسا معتمدی (مربی)، زهرا احمدی‌نیا (مربی دروازه‌بانان)، زهره کشاورزیان (پزشکیار) به‌عنوان کادرفنی تیم‌ملی ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.