بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

خانه‌تکانی در تیم‌ملی هندبال بانوان

  • کد خبر: ۱۲۹۰۴۱
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
خانه‌تکانی در تیم‌ملی هندبال بانوان
وقتی اسپانسر سرمربی انتخاب می‌کند!

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از پایان قرارداد کوتاه سرمربی اسپانیایی تیم‌ملی هندبال، فدراسیون حق انتخاب کادرفنی جدید را به اسپانسر تیم‌ملی سپرد. تیم‌ملی بعد از حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا برای اولین‌بار تفاوت‌ها را رقم زد که این تفاوت‌ها باعث شد مسئولان فدراسیون برای تقویت تیم‌ملی بانوان یک سرمربی اسپانیایی را به خدمت بگیرند، اما باتوجه‌به محک‌زدن سرمربی قرارداد او را تا پایان بازی‌های کشور‌های اسلامی تنظیم کردند تا اورا بسنجند. نتیجه حضور مونتسرات پوچه‌دیاز روی نیمکت تیم‌ملی، به ششمی در رقابت‌های کشور‌های اسلامی ختم شد.

عمر کوتاه سرمربی خارجی در تیم‌ملی

فدراسیون هندبال به‌دلیل درخشش تیم‌های ملی در عرصه‌های بین‌المللی و حضور در رقابت‌های جهانی در همه رده‌های سنی و در دو بخش سالنی و ساحلی برای اعزام تیم‌های ملی هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شد. این هزینه‌ها هم کف‌گیر فدراسیون را پس از شش ماه به ته دیگ رساند و بعد از رقابت‌های کشور‌های اسلامی عملا فدراسیون بودجه‌ای برای حفظ سرمربی اسپانیایی نداشت و با او خیلی زود بر سر مسئله مالی قطع همکاری کرد. پوچه‌دیاز هم که از تیم هندبال سپاهان اصفهان پیشنهاد داشت، راهی این تیم شد تا تیم اصفهانی را بسازد. دراین‌میان مسعود ظهرابی هم که به‌عنوان مدیرفنی تیم‌ملی هندبال بانوان انتخاب شده بود، با تیم شهید شاملی به توافق رسید و نیمکت تیم‌ملی بانوان را رها کرد.

نیمکت خالی در اختیار اسپانسر

پس از خالی‌شدن نیمکت تیم‌ملی، فدراسیون تصمیم گرفت کادرفنی جدید تیم‌ملی بانوان را مشخص کند. اما از آنجایی که تیم‌ملی هندبال زنان قرار است با حمایت باشگاه فرهنگی‌ورزشی سنگ‌آهن بافق یزد به مسابقات قهرمانی زنان آسیا در کره‌جنوبی اعزام شود، فدراسیون انتخاب کادرفنی تیم‌ملی را به‌عهده باشگاه بافق گذاشت. درنهایت حامی مالی تصمیم گرفت تیم‌ملی هندبال بانوان ایران با هدایت غلامعلی اکبرآبادی در قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان حضور یابد.

سال گذشته تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دختر کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا با حضور اکبرآبادی به‌عنوان مدیرفنی به مدال طلا و نقره رسیدند و سهمیه مسابقات جهانی در بخش بانوان در این دو رده سنی برای نخستین‌بار برای ایران به‌دست آمد. دهقانی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون، پیش از این در پاسخ به اینکه آیا با منتسرات پوچه‌دیاز دیگر همکاری نخواهید کرد، گفت: انتخاب مربی و کادر برعهده باشگاه بافق است. این مربی تا مسابقات هم‌بستگی اسلامی با ما قرارداد داشت و بعد از مسابقات ادامه همکاری به توافق دوطرف منوط بوده است.

اما چون اکنون باشگاه بافق حامی تیم‌ملی است، کادر هم توسط خود باشگاه تعیین می‌شود. اولین اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی هندبال زنان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا با حمایت باشگاه سنگ‌آهن بافق یزد از ۱۳مهر در بافق شروع شد. ۳۱بازیکن به این اردو دعوت شدند و این اردو تا ۲۱مهر ادامه خواهد داشت. تیم‌ملی هندبال بانوان علاوه بر کادرفنی در ترکیب خود بازیکنان جوانی را هم به خود می‌بیند که می‌توانیم بگوییم با تغییر کادرفنی شاهد خانه‌تکانی در تیم‌ملی هندبال بانوان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->