نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر
سرخط خبرها

تیم ملی هندبال بانوان ایران آخر نشد!

  • کد خبر: ۹۲۱۳۰
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
تیم ملی هندبال بانوان ایران آخر نشد!
عناوین «بازی جوانمردانه» و «بازیکن برتر زمین»، دستاورد دختران ملی‌پوش در اسپانیا شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم ملی هندبال بانوان ایران در بین ۳۲ تیم برتر دنیا، با کسب عنوان سی‌و‌یکم به کار خود در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ جهان پایان داد. سومین تیم با بازی جوانمردانه و ۳ عنوان بازیکن برتر زمین، از دیگر‌دستاورد‌های دختران ایرانی بود. تیم ملی هندبال بانوان ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان و در مسابقات پرزیدنت‌کاپ مقابل کامرون با نتیجه ۱۷-۳۲ تن به شکست داد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۹-۱۴ به سود کامرون به پایان رسید. در‌نهایت نیز تلاش ملی‌پوشان نتیجه نداد و این بازی را با نتیجه ۱۷-۳۲ واگذار کردند.

با این شکست، ملی‌پوشان ایران باید برای کسب جایگاه ۳۱ یا ۳۲ رقابت قهرمانی جهان به‌مصاف تیم ملی چین می‌رفتند که با توجه به مثبت‌اعلام‌شدن تست کرونای یکی از اعضای تیم چین، این تیم از گردونه رقابت‌ها خارج شد و به‌این‌ترتیب تیم ملی هندبال بانوان جمهوری اسلامی ایران با کسب جایگاه سی‌و‌یکم در رقابت‌های قهرمانی جهان به کار خود پایان داد؛ بنابراین تیم ملی ایران در اولین تجربه حضورش در رقابت‌های جهانی آخر نشد و در رده یکی مانده به آخر قرار گرفت.

بازی جوانمردانه دختران ایران

تیم ملی هندبال بانوان ایران با ۱۳ تعلیق دو‌دقیقه‌ای و ۳ کارت زرد در ۶ بازی انجام‌شده در رده سوم فهر‌ست بازی جوانمردانه این رویداد قرار گرفت. تیم‌های ملی هلند و تونس رده‌های اول و دوم این فهرست را در اختیار دارند و جایگاه‌های بعدی در این فهرست از آنِ تیم‌های نروژ و آرژانتین است.

۳ عنوان برتری در میدان

همچنین دختران ملی‌پوش ایران توانستند در ۳ بازی به‌عنوان بازیکن برتر زمین معرفی شوند. فاطمه خلیلی، دروازه‌بان تیم ملی، ۲ بار و الناز قاسمی، مهاجم ملی‌پوشان، یک‌بار عنوان بازیکن برتر زمین در مسابقات جهانی را از آنِ خود کردند.
تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین‌بار در تاریخ با کسب مقام چهارمی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. تیم ایران اولین تیم با حجاب اسلامی در ادوار مسابقات قهرمانی جهان بود که در رده سی و‌یکم ایستاد.

۸ تیم راه‌یافته به پلی‌آف قهرمانی هندبال زنان

هم‌زمان با این اتفاق، ۸ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان اسپانیا مشخص شدند. مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان اسپانیا با ۶ دیدار پیگیری شد که به‌این‌ترتیب در پایان این مرحله تیم‌های فرانسه، روسیه، نروژ، سوئد، دانمارک، آلمان، اسپانیا و برزیل راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان شدند.

ابراز‌رضایت فدراسیون از عملکرد تیم ملی

افسانه دهقانی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون هندبال، درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان اسپانیا اظهار کرد: باید ببینیم کجا هستیم، به کجا می‌خواهیم برسیم و علت حضور ما در این مسابقات چه بوده است. هندبال دختران ما توانسته است از سال‌۲۰۰۸ یعنی در کمتر از ۱۳‌سال در رده چهارم آسیا قرار بگیرد و جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست بیاورد. این شروع فصلی نو برای هندبال ایران است. هندبال ما در این راه در ابتدای منحنی قرار دارد و نسبت به ۳۲ تیم حاضر، هنوز در ابتدای راه است.

او ادامه داد: با حضور تیم ملی ایران در این مسابقات سطح خود را برآورد و ضعف و‌قدرت خود را پیدا کردیم و باید اکنون با برنامه‌ریزی، ضعف‌هایمان را برطرف و تقویت کرده و نقاط مثبت را حفظ کنیم. ما با چنگ و دندان و بدون هیچ اسپانسری این تیم را به مسابقات اعزام کردیم. ما بیش از بودجه یک‌سال فدراسیون برای این ۲ مسابقه آسیا و جهان هزینه کردیم و اگر اسپانسر نباشد، نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->