کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

تمدید چهارمی در آسیا به‌دست دختران هندبالیست

  • کد خبر: ۱۳۸۳۲۱
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
تمدید چهارمی در آسیا به‌دست دختران هندبالیست
ملی‌پوشان هندبالیست با یک سهمیه جهانی و چهارمی آسیا از اینچئون بازگشتند

مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛  تیم‌ملی هندبال بانوان کشورمان در نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در اینچئون کره‌جنوبی با قبول شکست در مرحله رده‌بندی مقابل چین، به‌عنوان چهارمی در آسیا رسید. سال گذشته نیز هندبالیست‌های ایران چهارم شده بودند، اما در غیاب چینی‌ها.
این عنوان درحالی رقم خورد که در پایان مرحله گروهی، تیم ایران با کسب سه پیروزی برابر هند، ازبکستان و استرالیا، صعودش به جمع چهار تیم پایانی را قطعی کرد و باتوجه‌به اینکه پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند، سهمیه حضور در مسابقات جهانی را برای دومین‌بار کسب کردند.

ملی‌پوشان ایران درحالی‌که سال گذشته نیز توانسته بودند در رقابت‌های قهرمانی آسیا بدرخشند و برای اولین‌بار راهی جام‌جهانی شوند، حالا با گذشت یک سال دوباره توانستند در آسیا خودشان را ثابت کنند و برای دومین‌بار آسیایی شوند. تیم‌ملی امسال با حمایت مالی و نام باشگاه سنگ‌آهن بافق در مسابقات حاضر شده بود و در جمع بازیکنان اعزام‌شده ملیحه یغمایی‌پور و آرزو کیانی‌آرا دو چهره مشهدی تیم‌ملی بودند. دختران هندبالیست ایران در این دوره در یک‌قدمی تاریخ‌سازی و کسب اولین مدال آسیایی بودند، اما این اتفاق رقم نخورد.

بهترین گوش چپ آسیا از ایران

در روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیا، تیم هندبال ایران در بازی رده‌بندی مقابل چین ۳۹ بر ۲۴ نتیجه را واگذار کرد و به کارش در این رویداد پایان داد. بانوان ایران نیمه نخست این دیدار را با نتیجه ۲۰بر۱۱ به تیم چین واگذار کردند. چین به‌این‌ترتیب یک‌بار دیگر سوم شد. کره‌جنوبی، میزبان مسابقات، نیز به‌عنوان قهرمانی رسید و ژاپن نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد.
در پایان این رقابت‌ها، بانوی هندبالیست ایران به‌عنوان بهترین بازیکن گوش چپ رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا انتخاب شد. حدیث نوروزی از سوی کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به این عنوان رسید. همچنین امیر و احمد قیصریان، کوبل بین‌المللی داوری هندبال ایران، مسابقه فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا میان کره‌جنوبی و ژاپن را قضاوت کردند.

۳ پیروزی و ۳ شکست

بانوان هندبالیست ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند در مرحله گروهی هند را با نتیجه ۴۳بر۳۵، ازبکستان را ۳۵بر۳۲ و استرالیا را ۴۳بر۱۵ شکست دهند. هندبالیست‌های ایران در دیدار پایانی مرحله گروهی و برابر کره‌جنوبی نتیجه را ۴۱بر۱۱ واگذار کردند. بانوان هندبالیست ایران در مرحله نیمه‌نهایی به‌مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفتند و با نتیجه ۴۳بر۱۹ مغلوب شدند و از راهیابی به فینال بازمانده بودند و درنهایت حریف چین شدند.
هدایت تیم‌ملی در این دوره برعهده غلامعلی اکبرآبادی به‌عنوان مدیرفنی بود. خدیجه قانع و مریم فخری به‌عنوان مربی، محبوبه دهقان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به‌عنوان فیزیوتراپ در مسابقات قهرمانی آسیا تیم را همراهی می‌کردند.

لیگ‌برتر در زمستان

با پایان رقابت‌های آسیایی، ملی‌پوشان باید خودشان را به تیم‌های باشگاهی برسانند تا راهی لیگ‌برتر شوند. البته مسابقات لیگ‌برتر هندبال زنان با کمی تأخیر از اوایل دی شروع خواهد شد. هجدهمین دوره لیگ‌برتر هندبال که قرار بود در آذر و با پایان مسابقات قهرمانی آسیا زنان آغاز شود، با کمی تأخیر و از اوایل دی شروع می‌شود. لیگ‌برتر هندبال زنان هرسال هم‌زمان یا چند روز بعد از آغاز لیگ‌برتر مردان شروع می‌شود، اما در این دوره قرار شد بعد پایان مسابقات قهرمانی آسیا و از آذرماه آغاز شود.

هنوز هم تعداد تیم‌های حاضر در این دوره لیگ مشخص نیست و باید دید در مراسم قرعه‌کشی چه تعداد تیم حاضر خواهند شد. مراسم قرعه‌کشی این مسابقات شنبه ۱۹آذر انجام می‌شود. پیش از این، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال اعلام کرده بود که این مسابقات ۲۸آذر آغاز می‌شود. مراد کرمی دراین‌باره گفت: مراسم قرعه‌کشی لیگ‌برتر هندبال زنان ۱۹آذر انجام می‌شود. تاکنون پنج‌شش تیم ثبت‌نامشان را قطعی کرده‌اند. باید ببینیم درنهایت تا روز قرعه‌کشی چند تیم دیگر اضافه خواهند شد. قرار بود این مسابقات از ۲۸آذر شروع شود که با کمی تأخیر اوایل دی شروع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->