پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

دختران ایرانی در یک‌قدمی سهمیه جهانی هندبال

  • کد خبر: ۱۰۲۱۶۸
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
دختران ایرانی در یک‌قدمی سهمیه جهانی هندبال
تکلیف سهمیه و رنگ مدال‌های قهرمانی آسیا امروز مشخص می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی هندبال دختران ایران با پیروزی در آخرین بازی‌اش، ضمن قطعی‌کردن مدال خود به سهمیه جهانی نزدیک شد. دو تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات هندبال قهرمانی جهان۲۰۲۲ به‌میزبانی اسلوونی را کسب می‌کنند.

شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیای دختران جوان از ۱۶اسفند به‌میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شده است و امروز به پایان می‌رسد. در این مسابقات پنج تیم قزاقستان، ازبکستان، هند، تایلند و ایران حضور دارند و دو سهمیه مسابقات جهانی اسلوونی۲۰۲۲ توزیع خواهد شد. البته قرار بود در این مسابقات سه سهمیه جهانی توزیع شود که با انصراف کره‌جنوبی از حضور در این مسابقات، تعداد سهمیه‌ها کاسته شد. کره‌جنوبی از قدرت‌های اصلی در آسیاست و در غیاب این تیم شانس ایران برای رسیدن به سکو زیاد شد.

امروز، روز تعیین رنگ مدال

هندبالیست‌های کشورمان با دو پیروزی و یک شکستی که کسب کرده‌اند و و باتوجه‌به اینکه هند و قزاقستان هم یک شکست دارند، حالا باید منتظر مشخص‌شدن نتایج دیگر تیم‌ها در روز پایانی باشند تا جهانی‌شدنشان قطعی شود. در واقع مدال دختران ایرانی قطعی شده است، ولی رنگش مشخص نیست. این اولین بار است که در تاریخ ورزش ایران دختران هندبال ایران در رده جوانان به مدال مسابقات قهرمانی آسیا دست یافتند.

دو پیروزی و یک شکست

ایران در نخستین بازی‌اش ۲۴ بر ۳۰ از قزاقستان شکست خورد. در دومین بازی ۲۸ بر ۲۱ تایلند را شکست داد و در سومین بازی نیز با پیروزی ۲۵ بر ۲۱ مقابل ازبکستان به کارش پایان داد تا موقت با یک بازی بیشتر و شش امتیاز در صدر جدول باشد.

قزاقستان ۲۸بر۲۰ تایلند را شکست داده است، اما ۲۹ بر ۲۱ از هند شکست خورد. هند ۳۲بر۳۱ از سد ازبکستان گذشت و ازبکستان نیز ۳۰بر۲۳ مقابل تایلند به پیروزی رسید. امروز بازی‌های پایانی از ساعت۱۲:۳۰ با دیدار دو تیم هند و تایلند پیگیری می‌شود. پس از آن، ساعت۱۴:۳۰ ازبکستان نیز به‌مصاف قزاقستان خواهد رفت.
دو تیم برتر مسابقات مستقیم جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب می‌کنند. امروز با پایان مسابقات تکلیف دو تیم صعودکننده به مسابقات جهانی مشخص می‌شود و تیم‌ملی کشورمان بسیار امیدوار است که بتواند این سهمیه را کسب کند.

سیده‌لیلا حسینی، هدیه ویسی، معصومه قنبری، هانیه کریمی، غزل عادلی، مرضیه قاراخانی، مبینا حسن‌نژاد، مهربان بدوی، نگار زنده‌بودی، مائده شهبازی، سارا موسی‌زاده، هستی دوخایی، الناز یارمحمدی توسکی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ و شهرزاد نصوحی شانزده بازیکن تیم‌ملی هندبال دختران ایران هستند. غلامعلی اکبرآبادی به‌عنوان مدیر فنی، مهسا معتمدی و زهرا احمدی‌نیا به‌عنوان مربی و آزاده گیلانی به‌عنوان سرپرست هدایت تیم‌ملی ایران را برعهده دارند.

پاداش ویژه برای هندبالیست‌ها

به همین دلیل، فدراسیون هندبال برای اعضای تیم هندبال جوانان دختر کشورمان پس از قطعی‌شدن مدال در مسابقات قهرمانی آسیا، پاداش در نظر گرفت. پس از پیروزی دوم، فدراسیون هندبال اعلام کرد که مبلغ ویژه‌ای برای هریک اعضای این تیم به‌عنوان پاداش در نظر گرفته است. پرداخت این پاداش درحالی است که فدراسیون برای هر پیروزی ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا، پاداش دلاری در نظر گرفته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->