نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

وضعیت نماینده هندبال مشهد در هاله‌ای از ابهام

  • کد خبر: ۱۲۶۱۶۲
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
وضعیت نماینده هندبال مشهد در هاله‌ای از ابهام
همه‌چیز درباره اختلاف فدراسیون هندبال و اسپانسر مشهدی که دودش به چشم نماینده هندبال استان رفته است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ بازگشت مالک باشگاه اشتادسازه به تیم‌داری در هندبال با چالش روبه‌رو شده و ممکن است سرانجام خوبی نداشته باشد. در فاصله یک ماه تا شروع لیگ دسته‌اول هندبال، یک چالش جدید دامان اشتادسازه را گرفته و این‌بار گویا اختلافات فدراسیون با اسپانسر مشهدی سبب شده است بار دیگر تکلیف تیم لیگ‌یکی مشهد نامشخص باشد. تیمی که چهار ماه است تمرین می‌کند، اما حالا حامی خود را از دست داده است و اگر هیئت متبوع دیر بجنبد، شاید به سرنوشت سهمیه‌هایی دچار شود که پیش از این برای ورزش استان در نظر گرفته شده بود، اما با بی‌تدبیری و دست‌دست‌کردن مسئولان سوخت.

ماجرای یک اختلاف قدیمی

باشگاه اشتادسازه مشهد در حیات چندساله‌اش پیش از غیبت چندماهه‌اش و حاشیه‌هایی که دامان این باشگاه را گرفت، نه‌تن‌ها در استان خراسان‌رضوی، بلکه در سطح ملی هم اسپانسری تیم‌های ملی هندبال و مسابقات مختلف را به‌عهده می‌گرفت. مسئله‌ای که از همان اول هم مشخص بود ممکن است برای ورزش استان به چالش بدل شود. مجموعه اشتادسازه در سال آخر حضورش در ورزش کشور اسپانسر تیم‌ملی هندبال شد و در تفاهم‌نامه‌ای این باشگاه متعهد شد که مبلغ یک میلیارد تومان به تیم‌ملی بدهد.

تفاهم‌نامه‌ای که مفاد آن و چگونگی این پرداخت امروز به چالشی برای نماینده هندبال مشهد در لیگ دسته‌یک بدل شده است. فدراسیون هندبال معتقد است اشتادسازه ۸۰۰ میلیون از تعهد یک‌میلیاردی‌اش را پرداخت نکرده است و تا زمانی که آن پول را ندهد، نمی‌تواند با نام «اشتادسازه» در لیگ دسته‌یک هندبال یا هر لیگ دیگری در هندبال کشور حضور داشته باشد!

حسامی: با دعوا به کسی پول نمی‌دهم

مالک باشگاه اشتادسازه در گفتگو با شهرآرا توضیحات مفصلی درباره اختلاف فدراسیون با این مجموعه و شرایط ادامه حضور در ورزش استان می‌دهد. سعید حسامی دراین‌باره گفت: «متأسفانه به‌دلیل جو بد موجود، تیم را به هیئت واگذار کردم.» وی افزود: «سالی که قرار بود اسپانسر تیم‌ملی باشیم و از آن حمایت کنیم، ۶۵۰ میلیون هزینه کردیم و ۲۰۰ میلیون هم به حساب فدراسیون ریختیم. در تفاهم‌نامه ما مبلغ یک‌میلیارد ذکر شده بود و حالا آقایان در فدراسیون مدعی‌اند آن ۶۵۰ میلیون هزینه و وظیفه شما بوده است و باید ۸۰۰ میلیون دیگر به حساب فدراسیون بریزید!»

حسامی خاطرنشان کرد: «به همین دلیل فدراسیون چک‌های ضمانت ما را به اجرا گذاشته است و می‌خواهند با دعوا از ما پول بگیرند. من شاید به زبان خوش به آن‌ها پول می‌دادم، اما با دعوا به کسی پول نمی‌دهم.» مالک باشگاه اشتادسازه با گلایه از هیئت هندبال استان اظهار کرد: «هیئت استان هم به‌جای آنکه در این ماجرا پشت ما باشد، طرف فدراسیون را می‌گیرد.» وی اذعان کرد: «وقتی هیئت خودمان حمایت نمی‌کند، چه دلیلی دارد من برای هندبال دل بسوزانم؟» حسامی تصریح کرد: «فدراسیون می‌خواهد از موضع قدرت عمل کند و ما هم می‌گوییم اگر این‌طور است، به مفاد تفاهم‌نامه عمل کنید و اگر لازم است ما به قاضی توضیح می‌دهیم و هرچه قاضی حکم کرد.»

فخار: لیگ‌برتر برای ما هندی است!

محسن فخار، سرمربی تیم لیگ‌یکی مشهد که حالا دیگر مشخص نیست نامش اشتادسازه باشد یا چیز دیگر، درباره اتفاقات گذشته گفت: «نزدیک چهار ماه است که از زمان بازگشت اشتادسازه تمریناتمان را آغاز کرده‌ایم و همه هزینه‌ها به‌جز سالن که توسط هیئت در اختیارمان قرار گرفته، برعهده این باشگاه بوده است.»

وی افزود: «اشتادسازه با این ایده که هندبال چراغش خاموش نماند، دوباره وارد این عرصه شد و قرارمان هم این بود که امسال فقط در لیگ بمانیم تا سال بعد با بهبود شرایط اسپانسر بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.» وی اظهار کرد: «از وقتی این اختلاف بین فدراسیون و باشگاه مطرح شده است، دیگر نماینده باشگاه سر تمرینات نمی‌آید و ظاهرا قرارداد‌ها هم روی هوا رفته است.» فخار اذعان کرد: «البته هیئت گفته است اسپانسر در آستین دارد و اگر اشتادسازه به‌طور قطع نخواهد ادامه بدهد، هر طور شده است تیم را روانه مسابقات می‌کند. اما من سرمربی چندبار گفتم تکلیف این بچه‌ها را مشخص کنید.»

فخار درباره شرایط فنی تیم و بازیکنانش گفت: «ما با بازیکنان جوان و امید صددرصد بومی کارمان را آغاز کردیم و حتی بچه‌هایی را که سال قبل در قالب تیم دسته‌یک با جلایر در مسابقات حاضر شدند را هم در اختیار نداریم. می‌توانم بگویم یک تیم صفر بی‌تجربه را داشتیم که خوشبختانه در این چهار ماه روی آن‌ها به‌خوبی کار کردیم.» وی افزود: «بازیکنان جوان به زمان نیاز دارند و خوشبختانه ما این زمان چهارماهه را داشتیم، وگرنه این بازیکنان اصلا مناسب لیگ‌یک نبودند؛ اما خب همین فرصت به ما کمک کرد.»

علیزاده: هر طور شده است در لیگ‌یک خواهیم بود

رئیس هیئت هندبال خراسان‌رضوی گفت: «باشگاه اشتادسازه گویا به تعهداتش در قبال تیم‌ملی و فدراسیون عمل نکرده و نزدیک به ۸۰۰ میلیون از طلب فدراسیون به دایره حقوقی رفته و از دست ما خارج است.» رضا علیزاده افزود: «هر موقع مشکل فدراسیون و اشتادسازه حل شود، ما در خدمت این باشگاه هستیم، اما فعلا باید دنبال اسپانسر دیگری باشیم تا بتوانیم در لیگ دسته‌اول حاضر شویم.» وی درباره اینکه آیا قرار است زحمات چهارماهه تیم جوان مشهد بر باد برود و این امتیاز بسوزد، اظهار کرد: «هر طور شده است در لیگ‌یک خواهیم بود و بچه‌ها نباید بابت این مسئله نگران باشند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->