صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آغاز آژیر خطر برای کیان

  • کد خبر: ۱۳۸۱۱۴
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
در ششمین هفته از لیگ‌برتر فوتبال بانوان پنجمین شکست نماینده استان رقم خورد

مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛ تیم کیان نیشابور با قبول پنجمین شکست به یک‌قدمی قعر جدول رسید و در صورت ادامه این نتایج به یکی از گزینه‌های اصلی سقوط تبدیل می‌شود.

هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان با پیروزی خاتون در دیدار حساس برابر سپاهان و درخشش سیرجانی‌ها در مصاف با ملوان همراه بود و نتایج به شکلی رقم خورد که همچنان تفاضل گل‌ها تکلیف تیم‌های بالای جدول را مشخص می‌کند.
اما خراسانی‌های لیگ‌برتر همچون اتفاقاتی که در فصل گذشته رقم خورد، حرکت نزولی را در پیش گرفته‌اند. تیم کیان نیشابور که فصل پیش چندبار تصمیم به انصراف گرفته بود، با وجود حاشیه‌ها و مشکلات لیگ را با حفظ امتیاز به پایان رساند و این موضوع موفقیت بزرگی برای اولین نماینده خراسان‌رضوی در تاریخ لیگ‌برتر است.

این تیم در آستانه دومین حضورش در لیگ‌برتر مشکلات مشابهی داشت، اما راهی مسابقات شد. نتیجه بلاتکلیفی‌ها و بی‌مهری‌ها نیز تاکنون به پنج شکست و فقط یک پیروزی منجر شده است. شکست در هفته ششم کیان نیشابور را در فاصله یک‌قدمی تا قعر جدول رساند؛ یعنی رده نهم.

کیان نیشابور در این هفته به مصاف زارع‌باتری سنندج رفت که این تیم نیز در رده پایین جدول قرار داشت، اما درنهایت جدال نزدیک این دو تیم با نتیجه ۲بر ۱ به سود زارع‌باتری تمام شد. تیم سنندجی با این پیروزی پنج‌امتیازی شد و به‌جای کیان به رده هشتم آمد، اما کیان سه‌امتیازی باقی ماند و با یک پله سقوط نهم شد. بادرود بدون امتیاز نیز در انتهای جدول جای دارد. می‌توان گفت با این نتایج زنگ خطر برای کیان به صدا درآمده است. چون علاوه بر واگذاری نتیجه به تیم‌های بالانشین، نتواسته است از رقابت با تیم‌های پایین جدول نیز امتیاز کسب کند. ادامه این نتایج ممکن است آن‌ها را به سمت لیگ‌یک بکشاند.

پیروزی دقیقه‌نودی بمی‌ها

حساس‌ترین دیدار این هفته از رقابت‌های لیگ‌برتر زنان، مصاف شاگردان مرضیه جعفری و مریم ایراندوست در اصفهان بود. تا پیش از این دیدار خاتون بم، مدافع عنوان قهرمانی، با سیزده امتیاز و فقط به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به شهرداری سیرجان در رتبه دوم قرار داشت و سپاهان با دوازده امتیاز در تعقیب این دو تیم مدعی بود. در این دیدار که به میزبانی سپاهان در اصفهان برگزار شد، بازی به‌طور پایاپای تا دقایق پایانی با نتیجه مساوی بدون گل پیش رفت، اما درنهایت زهرا قنبری، خانم‌گل فصل قبل، در دقیقه۸۲ دروازه سپاهان را باز کرد تا با این نتیجه، خاتون از رقابت قهرمانی جا نماند.

غوغای صدرنشین مقابل ملوانان

مصاف شاگردان مریم جهان‌نجاتی و معصومه جهانچی هم به میزبانی شهرداری سیرجان برگزار شد و دو تیم که تا پیش از شروع این بازی به‌ترتیب با سیزده و دوازده امتیاز در رتبه‌های اول و چهارم جدول قرار داشتند، به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار خیلی زود با دبل شبنم بهشت و افسانه چترنور و تک‌گل ملیکا متولی، تیم سیرجانی با نتیجه ۵ بر ۰ از حریفش پیش افتاد و گل سوم افسانه چترنور در دقیقه۶۰ کار ملوانی‌ها را تمام کرد تا باوجود جبران یکی از گل‌های خورده در دقیقه۶۸ توسط فروغ موری، این شهرداری سیرجان باشد که با اختلاف زیاد حریفش را از پیش رو برمی‌دارد. با این نتیجه شهرداری سیرجان در امتیاز برابر با خاتون بم، همچنان با تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت.

ایلام ۴بر ۰ تیم بادرود را شکست داد و پیکان ۳ بر ۱ از سد ایساتیس فارس عبور کرد. اکنون سیرجان، خاتون بم و سپاهان و ملوان به‌ترتیب اول تا چهارم هستند. ایلام، فارس و پیکان نیز در میانه‌های جدول با فاصله زیاد از صدر قرار دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.