صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یکی از مجاهدان افغانستانی که در برابر شوروی جنگیده است می‌گوید: امام خمینی (ره) برای مردم افغانستان سنگ تمام گذاشت و در روزگاری که ما هیچ حامی نداشتیم، امام (ره) از ما حمایت کرد.

علی واحدی، از چهره‌های فرهنگی مهاجران افغانستانی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: حضرت امام خمینی (ره) نه تنها در بین ملت و مهاجران افغانستانی بلکه در میان امت اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

او در ادامه گفت: ملت افغانستان در روزگاری که هیچ پشتیبان و حامی نداشت، به مجرد اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد و نظام اسلامی شکل گرفت، اولین شخصیتی که سنگ تمام گذاشت و از جهاد اسلامی مردم افغانستان و مهاجران حمایت کردند، حضرت امام خمینی (ره) بودند.

واحدی تاکید کرد: پیام ایشان به ملت افغانستان چنان اثر کرد که در فاصله یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۴ اسفند ۱۳۵۷ مردم هرات قیام کردند. مجاهدان افغانستانی چنان سیلی به دهن شوروی سابق زدند که فراموش نشدنی بود.

این چهره جهادی افزود: در روز‌هایی که ایران درگیر جنگ با عراق بود، و صدام با موشک‌های اسکات روسی ایران را هدف قرار می‌داد. وقتی روس‌ها شرط عدم حمایت از صدام را عدم حمایت امام (ره) از جهاد مردم افغانستان عنوان کردند و امام (ره) این کار را نکردند، این برای مردم ما بسیار اهمیت داشت.

او جایگاه واقعی امام خمینی (ره) را قلب مردم افغانستان دانست و خاطرنشان کرد: پیام‌ها و هدایت‌های امام (ره) باعث شد که مجاهدان افغانستان ظرف ۱۵ سال روس‌ها را از کشور خود بیرون کنند. مردم افغانستان امام را به عنوان پدری دلسوز می‌شناسند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.