صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول بخش علوم اعصاب بالینی بیمارستان امام‌رضا(ع) گفت: خستگی، خواب‌آلودگی و کم‌خوابی باعث کاهش حافظه و افزایش خطا در فعالیت‌های نیازمند تمرکز و هوشیاری متکی بر توان حافظه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریبرز رضایی‌طلب روز چهارشنبه (۲۰ تیر ۱۴۰۳) بیان کرد: خواب ناکافی تهدیدی جدی برای سلامت جسم و روان است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها یک‌سوم عمر خود را در خواب به سر می‌برند و خواب بخش مهمی از زندگی افراد محسوب می‌شود، گفت: گاهی انسان‌ها به موضوع مهم خواب بی‌توجه هستند، درحالی‌که عوارض کم‌خوابی ممکن است آسیبی جدی به حافظه انسان وارد کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلا به بیمار‌های مرتبط با خواب مانند «آپنه خواب» هستند و دچار خرخر یا وقفه تنفسی در خواب می‌شوند، علاوه بر آسیب بر حافظه ممکن است علائمی مثل خواب‌آلودگی در طول روز، کاهش تمرکز و حافظه، مشکلاتی مثل تشدید فشارخون، ریسک بیشتر سکته‌های مغزی و قلبی و نیز اختلالات خلقی و افسردگی را تجربه کنند.

دکتر رضایی‌طلب با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: رعایت بهداشت خواب نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان‌رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.