صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فوق تخصصی عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری تب دنگی علائمی همچون تب، سردرد و بدن درد دارد و فرد مبتلا به این بیماری ظرف مدت ۵ تا ۶ روز بهبود می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدسعید ساسان اظهار کرد: بیماری تب دنگی در حال حاضر مشکل مشهد و خراسان رضوی نیست و اگر فردی سابقه حضور در استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، گلستان، مازندران و گیلان نداشته است نباید بابت ابتلای به این بیماری نگران باشد.

وی تصریح کرد: بیماری تب دنگی شبیه به آنفلوآنزا بوده این بیماری خودش را با علائمی همچون تب، سردرد و بدن درد را نشان می‌دهد و فرد بیمار ظرف مدت ۵ تا ۶ روز بهبود می‌یابد.

فوق تخصصی عفونی کودکان با بیان اینکه برای درمان بیماری تب دنگی داروی خاصی نداریم، خاطرنشان کرد: به مبتلایان به این بیماری دارو‌های مسکنی همچون استامینوفن تجویز می‌شود.

دکتر ساسان افزود: راه انتقال بیماری تب دنگی از طریق پشه آئدس بوده، بیماری که واگیردار نیست و از انسان به انسان منتقل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرق پشه آئدس با سایر پشه‌ها این است رنگش مشکی بوده و خال‌خال‌های سفید دارد، گفت: تاکنون این پشه در مشهد و خراسان رضوی مشاهده نشده و بیشترین علائم مرتبط با این بیماری در استان‌های ساحلی و گرم‌سیر کشور بوده است.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه انتقال تب دنگی از طریق پشه آئدس است بهترین راه پیشگیری کنترل ناقل بیماری است و محل‌ها و مناطقی همچون مناطق گرمسیری، مرداب‌ها و آب‌های راکد روستا‌هایی که در مناطق آبی آنها سرباز بوده ناقل بیماری هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.