صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیاده‌روی منظم یک راه فوق‌العاده برای تقویت قلب ما است. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی طب پیشگیری منتشر شده است، حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۱۹ درصد کاهش دهد. این فعالیت به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول LDL (کلسترول "بد") و بهبود عملکرد کلی قلب کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و موثرترین ورزش‌هاست. این فعالیت بدنی برای اکثر افراد مهیا بوده، به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و تقریباً در همه جا قابل انجام است. یک پیاده‌روی روزانه ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند به فواید سلامتی متعددی، چه جسمی و چه روانی منجر شود.

پباده‌روی منظم و سلامت قلب

پیاده‌روی منظم یک راه فوق‌العاده برای تقویت قلب ما است. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی طب پیشگیری منتشر شده است، حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۱۹ درصد کاهش دهد. این فعالیت به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول LDL (کلسترول "بد") و بهبود عملکرد کلی قلب کمک می‌کند.

به مدیریت وزن کمک می‌کند

افزودن ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به برنامه روزانه ما می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند یا حتی به کاهش وزن کمک کند. پیاده‌روی کالری می‌سوزاند، که می‌تواند به ایجاد کسری کالری لازم برای کاهش وزن کمک کند. تعداد دقیق کالری سوزانده شده بسته به وزن و سرعت راه رفتن ما متفاوت است، اما به طور متوسط، یک فرد در هر نیم ساعت پیاده‌روی حدود ۱۵۰ کالری می‌سوزاند.

به سلامت روان کمک می‌کند

پیاده‌روی نه تنها برای جسم بلکه برای روان ما نیز مفید است. مطالعه‌ای در JAMA Psychiatry نشان داد که پیاده‌روی منظم می‌تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. تولید اندورفین را تحریک می‌کند، تقویت کننده خلق و خوی طبیعی بدن، که می‌تواند به کاهش احساس استرس و بهبود سلامت کلی ذهن کمک کند.

به تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند

پیاده‌روی منظم می‌تواند به ساخت و حفظ عضلات و استخوان‌های قوی کمک کند. مخصوصاً برای پاها، باسن و کمر مفید است. به گفته موسسه ملی آرتریت و بیماری‌های اسکلتی و عضلانی و پوستی، فعالیت‌های تحمل وزن مانند پیاده روی در بهبود تراکم استخوان موثر است و در نتیجه خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش می‌دهد.

هضم غذا را بهبود می‌بخشد

۳۰ دقیقه پیاده‌روی بعد از غذا می‌تواند به هضم غذا کمک کند. پیاده‌روی به تحریک ماهیچه‌های دستگاه گوارش ما کمک می‌کند و حرکت مواد غذایی و مواد زائد را در سیستم ما تقویت می‌کند. تحقیقات دانشگاه لندن نشان می‌دهد که پیاده‌روی منظم می‌تواند به کاهش خطر مشکلات گوارشی از جمله نفخ و یبوست کمک کند.

عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

پیاده روی می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند. مطالعه‌ای که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد نشان داد افرادی که به طور منظم پیاده‌روی می‌کنند کمتر در طول فصل سرما دچار بیماری می‌شوند. این تحقیق نشان داد کسانی که حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده‌روی می‌کردند کمتر دچار سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی می‌شدند.

خلاقیت و عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد

پیاده‌روی باعث بهبود تفکر خلاق و عملکرد شناختی می‌شود. مطالعه‌ای توسط دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند خلاقیت را به طور متوسط ​​تا ۶۰ درصد افزایش دهد. عمل پیاده‌روی، به ویژه در یک محیط طبیعی، می‌تواند به پاکسازی ذهن ما و تحریک ایده‌های جدید کمک کند.

به ما عمر طولانی‌تری می‌دهد

افزودن پیاده‌روی به برنامه روزانه می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید. تحقیقات منتشر شده در PLOS Medicine نشان می‌دهد که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند خطر مرگ زودرس را تا ۲۰ ٪ کاهش دهد. مزایای انباشته بهبود سلامت قلبی عروقی، مدیریت وزن، و بهبود سلامت روانی به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.