پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت الله علم الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست| میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
سرخط خبرها

گزارش نهایی ایران به ایکائو: خلبان پاکستانی خودسرانه ارتفاع را کاهش داد| موج‌سواری BBC برای ناامن نشان‌دادن آسمان ایران

  • کد خبر: ۱۲۱۰۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
گزارش نهایی ایران به ایکائو: خلبان پاکستانی خودسرانه ارتفاع را کاهش داد| موج‌سواری BBC برای ناامن نشان‌دادن آسمان ایران
مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار و ارسال گزارش نهایی بررسی حادثه همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی به ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن رضایی‌فر از انتشار و ارسال گزارش نهایی بررسی حادثه همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی به ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان خبر داد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: حادثه جدی ما بین دو پرواز عبوری شرکت هواپیمایی پاکستانی به شماره ۲۱۱ در مسیر پنجاب پاکستان به شهر دبی امارات و پرواز شماره ۲۸۶ این شرکت در مسیر دوحه قطر به پیشاور پاکستان در ساعت ۰۵:۲۳ بوقت محلی روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۲در فضای ایران نزدیکی شهر بندرعباس بوقوع پیوسته است.

وی افزود: پس از دریافت مکالمات هر دو پرواز با مرکز کنترل فضای کشور جمهوری اسلامی ایران، تصاویر راداری و همچنین گزارش خلبانان پرواز، بررسی‌های لازم توسط کمیته بررسی حوادث ترافیک هوایی انجام و مشخص شد خلبان پرواز شماره ۲۱۱ در ارتفاع ۳۶ هزار پایی آماده کاهش ارتفاع برای تحویل به مرکز کنترل فضای کشور امارات  بوده و از کنترلر درخواست اعلام محدودیت فضا کرده است.

رضایی‌فر ادامه داد: کنترلر به ایشان اعلام کرده که آماده کاهش ارتفاع برای ۲۰ هزارپایی در موقعیت ۲۰ مایلی قبل از نقطه خاص PATAT باشد تا مجوز کاهش ارتفاع صادر شود که این موضوع توسط خلبان به اشتباه فهمیده شده و خلبان بدون اطلاع کنترلر و دریافت مجوز، شروع به کاهش ارتفاع  می‌کند.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این زمان پرواز دیگر پاکستانی به شماره ۲۸۶ که در ارتفاع ۳۵ هزارپایی در حال پرواز بوده است، دریافت هشدار برخورد هوایی (TCAS RA) را به کنترلر اعلام و نسبت به کاهش ارتفاع (دستور دستگاه هشداردهنده) به منظور جلوگیری از برخورد اقدام و دو پرواز به سلامت از روی همدیگر عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق استاندارد‌های بین المللی کمترین فاصله استاندارد عمودی دو پرواز در نقطه ۱۰۰۰ پا تعریف شده که در این حادثه به ۷۰۰ پا کاهش یافته است.

رضایی‌فر در پایان گفت: اظهارنظر در خصوص نتیجه همجواری از سوی سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستانی در رسانه بی بی سی، قبل از بررسی مدارک امری غیر حرفه‌ای بوده که می‌تواند با هدف غیرایمن اعلام کردن فضای کشور جمهوری اسلامی ایران باشد که واقعیت ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->