رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس

  • کد خبر: ۲۱۹۱۴۳
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس
نشست فعالان و نخبگان با رویکرد بیان مسائل مشهد با نمایندگان منتخب مردم مشهد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز نشست فعالان و نخبگان با رویکرد بیان مسائل مشهد با حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، میثم ظهوریان، علی اصغر نخعی راد و احسان عظیمی راد، نمایندگان منتخب مردم مشهد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عصر امروز (۹ فروردین ماه) در مسجد خاتم الانبیا (ص) خیابان جنت مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام قاسم سوری، دبیرکل نهضت مردم‌سالاری دینی مشهد گفت: این نهضت پیش از برگزاری انتخابات نیز اعلام کرد که قصد ما کمک به ایجاد فرآیند انتخاب اصلح است و با همه افرادی که در این زمینه فعالیت کنند همکاری می‌کنیم.

وی افزود: بنای بر مطرح کردن نام نهضت مردم‌سالاری نداشتیم و قصد نداریم در این میان جایگاهی برای خود ایجاد کنیم.

دبیرکل نهضت مردم‌سالاری دینی مشهد در ادامه با بیان این که «عدم شفافیت» از جمله اتفاقات بدی است که تا کنون در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: خصوصا در جایی که تعارض منافع وجود داشته باشد، این عدم شفافیت بیشتر می‌شود و همه مصلحت اندیش می‌شوند.

سوری تاکید کرد: مصلحت اندیشی، بزرگترین ضربه را با انقلاب زده است. این در حالی است که در حکومت اسلامی، مصلحت اندیشی فقط بر عهده ولی فقیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به عنوان افرادی که مردم را نسبت به انتخاب اصلح و شرکت در انتخابات دعوت کردیم، پس از انتخاب نمایندگان مجلس، ماموریت سخت تری پیش رو داریم. معتقدیم نمایندگان باید پاسخگوی مردم باشند و ما نیز کمک می‌کنیم این پاسخگویی وجود داشته باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی، دبیر جبهه روحانیت مردمی مشهد نیز با بیان این که در انتخابات اخیر شاهد غلبه گفتمان اصلح گزینی بر جریان شخص محور بودیم، خاطرنشان کرد: این گفتمان باید زنده بماند و برای انتخابات آینده نیز تقویت شود.

وی افزود: این فرآیند، حتما باید با نظارت بر عملکرد نمایندگان و پاسخگویی متقابل آنها به مردم تقویت شود؛ و فرصت‌هایی برای پاسخگویی مستمر آنها به مردم در محافل مردمی و مساجد فراهم شود.

الهی خراسانی تاکید کرد: مردم باید خروجی این انتخاب و تفاوت آن با انتخاب‌های گذشته را احساس کنند.

وی افزود: همچنین انتظار داریم نمایندگان منتخب مردم، ارتباط مطلوبی بین خود داشته باشند و شاهد اختلافاتی که در گذشته بین نمایندگان وجود داشت، نباشیم.

حسین کمیلی، دبیر ائتلاف مردمی عدالت نیز در این نشست گفت: پیام روشن و شفاف مردم در این انتخابات این بود که کسانی که نخواهند پاسخگوی مردم باشند، نمی‌توانند رای مردم را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت عقلانی‌تر کردن کنش‌های تعاملی میان مردم و نمایندگان منتخب خاطرنشان کرد: با ایجاد توازن میان تعامل میان مردم و نخبگان با نمایندگان، مطالبات غیرواقعی نیز به ریل عقلانی باز می‌گردد.

کمیلی افزود: از سوی دیگر باید این نکته را نیز مدنظر داشت که نظارت بر عملکد نمایندگان نیز بدون رودربایستی صورت بگیرد.

در ادامه این نشست نیز فعالان فرهنگی و اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مهم اجتماعی پرداختند. توجه به مسئله تحول، ضرورت اصلاح ساختار‌های اداری معیوب، موضوع عفاف و حجاب و تدوین سند ملی هوش مصنوعی، از جمله مسائلی بود که به آن اشاره شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->