قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | چگونه سود ۲.۹ میلیاردی از خرید هیوندای کونا به دست آوریم؟ بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف‌قیمت ۱۴ تا ۳۰۰ میلیونی کارخانه و بازار آزاد پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام بدون ضامن به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت‌ومعدن خراسان‌رضوی پیش‌بینی سهم ۲۵درصدی فارغ‌التحصیلان از تعهد اشتغال استانداران کوچ خریداران مسکن به شمال کشور + علت قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | زردآلو ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شد علت روند کاهشی قیمت دلار چیست؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳) جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا شاخص کل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید
سرخط خبرها

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت‌ومعدن خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۳۹۶۴۳
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت‌ومعدن خراسان‌رضوی
استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۱۰۱ همت در حوزه صنعت‌ومعدن سرمایه‌گذاری صورت گرفت و با جذب ۷۴۰ میلیون دلار، رشدی ۹۰۰درصدی را در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری پنجشنبه (۲۸ تیر ۱۴۰۳) در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری و تعطیلی برخی کارخانجات مشکلی بود که از ۳ سال پیش بخش خصوصی، مردم و فضای اقتصادی استان را آزار می‌داد و برای همین پس از احصای این مسائل، راهکار‌هایی عملیاتی برای رفع آنان ارائه و اجرای آن‌ها آغاز شد.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال ۹۹، حدود ۹۸ هزار نفر بیکار در خراسان‌رضوی وجود داشت، اما امروز، شاهد انتشار و نصب اعلامیه‌های استخدام در شهرک‌های صنعتی هستیم و اخیراً اتاق بازرگانی برای رفع این مسئله با برخی استان‌ها برای ورود کارگر به صنایع استان، وارد گفت‌وگو شده است.

وی به آمار اعلامی بانک مرکزی اشاره کرد که براساس آن، نرخ بیکاری استان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و در مقایسه با سایر استان‌ها، خراسان‌رضوی رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری را داراست.

نظری تأکید کرد: برای گذار از وضعیت موجود، در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اهداف عملیاتی را با کمک کارشناسان تعیین کردیم و برنامه‌ریزی برای استفاده از همه منابع و امکانات جهت برآورده‌ساختن آنان انجام شد که مبتنی بر وظایف هر دستگاه و براساس بازه‌های زمانی مشخص بود.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: قرارگاه‌های اقتصادی در استان بر همین اساس برای کنترل مسیر حرکت در راستای تحول شکل گرفت و به طور مستمر پیشرفت را در هر حوزه مبتنی بر اهداف عملیاتی پیگیری می‌کرد.

وی یکی از نقاط ثقل این حرکت را استمرار ارتباط با بخش خصوصی دانست و گفت: از دل کمیسیون‌های مشترک با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی مسائل به دست می‌آمد و اثربخش‌بودن حرکت را در مسیر پیشرفت بازخوردگیری می‌کردیم.

نظری با اشاره به ۱۳۹ دستاورد شاخص در دولت سیزدهم برای خراسان‌رضوی توضیح داد: از این تعداد، ۵۶ دستاورد شاخص در حوزه اقتصادی داریم که از آن جمله احداث ۵۹۳ واحد جدید صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹.۲ همت و نیز ۵۹۹ واحد طرح توسعه اجرا شده که درمجموع، ۴۷ همت سرمایه‌گذاری جدید در ۳ سال گذشته صورت گرفته است.

استاندار خراسان‌رضوی به اهتمام برای احیای واحد‌های اقتصادی اشاره و اضافه کرد: از آغاز دولت سیزدهم، ۳۰۸ واحد احیا شده که ارزش آن ۱۳ همت است. لازم است یادآوری کنم که ۲۶درصد به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده است که به‌نوبه خود، از همت همکارانم در این حوزه تشکر می‌کنم.

وی به یک دستاورد مهم در حوزه بی‌نیازی از واردات در استان اشاره کرد و گفت: به اذعان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، ۲۴۰ قلم کالای وارداتی وجود داشت که دیگر وارد استان نمی‌شود و با کار‌های انجام‌شده در داخل، تأمین می‌شود. بر این اساس از ۴۲۰ میلیون دلار خروج ارز نیز جلوگیری شده است.

نظری تشریح کرد: در سه سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های جدی برای حل مسئله سرمایه‌گریزی در استان انجام شد و امروز پس از اجرای آن‌ها، با تلاش همه مسئولان به آمار خوبی در حوزه سرمایه‌پذیری رسیدیم و می‌توان اعلام کرد که ۱۰۱ همت در حوزه صنعت‌ومعدن سرمایه‌گذاری صورت گرفت و با جذب ۷۴۰ میلیون دلار، رشدی ۹۰۰درصدی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->