معاون وزیر خارجه روسیه: در هماهنگی با آمریکا از تشدید تنش در اوکراین جلوگیری شد رئیس قوه قضائیه: جنایت های رژیم صهیونیستی با حمایت دولت های غربی و سکوت جوامع جهانی در حال انجام است ضریب سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری در برنامه هفتم تغییری نکرده است طائب: اسرائیل با سناریوهای غافل‌گیرانه جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد مقاومت فلسطین سرزمین‌های اشغالی را با موشک هدف قرار داد آیا دستگیری فرمانده یگان‌های ویژه فراجا صحت دارد؟ نگرانی شهرداری غزه از افزایش بیماری‌ها به دلیل انباشت زباله درخواست ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه از بایدن: تحریم تسلیحاتی علیه تل‌آویو را بردارید رسانه آمریکایی: تشدید تنش میان بایدن و نتانیاهو پس از ترور شهید هنیه یک رسانه عبری: ۱۰ هزار نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه کشته و زخمی شدند عصبانیت قطر از رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید هنیه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: تحمیل الگوهای حقوق بشر غربی به جهان، اقدامی مزوّرانه است وزیر خارجه اردن وارد تهران شد | دیدار و گفتگو با سرپرست وزارت خارجه ایران خانواده‌های شهیدان هنیه و امیرعبداللهیان جایزه حقوق بشر اسلامی را دریافت کردند محمد جواد ظریف گزارش اولین روز کاری اش در دولت چهاردهم را ارائه کرد مسئولان سپاه قدس و وزارت اطلاعات برای بررسی ابعاد ترور شهید اسماعیل هنیه به مجلس می‌روند عملیات ضدصهیونیستی در قلب تل‌آویو + عکس مجری عملیات امروز + فیلم رئیس گروه ۷ از ایران برای کمک به کاهش تنش در منطقه درخواست کمک کرد جو بایدن از ایران خواست در پاسخ به ترور هنیه خویشتن‌داری کند فرمانده سنتکام وارد خاورمیانه شد ابقای چمران در سمت ریاست شورای شهر تهران
سرخط خبرها

درخواست ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه از بایدن: تحریم تسلیحاتی علیه تل‌آویو را بردارید

  • کد خبر: ۲۴۳۰۳۰
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
درخواست ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه از بایدن: تحریم تسلیحاتی علیه تل‌آویو را بردارید
ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به دولت جو بایدن، ادعا کردند این دولت دست به اعمال «تحریم تسلیحاتی جزئی» علیه رژیم صهیونیستی زده و باید در راستای تداوم حمایت از این رژیم به این تحریم پایان دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این سناتور‌ها در این نامه ارسالی برای «جو بایدن»، با تکرار ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران و حزب‌الله لبنان مسئول حمله «مجدل شمس» بوده‌اند خطاب به این رئیس جمهور آمریکا مدعی شدند: «نگرانی شما از تشدید درگیری باعث شده اسرائیل آسیب‌پذیر شود و دشمنان ما جسور شوند.»

این سناتور‌ها در این نامه گفتند: «اقدامات دولت دارد بزرگترین متحد ما در خاورمیانه را به خطر انداخته و جان نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.»

نقطه شروع دور تازه تنش‌ها در منطقه، اصابت راکت ضدهوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای به نام «مجدل شمس» در جولان اشغالی سوریه در روز شنبه ششم مرداد بود که ۱۲ کشته و ده‌ها زخمی از جامعه دروزی این منطقه بر جای گذاشت.

پس از این رویداد، اسرائیلی‌ها به سرعت انگشت اتهام را به سمت «حزب‌الله» لبنان گرفته و مدعی شدند این حمله با موشک صورت گرفته است. مقاومت اسلامی لبنان، اما در بیانیه‌ای انجام چنین حمله‌ای را قاطعانه تکذیب و تاکید کرد که این گروه هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

نامه سناتور‌های آمریکایی به بایدن با موضوع برداشته شدن تحریم تسلیحاتی جزئی علیه رژیم صهیونیستی بعد از آن مطرح شد که عصر سه‌شنبه هفته پیش رسانه‌ها از حمله صهیونیست‌ها به ساختمانی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند و وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در این حمله چهار تن به شهادت رسیده‌اند؛ از جمله فواد شُکر که یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود. ارتش رژیم صهیونیستی رسما هدف قرار دادن بیروت را پذیرفت و مدعی شد این حمله در پاسخ به حمله «مجدل شمس» انجام شده است.

رژیم صهیونیستی، اما در ضربه دیگری دست به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود در بامداد چهارشنبه گذشته (۱۰ مرداد) در محل اسکان او در تهران زد.

شهادت اسماعیل هنیه در شرایطی اتفاق افتاد که بعد از تشدید تنش در مرز‌های جنوبی لبنان با اراضی اشغالی، پناهگاه‌ها برای ساکنان قلمروی صهیونیستی گشوده شده بود و با شهادت هنیه، دیگر کمتر کسی در تل‌آویو یا دیگر شهر‌ها و شهرک‌های سرزمین‌های اشغالی می‌تواند امیدی به امنیت داشته باشد.

همچنان که صهیونیست‌ها در انتظار پاسخ سخت به خاطر جنایات اخیر خود هستند به نوشته پایگاه «دیزرت نیوز» یک سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت: «واشنگتن دست به اعمال تغییراتی در آرایش نظامی خود در خاورمیانه زده تا تدابیر دفاعی برای اسرائیل را تقویت کرده و از آمادگی خود برای پاسخ به سناریو‌های گوناگون اطمینان حاصل کند.» بر اساس این گزارش، این تغییراتی که واشنگتن اعمال کرده شامل حفظ یک ناو هواپیمابر در منطقه و اعزام رزمناو‌ها و ناوچه‌های دیگر و اسکادران دیگری از جنگنده‌ها به منطقه هستند.

سناتور‌های جمهوریخواه در نامه خود به بایدن یک فهرست از تجهیزات نظامی که به گفته آنها بایدن جلوی اعطای آنها به این رژیم را گرفته ذکر کردند.

آنها در نامه خود خاطرنشان کردند: «هنگامی که نتانیاهو [نخست وزیر رژیم صهیونیستی]در ماه ژوئن موضوع مسدود شدن عرضه تسلیحات را مطرح کرد دولت شما مصرانه این اتهام را رد کرد.»

این سناتور‌ها همچنین با اشاره به نامه‌های چند سناتور دیگر درباره این موضوع، گفتند که بایدن آنها را «نادیده گرفته است.»

در ادامه این نامه آمده است: «شما در طی این مدت عمدا جلوی تحویل تسلیحات، مهمات و تجهیزات به اسرائیل را گرفته‌اید. اینها شامل مهمات ۱۲۰ میلی‌متری تانک، مهمات ۱۲۰ میلی متری خمپاره، خودرو‌های تاکتیکی سبک، موشک‌های هوا به هوا، موتور‌های جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۳۵، کیت‌های مربوط به مهمات حملات مستقیم مشترک، بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی، مسلسل‌ها و سامانه‌های موشک‌های هدایت‌شونده می‌شوند.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->