اعتراف یک رسانه عبری زبان: فهرست شرکت‌های لغو کننده پرواز به تل‌آویو طولانی تر می‌شود خدمت سربازی مشمولان غایب بالای ۸ سال خدمت در قالب «طرح انصار» انجام می‌شود رایزنی تلفنی سرپرست وزارت خارجه ایران با وزیر خارجه مصر ادعای اوکراین درباره حمله به پایگاه هوایی «مروزوفسک» در روسیه حمله حزب‌الله لبنان به ۲ شهرک و ۲ موضع نظامی صهیونیستی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) یک شهید و ۶ مجروح در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان سفر بی‌ثمر هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به قاهره اختلاف هریس و ترامپ بر سر برگزاری مناظره تلویزیونی انهدام بالن جاسوسی آمریکایی در سوریه بالگرد‌های نظامی آمریکایی در پی طوفان کوبنده آسیب دیدند واکنش حماس به جنایت جدید اسرائیل در مدرسه‌ محل اسکان آوارگان غزه انفجار در تاسیسات دفاعی صربستان (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) شرایط دریافت کارت پایان خدمت برای سربازان غایب بالای هشت سال تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۶ کشور اروپایی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن یمن (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ۱۰ فلسطینی بر اثر بمباران مدرسه‌ای در شهر غزه به شهادت رسیدند (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) تداوم حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله به مواضع ارتش اسرائیل (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ۲۵۰۰ عملیات حزب‌الله طی ۳۰۰ روز | بیش از ۲۰۰۰ صهیونیست‌ کشته و زخمی شدند جلسه مشترک سران قوا به میزبانی پزشکیان برگزار شد واکنش حماس به جنایات اسرائیل در کرانه باختری آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خدمت سربازی مشمولان غایب بالای ۸ سال خدمت در قالب «طرح انصار» انجام می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۲۹۱۷
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خدمت سربازی مشمولان غایب بالای ۸ سال خدمت در قالب «طرح انصار» انجام می‌شود
مدیر منابع سرباز سپاه امام رضا (ع) از پذیرش خدمت سربازی مشمولان غایب بالای ۸ سال خدمت در قالب «طرح انصار» خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار «علی فرخاری» در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: با توجه به تفاهم صورت گرفته فیمابین ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «طرح انصار» به منظور گذراندن خدمت مشمولان غایبی که بیش از ۸ سال از موعد خدمت سربازی آنها گذشته باشد، اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح فرد مشمول غایبی که به دلیل اشتغال یا موانع دیگر امکان انجام خدمت در رده‌های خدمتی و به صورت مستمر در روز را ندارد، می‌تواند بر اساس تخصص و مهارت خود، خدمتی را به یگان‌های سپاه ارائه می‌دهد و بر همین مبنا، زمان ارائه این خدمت به عنوان زمان حضور در یگان‌های خدمتی در دوران سربازی محاسبه می‌شود و این خدمات نیز می‌تواند به ۲ روش حضوری و غیرحضوری به یگان خدمتی ارائه شود.

فرخاری خاطرنشان کرد: فرد مشمول غایب می‌بایست حداقل ماهیانه ۶۴ ساعت به یگان خدمتی خود خدمات ارائه کند و بر این اساس، هر ۴ ماه خدمت به این روش (۲۵۶ ساعت خدمت) به عنوان یک ماه خدمت سربازی محاسبه می‌شود. البته فرد می‌تواند بسته به تخصص و میزان زمانی که می‌تواند خدمت ارائه کند، زمان بیشتری را به انجام این نوع خدمت اختصاص دهد و طبیعتا بر این اساس، زمان دوره سربازی او نیز زودتر به پایان می‌رسد.

وی فزود: فرد مشمول غایب اگر به هر دلیلی پس از مدتی تمایلی به گذراندن این نوع خدمت نداشته باشد و قرارداد خود را با رده‌های بسیج فسخ کند، تمام مدت حضور او در طرح جهت کسر خدمت سربازی در سامانه فراجا محاسبه می‌شود.

مدیر منابع سرباز سپاه امام رضا (ع) در ادامه گفت: موارد قانونی کسر خدمت مانند تاهل، داشتن فرزند، سابقه ایثارگری یا جانبازی پدر در دوران دفاع مقدس و نیز سابقه بسیجی فرد قبل از زمان غیبت سربازی نیز در این طرح مورد محاسبه قرار می‌گیرد. ضمن این که ۶ ماه اضافه خدمت دفترچه‌ای آنها به دلیل غیبت سربازی نیز مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: جذب مشمولان غایب در این طرح از طریق مراجعه آنها به رده‌های مختلف بسیج صورت می‌گیرد و در نهایت، قرارداد این نوع خدمت فرد، بین او و نواحی مقاومت بسیج منطقه منعقد می‌شود. فرد مشمول غایب نیاز به گذراندن دوره آموزش عمومی ندارد. اگر فرد تخصصی داشته باشد، نیاز به گذراندن دوره آموزش تخصصی نیز ندارد. اما اگر فاقد تخصص باشد، بر مبنای نیاز رده خدمتی، ۱۰ روز آموزش تخصصی به فرد داده می‌شود و خدمت فرد در یگان هم بر اساس همین تخصص انجام می‌شود.

فرخاری خاطرنشان کرد: در صورتی که مشمول غایب معادل ۳ ماه کسر خدمت یا ۳ دوره ۲۵۶ روزه خدمت به این روش داشته باشد، می‌تواند برای سفر زیارتی عتبات عالیات از کشور خارج شود. ضمنا بیمه این افراد به صورت بیمه بسیج است و حقوق سربازی نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->