غیبت عجیب گل محمدی در تمرینات فولاد پخش زنده مراسم اختتامیه المپیک پاریس (یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی‌های کشتی‌گیران ایران در المپیک پاریس (یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) + بازی‌های آذرپیرا، عموزاد احمد دنیا مالی وزیر پیشنهادی ورزش کیست؟ + سوابق ادامه کار قدوس در انگلیس اوسیمن، سوپرایز بزرگ تابستانی چلسی فلیکس در آستانه بازگشت به لیگ جزیره جدول مدال‌های المپیک پاریس در آغاز بازی‌های روز پایانی (یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) + جایگاه ایران برنامه ورزشکاران ایرانی در روز پایانی المپیک (یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | عموزاد در فینال، آذرپیرا در شانس مجدد رئیس جمهور کسب مدال طلای المپیک را به آرین سلیمی تبریک گفت نتیجه و ویدیو تکواندوی آرین سلیمی در فینال المپیک پاریس| نابغه طلایی! ویدیو تاج بی اخلاقی پتریاشویلی در برابر زارع در فینال المپیک نتیجه و ویدیو کشتی امیرحسین زارع در فینال کشتی المپیک پاریس| چه حسرتی.. تاریخ و ساعت کشتی رحمان عموزاد در فینال المپیک پاریس ۲۰۲۴+ معرفی حریف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رحمان عموزاد در نیمه نهایی المپیک| تو شیر مازندرانی آقا رحمان! ویدیو شادی رونالدویی آرین سلیمی در المپیک پاریس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و منچستریونایتد| برد بزرگ پپ در گام نخست نتیجه و ویدیو بازی آرین سلیمی در نیمه نهایی المپیک پاریس| چه می‌کنه این تکواندو! ایران در آستانه دریافت مجوز دائمی VAR از فیفا ابهام ادامه دار در واگذاری سهام پرسپولیس به بانک‌ها
سرخط خبرها

۶ خراسانی در کاروان پارالمپیک ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۳۱۵
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
۶ خراسانی در کاروان پارالمپیک ایران
پس از پایان بی حاصل المپیک برای خراسانی ها حالاامید جامعه ورزش به ورزشکاران پارالمپیک است.

به گزارش شهرآرانیوز، سی‌وسومین دوره رقابت‌‎های المپیک امروز در پاریس به پایان می‌رسد و از فردا آرام‌آرام تمام توجهات به سمت هفدهمین دوره مسابقات پارالمپیک خواهد رفت. جایی که همیشه سهم ورزش خراسان‌رضوی در آن بیشتر از المپیک بوده و جامعه ورزش به آن امید‌های بیشتری دارد. ورزش خراسان‌رضوی در المپیک امسال فقط یک نماینده یعنی حسن تفتیان را داشت که او هم نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و در دور مقدماتی با کسب عنوان پنجم از گردونه رقابت‌های دو ۱۰۰ متر کنار رفت. اما ورزش خراسان‌رضوی در پارالمپیک همیشه هم تعداد بیشتری ورزشکار داشته و هم نتایج بهتری گرفته است. کاروان پارالمپیک کشورمان امسال ۶ خراسانی را در پاریس همراه خواهد داشت. ۶ ورزشکار و مربی که نماینده جامعه ورزش جانبازان و توان‌یابان استان خراسان‌رضوی در پاریس خواهند بود.

قهرمانان همیشگی کنار رود «سن»

هادی رضایی و مهدی بابادی ۲ چهره شناخته شده خراسانی کاروان پارالمپیک ما هستند. رضایی در مقام سرمربی افسانه‌ای تیم ملی والیبال نشسته و بابادی هم بازیکن این تیم. مردانی که دیگر قهرمانی برایشان به آب خوردن می‌ماند و همه از همین حالا انتظار دارند هشتمین طلای والیبال نشسته ایران در تاریخ این رشته ورزشی در پارالمپیک برایشان به دست آید. مهدی بابادی مرد فیکس تیم رضایی است و ترکیب این ۲ خراسانی می‌تواند ۲ طلای ارزشمند را برای جامعه ورزش جانبازان و توان‌یابان به ارمغان آورد. هادی رضایی در مقام بازیکن و سرمربی تاکنون ۲۱ مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های پاراآسیایی، جهانی و پارالمپیک را در کارنامه دارد. در سوی دیگر مهدی بابادی هم ۲ طلای بازی‌های پاراآسیایی و ۲ طلای بازی‌های پارالمپیک را برای ورزش خراسان به دست آورده است.

امید‌ها به دوومیدانی‌کاران

ورزش جانبازان و توان‌یابان خراسان‌رضوی در پاریس ۲ نماینده دارد. مربی و بازیکنی که به عملکرد آنها امید‌های بسیار است. حمید فرزین‌بقا، مربی این رشته ورزشی است که تجربه ۲ بار حضور در پارالمپیک را دارد. او حالا به همراه ورزشکار خراسانی‌اش مصطفی ماریان در این رقابت‌ها حاضر می‌شود. مصطفی ماریان، پرتابگر دیسک خراسانی در اوج جوانی حالا پارالمپیک را می‌بیند. او که به‌صورت مادرزادی از ناحیه دست و پا دچار معلولیت است در رشته پرتاب دیسک سهمیه پارالمپیک گرفته است. ماریان اگرچه خیلی میادین بین‌المللی ندیده و شاید بزرگ‌ترین افتخارش بازی‌های آسیایی و جوانان آسیاست، اما از همین حالا می‌توان به عملکرد خوب او امید‌های زیادی داشت.

بینایی در خاک فرانسه

جودوکار نابغه کم‌بینا استان خراسان‌رضوی بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در پاریس خواهد بود. موسی غلامی که با تجربه قهرمانی رقابت‌های جهانی بیرمنگام انگلستان پا به این رقابت‌ها خواهد گذاشت، در مرحله آماده‌سازی و پیش از پارالمپیک با مشکلات حاشیه‌ای رو به رو بود. غلامی که گویا با یکی دو جودوکار دیگر مشکلاتی را با سرمربی تیم ملی داشتند، چند صباحی را تمرین نکردند و همین مسئله آنها را از فرم ایده‌آل دور نگه داشت. این ورزشکار خراسانی بالاخره با وساطت ریش‌سفیدان این رشته ورزشی در فدراسیون به اردوی تیم ملی برگشت و در نهایت اگرچه دقیقه نودی، اما خودش را برای پاریس مهیا کرد. موسی غلامی حالا یکی از بخت‌های کسب مدال کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است. او هم در بازی‌های آسیایی و هم جهانی نشان داد که جزو ۳ نفر برتر این رشته ورزشی در وزن خود است. مسئله‌ای که امیدواری کاروان ورزش کشور را در پاریس بالا می‌برد.

تیر‌های شاهی به هدف می‌نشیند؟

نسرین شاهی یکی از ستاره‌های ورزش جانبازان و توان‌یابان و تنها بانوی خراسانی کاروان ایران در پاریس است. نسرین شاهی که در تیراندازی ماده تپانچه بادی نفر اول جهان است و ۳ سال پشت سر هم در مسابقات جهانی به مدال طلا رسیده، در بازی‌های آسیایی دوره قبل کمی ناکام نشان داد و حالا نگرانی‌های زیادی بابت او وجود دارد. اگر شاهی بتواند نیمی از آن‌چه در چنته دارد را در پاریس نشان دهد بی‌تردید روی سکو خواهد رفت والا ناکامی در پارالمپیک پاریس می‌تواند برای او گران تمام شود. شاهی در حالی پارالمپیک را تجربه می‌کند که در مسابقات جهانی به هر آن‌چه می‌خواسته رسیده و حالا نوبت پارالمپیک است.

فراتر از باور

۶ خراسانی پارالمپیک پیش رو در شرایطی به این مسابقات می‌روند که در دوره قبل فقط هادی رضایی و مهدی بابادی برای کاروان ورزش خراسان‌رضوی در پارالمپیک مدال آوردند و به نظر در این دوره هم این مدال قطعی است. اما هیچ‌کدام از ۳ ورزشکار و یک مربی دیگر معلوم نیست بتوانند از پاریس دست پُر به ایران برگردند. چرا که در دوره قبل هم هیچ ورزشکار یا مربی دیگری از خراسان‌رضوی نتوانسته بود مدال بگیرد و این نشان می‌دهد کار ورزشکاران و مربیان خراسانی کاروان پارالمپیک ایران در پاریس چقدر سخت است. کاروان ورزش پارالمپیک ایران در توکیو با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز بر جایگاه سیزدهم جهان ایستاد تا بهترین نتیجه تاریخش را در پارالمپیک گرفته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->