۹۵ نفر از مصدومان حادثه تروریستی لبنان به ایران منتقل شدند حبیب عباسی، مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری شد شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان نشست برگزار می‌کند اعترافات جالب عزت الله ضرغامی در خصوص دوران مسئولیتش در سازمان میراث فرهنگی حماس حملات تروریستی رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد لبنان شکایت جنایتهای رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت می‌برد فائزه هاشمی از زندان آزاد شد دبیر کل سازمان ملل: وسایل غیرنظامی نباید تبدیل به سلاح شود آمریکا ۱۲ ایرانی را تحریم کرد + جزئیات (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) احضار سفیر روسیه در پی اخراج ۶ دیپلمات انگلیس حکیم اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان را به شدت محکوم کرد سازمان ملل طرح تحریم صادرات سلاح به رژیم اسرائیل را تصویب کرد شباهت بیسیم‌های منفجر شده در لبنان با بیسیم‌های ایرانی+تصویر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق پیام تسلیت برای ملت و حزب الله لبنان فرستاد رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: مشهد شهر ملی و بین‌المللی است | شهرداری مشهد پیشانی خدمت‌رسانی به مردم است حملات ترکیبی مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان + فیلم (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) نخستین اظهارنظر سفیر ایران پس از مصدوم‌شدن در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی دیپلمات طالبان: چون موسیقی حرام است، هنگام پخش سرود ملی پاکستان بلند نشدم شهادت اعضای سپاه پاسداران در ماجرای پیجر‌ها تکذیب شد رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: صهیونیست ها قصاص خواهند شد
سرخط خبرها

دیپلمات طالبان: چون موسیقی حرام است، هنگام پخش سرود ملی پاکستان بلند نشدم

  • کد خبر: ۲۵۱۶۰۶
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
دیپلمات طالبان: چون موسیقی حرام است، هنگام پخش سرود ملی پاکستان بلند نشدم
طالبان دلیل عدم ایستادن دیپلمات خود هنگام پخش سرود ملی پاکستان را حرام بودن موسیقی اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کنسلوگری طالبان در پیشاور از نشستن محب‌الله شاکر هنگام پخش سرود ملی پاکستان دفاع کرد. این کنسولگری گفته است که دلیل این اقدام پخش «موسیقی» بوده است.

سخنگوی سرکنسولی طالبان در پیشاور از نشستن محب الله شاکر هنگام پخش سرود ملی پاکستان دفاع کرد.

به گفته این کنسولگری این اقدام به علت پخش موسیقی که طالبان آن را «حرام» اعلام کرده‌اند، صورت گرفته است.

در بیانیه‌ای که از سوی این کنسولگری منتشر شده آمده است، این اقدام نه با هدف بی احترامی یا تحقیر سرود ملی بلکه به علت پخش موسیقی صورت گرفته است.

در دفاعیه این کنسولگری آمده است: «اگر سرود بدون موسیقی یا توسط کودکان ارائه می‌شد، سرکنسول می‌ایستاد و دستش را روی سینه‌اش می‌گذاشت.»

رسانه‌های پاکستانی ویدیویی را منتشر کرده‌اند که در آن پس از آنکه در مراسمی سرود ملی پاکستان پخش می‌شود و حاضران به احترام سرود ایستاده‌اند، سرکنسول طالبان در پیشاور و یک فرد دیگر نشسته‌اند. این اقدام بسیار واکنش برانگیز شد.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان آن را بی احترامی و مغایر قوانین دیپلماتیک عنوان کرد.

او به رسانه‌ها گفته است که این کشور در پی این اقدام اعتراض شدید خود را به مقامات افغانستان در کابل و اسلام آباد می‌رساند.

روابط طالبان و اسلام آباد در سه سال گذشته تنش آلود بوده است. هرچند که اسلام آباد از حامیان جدی و اصلی طالبان در دوران مبارزات این گروه بوده، انتظار می‌رفت پس از بازگشت طالبان به قدرت روابط دو متحد قدیمی در سطح بالایی قرار بگیرد؛ اما افزایش حملات تروریستی از سوی گروه‌های مختلف به ویژه تحریک طالبان پاکستانی که به باور مقامات اسلام آباد در افغانستان پناه گرفته اند، روابطی تنش آلود را رقم زده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->