۹۵ نفر از مصدومان حادثه تروریستی لبنان به ایران منتقل شدند حبیب عباسی، مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری شد شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان نشست برگزار می‌کند اعترافات جالب عزت الله ضرغامی در خصوص دوران مسئولیتش در سازمان میراث فرهنگی حماس حملات تروریستی رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد لبنان شکایت جنایتهای رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت می‌برد فائزه هاشمی از زندان آزاد شد دبیر کل سازمان ملل: وسایل غیرنظامی نباید تبدیل به سلاح شود آمریکا ۱۲ ایرانی را تحریم کرد + جزئیات (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) احضار سفیر روسیه در پی اخراج ۶ دیپلمات انگلیس حکیم اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان را به شدت محکوم کرد سازمان ملل طرح تحریم صادرات سلاح به رژیم اسرائیل را تصویب کرد شباهت بیسیم‌های منفجر شده در لبنان با بیسیم‌های ایرانی+تصویر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق پیام تسلیت برای ملت و حزب الله لبنان فرستاد رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: مشهد شهر ملی و بین‌المللی است | شهرداری مشهد پیشانی خدمت‌رسانی به مردم است حملات ترکیبی مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان + فیلم (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) نخستین اظهارنظر سفیر ایران پس از مصدوم‌شدن در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی دیپلمات طالبان: چون موسیقی حرام است، هنگام پخش سرود ملی پاکستان بلند نشدم شهادت اعضای سپاه پاسداران در ماجرای پیجر‌ها تکذیب شد رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: صهیونیست ها قصاص خواهند شد
سرخط خبرها

احضار سفیر روسیه در پی اخراج ۶ دیپلمات انگلیس

  • کد خبر: ۲۵۱۶۲۷
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
احضار سفیر روسیه در پی اخراج ۶ دیپلمات انگلیس
وزارت امور خارجه انگلیس «آندری کِلین» سفیر روسیه را در پی اخراج ۶ دیپلمات این کشور از مسکو، احضار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن روز چهارشنبه در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است: بریتانیا کارزار بی‌سابقه و بی‌اساس روسیه علیه این کشور، از جمله اتهامات بدخواهانه و کاملاً بی‌اساسی را که هفته گذشته علیه کارکنان وزارت امور خارجه انگلیس مطرح شد، به شدت محکوم می‌کند. این رفتار در تضاد مستقیم با تعهدات روسیه بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک است.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: این رفتار، کاملاً غیرقابل قبول، غیرحرفه‌ای و مغایر استاندارد‌های رفتار بین دولت‌ها است. اقدام روسیه، نمونه کارزار عمدی این کشور برای تضعیف و تهدید امنیت و دموکراسی بریتانیا و همچنین جلوگیری از حمایت ما از اوکراین، از طریق اطلاعات نادرست، اقدامات خرابکارانه در اروپا و آزار و اذیت مستقیم و محدودیت‌ها علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک ما در روسیه است.

وزارت امور خارجه انگلیس با بیان این ادعا که کارزار روسیه موفق نخواهد شد افزود: مسکو باید فورا این فعالیت‌ها را متوقف کند.

روسیه هفته پیش ۶ دیپلمات انگلیسی را به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج کرد. آژانس امنیتی کرملین اعلام کرد: اسنادی دریافت کرده است که نشان می‌دهد این افراد توسط یک بخش از وزارت خارجه انگلیس «که وظیفه اصلی آن تحمیل یک شکست استراتژیک به کشور روسیه است» به روسیه فرستاده شده اند و در جمع آوری اطلاعات و فعالیت‌های خرابکارانه شرکت داشتند.

آژانس امنیتی کرملین هشدار داد که اگر اقدامات مشابهی در میان کارمندان نمایندگی دیپلماتیک انگلیس شناسایی شود، این آژانس خواستار خاتمه زودهنگام ماموریت‌های آنها در فدراسیون روسیه خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->