حزب‌الله لبنان: اسرائیل با بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای لبنان را هدف قرار داد نتانیاهو خواستار خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از جنوب لبنان شد ادای احترام وزیر خارجه به سرداران مقاومت، در سفر به بغداد سخنرانی قالیباف در اجلاس ژنو | هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی قطع شود فرمانده نیروی پدافند ارتش: صلح و آرامش در منطقه، اولویت نیروهای مسلح است برنامه هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی در ژنو یک وکیل هندی از ۱۰۰۰ سرباز صهیونیست در دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرد وزیر امور خارجه وارد بغداد شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) اندیشکده‌ها می‌توانند پلی مؤثر میان دولت و مجلس باشند احضار مسعود اسداللهی کارشناس رسانه به دستگاه قضائی مسقط مقصد بعدی عراقچی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) زینب سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت وزارت خارجه وضع تحریم‌های جدید برای بخش انرژی ایران را محکوم کرد سفر معاون اول رئیس جمهور به پاکستان | عارف، سه‌شنبه در اسلام‌آباد رئیس مجلس شورای اسلامی وارد ژنو شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی مکرون با رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر آتش بس سخنگوی قوه قضائیه: با پدیده قاچاق دارو در بازار سیاه مقابله خواهیم کرد | حکم تتلو به اجرای احکام ارسال شده است نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: طرح سازمان ملی مهاجرت در مجلس بررسی خواهد شد | برنامه مهمی برای کمبود کلاس‌های درس داریم + فیلم عراقچی ارسال موشک بالستیک به روسیه را تکذیب کرد چند توصیه عراقچی به اروپایی‌ها (۲۲ مهر ۱۴۰۳) هشدار کره‌شمالی به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: نیازمند تجدید نظر در دکترین نظامی و دفاعی کشور هستیم ورود وزیر کشور به شیراز (۲۲ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: طرح سازمان ملی مهاجرت در مجلس بررسی خواهد شد | برنامه مهمی برای کمبود کلاس‌های درس داریم + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۴۱۰۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: طرح سازمان ملی مهاجرت در مجلس بررسی خواهد شد | برنامه مهمی برای کمبود کلاس‌های درس داریم + فیلم
نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اتباع بیگانه، طرح سازمان ملی مهاجرت در دوره قبل مجلس مطرح شد اما بررسی نشد و در وزارت کشور باقی ماند. اکنون، این لایحه به مجلس آمده است و تمام مواد آن در کمیسیون بررسی شده که منتظر هستیم به صحن بیاید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احسان عظیمی‌‌راد امروز، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: ما در برابر هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، پاسخگو خواهیم بود. روزی که ما برای انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد و کلات رفت‌وآمد داشتیم، مردم دو دغدغه داشتند؛ یکی اینکه وقتی ما در جاهای مختلف حضور پیدا می‌کردیم، می‌گفتند اگر رأی بیاورید، تا چهار سال بعد اینجا نمی‌آیید. برخی نمایندگان نتوانسته بودند با بدنه مردمی و حتی مسئولیتی و اجرایی، ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: دغدغه دوم دسترسی مردم به نماینده بود. من تلاش کردم که در این چهار ماه، این موضوع رخ ندهد و ضدنگاه برخی مردم باشد. تلاش کردیم بگوییم مسئولان می‌توانند این‌گونه نباشند. ما تلاش کردیم در این چهار ماه قدر حق مردم و حلال‌بودن رأی مردم را بدانیم و با تلاش شبانه‌روزی این را اثبات کردیم. نماینده شأن استانی و همچنین ملی و منطقه‌ای دارد. تلاش می‌کنیم تا زمانی که هستیم، جایگاه ملی یک نماینده را ببینیم و نگه داریم تا مردم مشهدوکلات افتخار کنند که نمایندگان آن‌ها در تراز ملی اثرگذار هستند.

عظیمی‌راد ادامه داد: همچنین در زمینه منطقه‌ای نیز تلاش می‌کنیم. نباید مشهد و کلات را رها کنیم و فقط نگاه ملی داشته باشیم. کلات حدود ۲۰ سال عقب مانده است؛ بنابراین نباید این شهر را فراموش کنیم. ماحصل آگاهی مردم از تلاش نمایندگان و مسئولان، موجب افزایش سطح امیدواری می‌شود که ما می‌خواهیم در شهر مشهد ایجاد شود.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از موضوعات دانش‌بنیان در حوزه زیارت، عنوان کرد: در حوزه دانش‌بنیان‌ها، دو رویکرد را در مجلس در پیش گرفتیم؛ اول در کمیسیون آموزش، نظارت جدی بر قانون جهش تولید دانش‌بنیان و دوم اصلاح این قانون و قوانین گذشته است. کمیته فناوری و نوآوری در کمیسیون آموزش تشکیل شده که هدف اصلی‌اش نظارت بر میزان اجرایی‌شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان در همه حوزه‌هاست.

وی اضافه کرد: اعتبارات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان اندک است. حتی اگر هم شرکت‌های خوبی در حوزه فرهنگی و زیارت داشته باشیم، اما حمایت‌های کاملی صورت نمی‌گیرد؛ زیرا قانون به‌درستی اجرا نشده است. نظارت مجلس می‌تواند به اجرایی‌ترشدن قانون کمک کند. در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۵ همت باید به معاونت علمی ریاست‌جمهوری داده می‌شد اما ۴ همت داده شد و بقیه صرف موضوعات متنوع شد که این مسئله به نظارت جدی نیاز دارد.

عظیمی‌راد خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه در این زمینه تخلف کرده بود که به دیوان محاسبات اعلام کردیم طرح تحقیق و تفحص را انجام دهد و پول را به حساب معاونت علمی واریز کند. امسال هم ۵۰ درصد واریز کرده و ۵۰ درصد باقی مانده است. این نظارت، به اجرای صحیح قانون کمک می‌کند. در حوزه زیارت، از معاونت علمی درخواست کردیم تشکیل شرکت‌ها را تسهیل کند.

استاد و معلم ما با حقوق زیر ۲۴ میلیون زیر خط فقر زندگی می‌کند

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه معلم‌بلاگری باید دو‌ کار انجام شود، عنوان کرد: یکی موضوع افزایش اعتبارات و بودجه آموزش و پرورش و سرانه‌های آن است که دولت باید کمک کند حجم بودجه سالانه آموزش و پرورش را افزایشی کنیم. آخرین بودجه ۱۵ درصد از ۱۰۰ درصد بودجه عمومی کشور بود، در حالی که امروز ۹.۸ است.

وی بیان کرد: ما هر سال شاهد کاهش این بودجه بودیم. افزایش بودجه کمک می‌کند درآمدهای معلمان را نیز افزایش دهیم. استاد و معلم ما با حقوق زیر ۲۴ میلیون زیر خط فقر زندگی می‌کند، بنابراین اگر کمک کنیم، دیگر معلم‌بلاگری که از این منظر درآمد کسب کند، وجود نخواهد داشت.

عظیمی‌راد افزود: دوم گزینش آموزش و پرورش بوده که یکی از رسالت‌های گزینش رصد و ارزیابی است. یکی از تغییر رویکردها در زمینه گزینش این است که روی ریل درست خود قرار بگیرد و با رویکرد آگاهی‌بخشی و تربیتی اقدام شود. موضوع دیگر دانشگاه فرهنگیان است که گاهی معلم را توانمند نمی‌کنیم و صفرکیلومتر به دنیای عظیمی از تعلیم و تربیت ورود می‌کند؛ بنابراین توانمندسازی معلمان و اساتید بسیار مهم است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از کارهای جدی برای کلات بحث مرزبانی است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در بازه زمانی کوتاه مسائل و امکانات حل شود. همچنین در تلاش هستیم اتفاقات خوبی را برای کلات رقم بزنیم که یکی در حوزه راه است. سال ۱۴۰۰ پروژه جاده مشهد و کلات ارائه اما رد شد. ما طی دو ماه درخواست را به وزیر راه و شهرسازی دادیم و مسیر را طی کردیم، الان دکتر صادق پروژه را تأیید کردند.

وی ادامه داد: اعتبار ۱۴۵۰ میلیارد تومان پنج‌ساله برای این پروژه پیشنهاد شده و ما پیگیری می‌کنیم که سازمان برنامه موضوع را تأیید کند تا در ردیف اعتبار ملی قرار بگیرد. امیدواریم زودتر تخصیص اعتبار را اعلام کنیم و بعد ۴۵ سال مردم کلات شاهد بهسازی، آسفالت و عریض‌کردن جاده باشند. دوبانده‌شدن را هم مطرح کردیم که مقدمه آن همین موضوع است.

عظیمی‌راد خاطرنشان کرد: بسیاری از راه‌های روستایی در حال آسفالت‌شدن است. آنچه را در این زمینه لازم است، تسهیل کردیم. تا الان کلات ۵۰۰ تن قیر دریافت کرد که از سهمیه استان بود و ما ۵۰۰ تن دیگر هم اختصاص دادیم. در حوزه بهداشت و درمان کارهای بسیار خوبی انجام دادیم. زیرساخت‌های بهداشت و درمان در شهرستان بسیار ضعیف است که از وزیر بهداشت دستور گرفتیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش کیفیت آموزشی گفت: ما درخواست دادیم درصدی از معلمان سمپاد و نمونه دولتی بخشی از ساعت تدریس خود را در مدارس دولتی بگذرانند که قول داده شده است. بخش عمده‌ای از کیفیت نداشتن تدریس به هزینه و دستمزدها و بخشی به کیفیت مدارس مربوط می‌شود. از دکتر کاظمی، وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم در برنامه زمان‌بندی شده کیفیت مدارس دولتی ارتقا پیدا کند. ظرف حدود یک ماه آینده افرادی که در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی مسئولیت دارند، گزارش می‌دهند.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تأثیر قطعی معدل ورود پیدا کرد که خیلی دقیق، علمی و عالمانه بود. تأثیر قطعی باعث شده بچه‌ها به این سمت بروند که فقط درس بخوانند تا معدل آن‌ها بالا باشد، در نتیجه شاهد کاهش کیفیت هستیم. برای جلوگیری از کاهش کیفیت آموزشی از دو مسیر ورود کردیم که هم از نظر قوانین و هم از نظر مالی و پرداخت معلمان است.

عظیمی‌راد با بیان اینکه باید از منظر بودجه به حوزه زیارت بپردازیم، عنوان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه تشکیل شورای عالی زیارت مطرح شده است. از رئیس‌جمهور پیگیری کردیم که شورای عالی زیارت را تشکیل دهند و اولین جلسه در مشهد تشکیل شود. اقدامات دیگر ما افزایش اعتبار بودجه زیارت، در نظر گرفتن یک ردیف مشخص و شیوه مدیریت در خود استان است. در استان استاندار، تولیت و ارکان و عناصر موثر باید متناسب با شورای عالی زیارت کارگروه‌های استانی خود را تشکیل دهند و حفظ کنند.

کمبود کلاس درس جدی است، اما برنامه مهمی داریم

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما امروز در بسیاری از شهرهای کشور از جمله مشهد به ویژه حاشیه‌شهرش دچار کمبود هستیم، تصریح کرد: در حاشیه‌شهر ما با کمبود معلم، مشکل ساختمان‌ها از نظر نوسازی و ایمنی و کمبود کلاس درس مواجه هستیم. می‌توانیم برای حل این مشکلات از کمک خیرین استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین با اداره نوسازی وزارت‌خانه صحبت کردیم که به این زمینه ورود پیدا کند. می‌توان از ظرفیت زمین‌های شهرداری و آستان قدس نیز استفاده کرد. در زمینه تأمین، اعتبارات نداریم. کمبود ما جدی است اما برنامه مهمی داریم. امیدواریم در نشست‌های بعدی، بتوانیم آماری در زمینه ساخت مدارس ارائه دهیم.

عظیمی‌راد در خصوص رسیدگی به شهرهای اهل تسنن گفت: مجلس در این زمینه هیچ فرقی قائل نشده و در این چهار ماه، هیچ بحثی روی شیعه و سنی نبوده است؛ همه برای ما عزیز هستند و تمام دغدغه نمایندگان این است که قانون برای همه حتی ادیان دیگر یکی باشد؛ البته نمایندگان آن شهرها هم مؤثر هستند.

موضوع اتباع یکی از دغدغه‌های مردم است

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحصیل و حضور اتباع، بیان کرد: در بازدیدهای ما از حاشیه‌شهر، موضوع اتباع یکی از دغدغه‌های مردم بود که یکی از مسائل در زمینه آموزشی نیز هست. در بخشی از مدارس و کلاس‌ها، دانش‌آموزان اتباع ثبت‌نام کردند. در رباط طرق و حتی طرق، ۹۰ درصد مدرسه‌ای را دانش‌آموزان اتباع تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دچار تغییر دولت شدیم، باید اجازه می‌دادیم تغییر اتفاق بیفتد تا به بحث اساسی بپردازیم.

طرح سازمان ملی مهاجرت در دوره قبل مجلس مطرح شد اما بررسی نشد و در وزارت کشور باقی ماند. در این طرح، اتباع غیرمجاز باید اخراج شوند و اتباع مجاز باید جایگاه‌ها و شرایط خاصی در ماندگاری و‌ موقعیت اسکانشان در نظر گرفته شود. منتظر ماندیم تا این لایحه به مجلس بیاید که اکنون آمده و تمام مواد آن در کمیسیون بررسی شده است که منتظر هستیم به صحن بیاید.

عظیمی‌راد اضافه کرد: اثرگذاری من برای موضوع اتباع در تدوین، تنظیم و اصلاحات این لایحه است. با آموزش و پرورش به ویژه حوزه تبادکان صحبت کردیم که این موضوع را رد می‌کردند و تأیید نکردند که دانش‌آموزان اتباع را ثبت‌نام کردیم و دانش‌آموزان خودمان ظرفیت ندارند. کنترل روی مرزها هم وجود دارد و نباید این را نادیده بگیریم.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل حاشیه‌شهر مشهد که عمده اتباع در آنجا حضور دارند می‌تواند با ایجاد شهرهای اقماری حل شود. استانداری و فرمانداری ۱۷ شهر را در نظر گرفتند که باید بررسی شود. همه با این موضوع موافق هستند.

کمیسیون آموزش با بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی مشکلی ندارد، اما باید بررسی شود

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اساتید و دانشجویان اخراجی گفت: موضع ما کاملاً شفاف بود. به وزیر علوم اعلام کردیم کمیسیون با اینکه اساتید و دانشجویان مورد نظر برگردند، مشکلی ندارد، اما باید دقیق بررسی شود. وزیر علوم هم کمیته‌ای تشکیل دادند که در این کمیته بررسی می‌شود. اگر دلایل اخراج یا تعلیق محکم نیست، باید بازگردند و مشکلی ندارد.

وی افزود: برگشت استاد یا دانشجویی با این مشخصات نباید باعث آسیب به یک دانشگاه شود. ما سعی کردیم تأکیدمان عالمانه باشد نه سیاسی. وزیر علوم باید دو موضوع را رعایت کنند؛ اول اینکه اگر این دانشجویان و اساتید برگشتند، اقدامات گذشته خود را تکرار نکنند و دوم اینکه اساس برگشت آن‌ها بررسی شود که اگر ناعادلانه تعلیق شدند، به دانشگاه بازگردند. اکنون این موضوع به صورت کاملاً دقیق در حال بررسی است.

عظیمی‌راد درباره سهمیه‌ها نیز بیان کرد: کمیسیون‌ آموزش، وزارت علوم و یکی،دو مرکز مرتبط دیگر نظر خود در مورد سهمیه‌ها را اعلام خواهند کرد تا بازنگری در خصوص سهمیه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود. از آموزش و پرورش درخواست کردیم طرح سامان‌دهی نیروی انسانی آموزش و پرورش ظرف شش ماه ارائه شود که هنوز ارائه نشده است. در این طرح، معلمانی که سال‌ها زحمت کشیدند از جمله معلمان خریدخدمات، تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش کردیم قرارداد خریدخدمات تبدیل وضعیت شود که الان این اتفاق در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی اعلام کنیم. حدود ۲۶ هزار معلم خریدخدمات تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی اضافه کرد: معلمان پیش‌دبستانی، نهضتی، طرح امین، غیرانتفاعی و سربازمعلم‌ها نیز باید تعیین تکلیف شوند. در حال آماده‌کردن طرحی هستیم تا مشکل این معلمان با کمک وزارت‌خانه و دولت حل شود. امیدواریم با تعیین تکلیف معلمان بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات معلمان را حل کنیم و کانال ورود معلمان، دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی باشد.

عظیمی‌راد خاطرنشان کرد: در استان، تعداد ۳۲ هزار معلم کمبود داریم که به ۷ هزار معلم خریدخدمات مجوز دادند و جذب شدند. بخشی با افزایش ساعت نیروهای شاغل فعلی و بخشی با ارائه ساعت تدریس برای معلمان جبران شد. تلاش کردند بخشی از این کمبود را جبران کنند، اما به این دلیل که بسیاری از مدارس ما در روستا و حاشیه‌شهر قرار دارند، هنوز این کمبود احساس می‌شود. تلاش می‌کنیم برای جبران کمبود که فقط مربوط به استان ما هم نیست، به صورت ملی مشکل را حل کنیم.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همکاری استاندار شرط اساسی موفقیت ماست، تصریح کرد: استاندار با مجموعه نمایندگان و بالعکس باید باهم تعامل و همکاری داشته باشند تا منجر به موفقیت و رشد استان شود. استاندار باید برای تحقق حق استان بجنگد. استاندار، معاونان و مدیران ‌‌کل باید در کنار نمایندگان در تراز ملی بجنگند و اعتبار ملی دریافت کنند.

وی بیان کرد: برای انتخاب استاندار، مجمع نمایندگان جلسه‌ای تشکیل داد و بنای ما این بود که دخالتی در تعیین استاندار‌ نداشته باشیم. نظرات مختلف بود. شاید نماینده‌ای معرفی شود و کشور نپذیرد و جایگاه مجمع تحت‌الشعاع قرار گیرد، اما طبق قولی که دکتر پزشکیان دادند، چندین گزینه مطرح و رأی‌گیری شد که شش گزینه بود.

عظیمی‌راد افزود: آقای مظفری جزو شش نفر بودند و قرار شد آقای زنگنه به عنوان رئیس مجمع با دولت جلسات را دنبال کنند که منجر به جلسه با آقای وزیر کشور شد و آقای مؤمنی نیز بیان کردند با توجه به گزینه مجمع، به آقای مظفری رسیده‌ایم. بنده برای هیچ مدیرکلی پیشنهادی ندارم و می‌خواهم به‌شدت نظارت داشته باشم تا ضعف را پوشش دهیم. در دولت جدید همکاری و تعامل شرط ماست اما اگر مدیرکل منصوب شد، نظارت خود را داریم.

خراسان رضوی استان مهمی بوده اما رشد و توسعه در آن به‌خوبی اتفاق نیفتاده است

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان رضوی استان مهمی بوده اما رشد و توسعه در آن به‌خوبی اتفاق نیفتاده است، عنوان کرد: استان در حوزه‌های گوناگون نیاز به رشد بسیاری دارد. تلاش مجلس، نمایندگان مشهد و مجموعه حاکمیت اجرایی این است که این رشد و توسعه رقم بخورد. حتماً تعاملات ما زیاد است و تلاش شده نگاه تعامل‌گونه حفظ شود. اگر تعامل بین نمایندگان و مسئولان اجرایی نباشد، کارها پیش نمی‌رود. امیدوارم نتیجه تعامل را در این فضای جدید ببینیم.

وی افزود: چند موضوع را در مشهد پیگیری می‌کنیم که یکی حمل‌ونقل عمومی است. مشکل اصلی قطارشهری مشهد تأمین واگن‌های خط یک بوده که پول وجود دارد اما مشکل در حوزه مجوز است. به‌زودی جلسه‌ای برگزار می‌شود تا مشکل مجوز را حل کنیم. قرار است این مشکل بین سازمان دهیاری‌ها، سازمان برنامه و بودجه و مجلس حل شود.

عظیمی‌راد بیان کرد: کشف‌رود نیز موضوع بسیار مهمی است که در حال پیگیری هستیم. کم‌توجهی در حوزه کشف‌رود مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرده است. پیشنهاداتی وجود دارد که از طریق ملی، بتوانیم مسئله کشف‌رود را از حالت بحران درآوریم و به یک فرصت گردشگری تبدیل کنیم. برای موضوع آب مشهد نیز جلسات متنوعی را با آبفا و آب‌منطقه‌ای داریم تا مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مشکلات مربوط به گمرکات به ویژه گمرکات استان را که چندین گمرک مهم و حساس دارد، برطرف کنیم و اگر نیاز به قانون جدید باشد، پیگیری می‌کنیم. تقویت گمرکات می‌تواند به تعاملات بین‌المللی و ردوبدل کالا کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد ۳۰ هزار میلیارد طلب از دولت داشته اما بدهی سنگینی هم به سازمان دهیاری‌ها دارد، تصریح کرد: تا الان در این زمینه همکاری شده و تلاش می‌کنیم هم مشکل بدهی‌ها را حل و هم مطالبات را پیگیری کنیم. اگر تعامل بین مسئولان شهری با نمایندگان وجود داشته باشد، در این دوره جدید، مجلس هم واقعاً پیگیر است. آزادراه مشهد-چناران یکی از مسائل مهمی بوده که مجمع به آن ورود پیدا کرده است. (برای این طرح) اعتباری ۳۰۰ میلیاردی تعیین شده است.

عظیمی‌راد در خصوص مخالفت خود با انتقال آب از کلات گفت: مسئولان اعتقاد دارند در شهرستان کلات آب مازاد وجود دارد که این اشتباه است. کلات خودش از بی‌آبی رنج می‌برد. همچنین این نقد هم وارد است که مگر سیل‌های کلات برای چند سال اخیر بوده، سال‌ها در کلات سیل می‌آید و سال‌ها آب به سمت مرز ترکمنستان خارج می‌شود، پس چرا الان به فکر انتقال آب افتادید؟ چرا سال‌ها به این موضوع کم‌توجهی شده، پس مسئولان ترک فعل کردند و باید پاسخ دهند. آب مازاد به‌قدری گل‌ولای دارد که نمی‌توانند به عنوان آب شرب به مشهد بیاورند.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان اعلام کردند ۸۵ درصد آب مصرفی، آب شرب است و اکثر باغ‌ویلاهای اطراف مشهد از چاه استفاده می‌کنند. ۲۰ درصد پرتی آب به دلیل لوله‌های ناکارآمد ما اتفاق می‌افتد. باید این موارد مدیریت شده و بعد، به انتقال آب فکر شود. نظر ما این بود که طرح متوقف شود تا نظرات متخصصان و نخبگان بازنگری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->