۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ ۲۷۲ هزار دلار محصولات کشاورزی خراسان رضوی به کشور‌های دیگر صادر شد طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) کاهش قیمت در بازار خودرو‌های خارجی (۱۴ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۴ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۱۲ میلیونی قیمت کوییک اتوماتیک اتحادیه املاک مشهد سکونت اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد را به‌صورت جدی رصد می‌کند
سرخط خبرها

اتحادیه املاک مشهد سکونت اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد را به‌صورت جدی رصد می‌کند

  • کد خبر: ۲۹۲۵۰۶
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
  • ۱
اتحادیه املاک مشهد سکونت اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد را به‌صورت جدی رصد می‌کند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: رصدی جدی در بحث حضور اتباع غیرمجاز و سکونت در حاشیه شهر کردیم. حضور این اتباع بیشتر در حاشیه شهرک حر، شهید رجایی و باهنر، منطقه مهرآباد، گلشهر، بخشی از جاده قدیم توس و بخشی از منزل‌آباد گزارش شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون (۱۴ مهر)، تعداد ۹۲۱ بازرسی از مشاوران املاک در مشهد صورت گرفته است که برای ۲۳۶ واحد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ۱۶ بنگاه نیز مهروموم شده است. همچنین تعداد ۳۶۸۱ مشاور املاک فاقد پروانه کسب یا متخلف شناسایی شدند که پس از دریافت اخطار و عدم اصلاح رویه، تعداد ۶۹۶ واحد پلمب شدند.

حسین رستمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره سکونت اتباع غیرمجاز در محدوده شهری و حاشیه شهر تصریح کرد: مصوبه نحوه اقامت اتباع در ایران، اکنون در مجلس قرار دارد که با تعیین تکلیف آن مشخص می‌شود نحوه اقامت اتباع و اجاره ملک و خریدوفروش آن‌ها به چه شکل خواهد بود. اما بحث اتباع غیرمجاز در قانون مشخص است و کسی که غیرقانونی وارد کشور شده، مشخصاً هیچ حق و حقوقی در این خصوص ندارد.

و‌ی گفت: ما به همه واحد‌های صنفی تحت پوشش خود اعلام کردیم که برای اتباع غیرمجاز به هیچ عنوان قرارداد تنظیم نکنند که اگر تنظیم شود، تخلف محسوب می‌شود که هم پلمب واحد مذکور را به دنبال دارد و هم منجر به ابطال پروانه کسب فرد می‌شود.

همچنین از واحد‌های صنفی که در محدوده‌هایی فعالیت می‌کنند که بیشتر حجم اتباع در آنجا حضور دارند، تعهد گرفته شده است که به اتباع غیرمجاز به هیچ عنوان واحدی واگذار نکرده و قراردادی با آن‌ها تنظیم نکنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد یادآور شد: ما در یک بخش، با واحد‌های صنفی متخلف روبه‌رو هستیم و یک بخش دیگر مربوط به نحوه فعالیت در سامانه خودنویس است که بدون مراجعه به واحد صنفی، از این فضا بدون هیچ نظارتی بر اینکه موجر و مستأجر از نظر حقیقی چه‌کسی هستند، انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود فضا برای اجاره ملک ازسوی اتباع غیرمجاز فراهم شود. این امر کار ما را سخت کرده و باعث شده آمار از دستمان خارج شود و منِ نوعی که مسئولیت در این بخش دارم، به آمار میزان قرارداد‌ها در شهر، دسترسی نداشته باشم.

وی ادامه داد: متأسفانه این موضوع هم مرسوم شده که بدون مراجعه به واحد صنفی، افراد بین هم قرارداد را تنظیم می‌کنند که این موضوع هم تبعات زیادی را به دنبال دارد. مسلماً احراز هویتی که مشاوران املاک انجام می‌دهند، تعهدی را به دنبال دارد.

رستمی افزود: مشاوران املاک ۱۸ سال با سامانه املاک و مستغلات کار می‌کردند و امکان رصد میزان اجاره‌ها و خریدوفروش وجود داشت که متأسفانه این سامانه قطع شده و زمینه‌ساز فعالیت سامانه خودنویس شده است که متأسفانه هیچ دسترسی به این سامانه نداریم و عملاً نمی‌دانیم کدام واحدهای صنفی در آن سامانه کار می‌کند و چه قرارداد‌هایی در آن ثبت می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه وجود چندین سامانه و نبود یک سامانه متمرکز باعث شده آمار درستی در این خصوص نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث اتباع، آن دسته که هویت دارند قانون برای آن‌ها مشخص است و در بحث اجاره هم قانون اعلام کرده که حتماً یک نسخه قرارداد به اداره اماکن داده شود؛ در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود. برای اتباع غیرمجاز هم که به هیچ عنوان قرارداد اجاره و خریدوفروشی نباید اتفاق بیفتد.

رصد جدی اتحادیه املاک مشهد درخصوص سکونت اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد

این مسئول شهری افزود: ما در مشهد بافت‌هایی داریم که اتباع در آن‌ها متمرکز شدند که قطعاً تخلفی چه از سو‌ی واحد‌های صنفی و چه شهروندان اتفاق افتاده که این افراد توانسته‌اند سکونتگاهی داشته باشند و متأسفانه آمار دقیقی هم از اتباع در مشهد وجود ندارد.

رستمی ادامه داد: رصدی جدی در بحث حضور اتباع غیرمجاز و سکونت در حاشیه شهر کردیم. حضور این اتباع بیشتر در حاشیه شهرک حر، شهید رجایی و باهنر، منطقه مهرآباد، گلشهر، بخشی از جاده قدیم توس و بخشی از منزل‌آباد گزارش شده است که متأسفانه در سطح شهر هم به‌راحتی تردد دارند و دیده می‌شوند و این مطالبه ما نیز هست که نحوه سکونت آن‌ها به چه شکل بوده است که به‌راحتی تردد دارند.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mm
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
0
0
سلام در تمام مشهد مقدس محله گلشهر محله پنجتن محله طبرسی از اول تا سوم تا پیروزی، وکیل اباد، الهیه تا اطراف حرم ، بازاررضا ، خیابان امام رضا اتباع خارجی ملک و خانه و مغازه میخرند به صورت قولنامه حتی در بعضی منطقه خودشان املاک و بنگاه دارندو بارشوه وضد بنده کار میکنند در مورد اجاره که در همه جای مشهد اتباع خارجی که مالک هستند به اتباع غیر مجاز خانه اجاره میدهندو اصلا هم به املاک داری مجوز جهت قرار داد مراجعه نمی کنند، چرا ؟که کدام ارکان دولتی از اتباع خارجی جهت احزارسکونت قرارداد کدرهگیری محل سکونت میخواهد، در مورد اتاق اصناف و تعزیرات همه تمام مشهد پر است از اتباع که جواز کسب و کار بهداشت مهارات ندارند حتی گواهی نامه موتور و ماشین ندارند و مالیات هم نمیدهند ، حالا در مورد تولیدی لباس و پوشاک تا سایر موارد که در خانه فعالیت دارند به کنار واقعا اگر میخواهید برخورد کنید بیاید تک تک مغازه محله گلشهر و محله پنجتن تا سایر محله ها بازدید کنید کدامشان جواز کسب دارند 90 درصداتباع هستند که خودشان هم مالک شده اند بعد در تمام املاک مشهد قرارداد با اتباع خرید فروش انجام میشود پول بده دلار و.. هرجا خواستی بخر حتی بدون یک مدرک شناسایی کجا برخورده کرده اید؟ طی این همه سال یک مورد را بیان کنید؟ جواز کسب و مالیات وکدرهگیری و پلمپ و جریمه.. فقط برای ایرانی جماعت است متاسفانه اتباع خارجی درتمام مشهدهستند بالای 50 درصدشان هم مجوز ندارند یا زیارتی امدن و ماندن و یا هم از لب مرز امدن و اموزش دیده و نظامی امریکا هستند فقط در محله پنجتن در حاشیه خیابان 90 درصد مغازه اتباع هستند که در صنوفی فعالیت دارند که مجاز نیستند از تعمیرات موبایل تا بنگاه املاک و بحث مهم موارد غذایی و دارویی و... باید دولت محترم برخورد قاطع کند وتکتک خانه و مغازه بررسی کند که چه افرادی هستندو چه کاری میکنند مخصوص در بخش ورودی مشهد مثل پنجتن و گلشهر..
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->