عراقچی با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد شلیک بیش از ۱۰۰ راکت حزب الله به چهار پایگاه اسرائیلی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) رقابت شانه به شانه «هریس» و «ترامپ» در ۷ ایالت کلیدی آمریکا مقتدی صدر خطاب به آوارگان لبنانی: به عراق خوش آمدید  آیت‌الله علم‌الهدی: رمز پیشرفت دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی «خودپروری» است | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با «ابتکار عمل» توجه خانواده‌ها را جلب کند روسای مجالس ایران و امارات دیدار کردند عراقچی: برای رویاروی با هر سناریویی آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم وزیر خارجه عراق: بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم حزب‌الله لبنان: اسرائیل با بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای لبنان را هدف قرار داد نتانیاهو خواستار خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از جنوب لبنان شد ادای احترام وزیر خارجه به سرداران مقاومت، در سفر به بغداد سخنرانی قالیباف در اجلاس ژنو | هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی قطع شود فرمانده نیروی پدافند ارتش: صلح و آرامش در منطقه، اولویت نیروهای مسلح است برنامه هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی در ژنو یک وکیل هندی از ۱۰۰۰ سرباز صهیونیست در دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرد وزیر امور خارجه وارد بغداد شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) اندیشکده‌ها می‌توانند پلی مؤثر میان دولت و مجلس باشند احضار مسعود اسداللهی کارشناس رسانه به دستگاه قضائی مسقط مقصد بعدی عراقچی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) زینب سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت وزارت خارجه وضع تحریم‌های جدید برای بخش انرژی ایران را محکوم کرد سفر معاون اول رئیس جمهور به پاکستان | عارف، سه‌شنبه در اسلام‌آباد
سرخط خبرها

یک وکیل هندی از ۱۰۰۰ سرباز صهیونیست در دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرد

  • کد خبر: ۲۹۴۱۷۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
یک وکیل هندی از ۱۰۰۰ سرباز صهیونیست در دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرد
یک وکیل هلندی و نماینده «جنبش ۳۰ مارس» در هلند، شکایتی کیفری علیه ۱۰۰۰ سرباز صهیونیست که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده و در نسل‌کشی غزه شرکت کرده‌اند، به دادگاه کیفری بین‌المللی تقدیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «جنبش ۳۰ مارس» در هلند توسط فعالان اروپایی برای منع نسل‌کشی در غزه تشکیل شد و نامش را از «روز زمین» گرفته است؛ روزی که علیه کنترل رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی در ۳۰ مارس ۱۹۷۶ شاهد اعتراضات بود. نقش اصلی این جنبش تعقیب جنایتکاران جنگی و نسل‌کشی است.

«هارون رضا» وکیل مدافع هلندی و نماینده این جنبش گفت تیم‌های تحقیقاتی، بررسی‌هایی را انجام دادند که حدود یک سال به طول انجامید و حدود ۸۰۰۰ کلیپ ویدئویی و عکسی را جمع آوری کردند که شواهد قطعی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و دست داشتن سربازان اشغالگر در آتش‌سوزی منازل و مساجد و دیگر جنایات است.

او توضیح داد که شکایتش به دادگاه کیفری بین‌المللی بخشی از تلاش‌های مستمر برای تعقیب جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی و تحقق عدالت برای قربانیان است.

رضا گفت: ما اکنون تصویر کاملی از اتفاقات رخ داده به ترتیب زمانی داریم و علاوه بر آن، این لیست را به سفارت‌های هشت کشور در لاهه ارسال کردیم و از آنها خواستیم که درباره این هزار سرباز ارتش اشغالگر تحقیق کنند. آنها را دستگیر، محاکمه، محکوم کرده و در لیست‌های احکام بازداشت در سطح ملی و بین‌المللی قرار دهند.

این وکیل هلندی اشاره کرد که هنوز بازخورد رسمی زیادی از دیوان کیفری بین‌المللی دریافت نکرده‌اند، اما تاکید کرد که دادگاه اکنون اطلاعاتی در اختیار دارد و انتظار می‌رود در مورد برخی از افرادی که هویت آنها شناسایی و شواهد کافی در مورد آنها ارائه شده، اقداماتی اتخاذ کند.

رضا توضیح داد که اگر دادگاه کیفری بین‌المللی هیچ اقدامی انجام ندهد، هشت کشور دیگر هستند که این شواهد را در اختیار دارند و می‌توانند از آن در تعقیب کیفری استفاده کنند. آفریقای جنوبی این اطلاعات را دریافت کرده است و انتظار می‌رود سایر کشورها هم همین کار را بکنند.

این وکیل دادگستری در خصوص واکنش رسانه‌های هلندی گفت آنها اصلاً به این شکایت واکنشی نشان نداده‌اند و این رسانه‌ها را به این امر متهم کرد که در محاصره صهیونیسم و ​​عقاید و ایدئولوژی‌های صهیونیستی قرار دارند.

هارون رضا در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های آنها برای تعقیب جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی در میان مدت و بلندمدت تأثیر خواهد داشت و خاطرنشان کرد: این فهرست برای نسل‌های آینده مهم باقی خواهد ماند و برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد جنایات رژیم صهیونیستی مطابق با تعهدات بین‌المللی و قوانین ملی قوه محرکه خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->