تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

  • کد خبر: ۳۶۹۹۳
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

مترجم: عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ همه راننده ها دست کم یک بار این سؤال را مخصوصا وقتی در ترافیک گیر افتاده اند از خود پرسیده اند که «آیا لاین کنار سریع تر حرکت نمی کند؟». شاید در ظاهر، شما با سرعت بیشتر جابه جایی خودروها در لاین های مجاور خود روبه رو باشید، اما برآیند پژوهشی که در دانشگاه تورنتو انجام شده است نشان می دهد که این گونه نیست. در واقع، تغییر متناوب خطوط در حین رانندگی و جلو و عقب رفتن های متعدد نه تنها شما را سریع تر به مقصد نمی رساند بلکه می تواند جان شما و دیگر سرنشینان خودرو را نیز به خطر بیندازد.

توهم سرعت
براساس یافته های شبیه سازی رایانه ای توسط پژوهشگران کانادایی، راننده گرفتار در لاین پرترافیک صرفا به دلیل ثابت نشستن در خودرو خود و فاصله گرفتن خودروهای عبوری از دیگر لاین ها به این تصور می رسد که آن ها سریع تر هستند. اما این تصویر تنها توهمی از واقعیت است. برای تشخیص این توهم از واقعیت، تنها راه حل خروج از خودرو و ایستادن بر لبه پیاده رو یا مسیر و نگاه کردن به جریان کلی ترافیک است.

 

نقاط کور را دریابید!
اگرچه تجربیات و یافته های علمی نشان می دهند که تغییر لاین و رانندگی نکردن بین خطوط چندان مؤثر نیست، در برخی موارد نیز ممکن است این کار الزامی باشد. بنابراین چه این کار ضرور باشد چه از سر عادت به سراغ آن بروید، دست کم با احتیاط کافی دست به فرمان شوید. برای یک تغییر لاین مطمئن و کم خطر، 8 گام را از چک کردن آینه ها، تا خاموش و روشن کردن به موقع راهنما و تنظیم سرعت را شاید همه رانندگان به خوبی بدانند. اما مهم ترین آسیبی که رانندگانی را که بین خطوط رانندگی نمی کنند تهدید می کند نقاط کور خودرو است. حتی در استانداردترین طراحی های خودروهای مختلف ممکن است نقاطی در پشت سر یا کناره ها باشند که در آینه ها قابل مشاهده نیستند. بنابراین پس از بررسی آینه ها حتما از روی شانه سمت راست، نگاهی با دقت داشته باشید.

 

قانونی که شاید ندانسته بشکنید
بررسی تخلفات رانندگان در سال 2017 میلادی در اتحادیه اروپا نشان می دهد برخی رانندگان بدون اینکه متوجه شوند، قانون شکنی کرده اند. یکی از رایج ترین تخلفات استفاده نکردن از راهنما هنگام تغییر لاین در بزرگراه هاست. رانندگان موظف اند دست کم 5 ثانیه قبل از اقدام و 5 ثانیه پس از پایان تغییر لاین راهنمای خودرو را استفاده کنند. اما تغییر ناگهانی یا بی احتیاط لاین و رانندگی نکردن بین خطوط نیز تخلف دیگری است که پای نمره منفی و جریمه را می تواند به سابقه رانندگی متخلفان باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->