معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

جهت‌دهی شورا به شهرداری با ابلاغ ۵۰ سرفصل و پروژه

  • کد خبر: ۵۲۹۶
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
جهت‌دهی شورا به شهرداری با ابلاغ ۵۰ سرفصل و پروژه
شورای شهر مشهد تا اتمام برنامه‌های موجود، برنامه جدیدی را اجرایی نخواهد کرد

رئیس شورای شهر مشهد از جهت‌دهی این مجموعه به شهرداری با ابلاغ 50سرفصل و پروژه خبر داده و گفته است که با انسجام موجود در مدیریت‌شهری به دنبال تحقق برنامه‌ها و اهداف پایه‌گذاری‌شده از نیمه سال96 تا به امروز هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، محمدرضا حیدری در جلسه شورای اداری شورای شهر اظهارکرد: موفقیت اعضای شورای شهر به پیگیری‌ها و هماهنگی‌ها و بخش‌های کارشناسی و نظارتی وابسته است که خوشبختانه تاکنون وضعیت نسبتا مطلوبی داشته‌اند، ولی بازهم تا شرایط ایده‌آل فاصله داریم. وی اضافه کرد: تصمیم به افزایش محور یا برنامه جدیدی نداریم؛ چراکه در این 2سال باید برنامه‌های پیشین را اجرایی کنیم و به ثمر بنشانیم تا شهر و شهروندان از ثمرات آن بهره‌مند شوند. گرامیداشت هفته دفاع مقدس محور دیگر سخنان رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه بود و حیدری با قدردانی از تلاش‌ها و فداکاری‌های ملت ایران و شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان در دوران 8سال جنگ تحمیلی، گفت: ایستادگی و مقاومت، سرمایه‌ بزرگی است که در ادبیات دفاع مقدس شکل گرفته و هنوز از ثمره و برکات آن متنعم هستیم. وی به آغاز سال تحصیلی و پیش رو بودن اول مهرماه هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه نظام تعلیم‌وتربیت و نظام خانواده در جامعه‌پذیر کردن کودکان نقص جدی دارند؛ شکاف نسلی میان پدر و فرزندان در خانواده‌ها مشهود است. این شکاف محصول ضعف نظام‌های خانواده و تعلیم‌وتربیت است. رئیس شورای شهر مشهد افزود: آموزش‌وپرورش و تعلیم‌وتربیت، نظامی تک‌ساحتی نیست که فقط به مدرسه و کسب نمره یا رتبه‌ها و مدارج علمی خوب محدود شود؛ کودکان ما در حوزه‌هایی همچون کار گروهی و جمعی، فکر کردن، زندگی اجتماعی و... ضعف‌های جدی و نگران‌کننده دارند و باید به آن‌ها توجه شود. وی تربیت تک‌بعدی فرزندان از سوی خانواده‌ها را آفتی برای جامعه کنونی دانست و گفت: کودکان ما نیازمند تربیتی همه‌جانبه هستند و باید برای این منظور همت جدی گمارده شود. حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات رفاهی مدیریت‌شهری برای کارکنان شورای شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت: خدماتی که شهرداری به کارکنان خود ارائه می‌دهد، در هیچ سازمان و دستگاهی نظیر ندارد.
وی افزود: یکی از این خدمات، بیمه‌تکمیلی درمان است که در استان و حتی در کشور بی‌نظیر است و خوشبختانه هیچ‌کدام از نیروهای بدنه شورای شهر و شهرداری دغدغه مالی برای درمان ندارند.
حیدری بیمه عمر و آتیه را اقدام حمایتی دیگری دانست که اجرایی می‌شود و گفت: از سوی دیگر، برای نخستین‌بار بازنشستگان شهرداری بیمه تکمیلی درمان شدند که برای آن‌ها بسیار مهم بود. شورای شهر مشهد در این دوره با تخصیص 14میلیارد تومان برای این موضوع موافقت کرد.
رئیس شورای شهر مشهد همچنین در حاشیه بازدید از دفاتر تسهیلگری شهرک شهید بهشتی و محله بلال گفت: باید از توجه کالبدی صرف به محلات هدف بازآفرینی پرهیز کرد؛ چراکه تجربه چهل‌ساله نشان داده است که چنین نگاهی به هیج‌وجه گره‌گشا نبوده و نیست؛ اساس فعالیت بازآفرینی باید بر مبنای نگاه اجتماع‌محور باشد و در دل گفت‌وگو با مردم و جلب مشارکت و اعتماد آن‌ها به اصلاح بافت‌ها بپردازیم. وی اظهارکرد: بر اساس قوانین بالادستی، مدیریت‌های شهری ملزم هستند که با کمک دستگاه‌های دولتی به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری اقدام کنند؛ متأسفانه حدود یک دهه این الزام قانونی در شهر مشهد اجرایی نشد، ولی شورای پنجم بر اساس رویکرد توسعه عدالت‌محور خود عزم جدی داشت و در اولین گام‌ها، تشکیل سازمان بازآفرینی را به تصویب رساند. حیدری با بیان اینکه مسیری که شکل گرفته، امیدبخش و امیدوارکننده است و باید تداوم پیدا کند، اضافه کرد: تمامی ظرفیت‌های موجود باید در حوزه دفاتر تسهیلگری متمرکز شوند و از موازی‌کاری پرهیز کرد؛ چراکه موجب خنثی شدن فعالیت‌ها خواهد شد. رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد نیز گفت: سمت و سوی حرکت و مسیری که از سوی دفاتر تسهیلگری پیش گرفته شده، خوب است، ولی از مراحل شناسایی و برداشت باید با دقت کافی و سرعت منطقی عبور کنیم و به مرحله‌ای برسیم که مردم ثمره این اقدامات مقدماتی را در محله خود مشاهده و لمس کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->