شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با اجرای همسان‌سازی چقدر افزایش می‌یابد؟

  • کد خبر: ۶۰۷۲۴
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
  • ۲۶
حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با اجرای همسان‌سازی چقدر افزایش می‌یابد؟
۳.۶ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی، دیگر منتظر آیین‌نامه دولت نباشند و مطمئن باشند که طبق قانون بودجه، باید سال آینده ۸۹ هزار میلیارد از مطالبات تامین اجتماعی وصول و طرح‌هایی از جمله همسان‌سازی حقوق‌هایشان به‌طور کامل اجرا شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بهارستانی‌ها کار خوب خود را تکمیل کردند تا ۳.۶ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی، دیگر منتظر آیین‌نامه دولت نباشند و مطمئن باشند که طبق قانون بودجه، باید سال آینده ۸۹ هزار میلیارد از مطالبات تامین اجتماعی وصول و طرح‌هایی از جمله همسان‌سازی حقوق‌هایشان به‌طور کامل اجرا شود.

 

مصوبه‌ای که شفاف نبود

دهم اسفندماه بود که نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با افزایش اعتبارات بند «و» تبصره ۲، موافقت کردند و ۱۵۰ هزارمیلیاردتومان را به آن اختصاص دادند. برای بازنشستگان، این بند مهم‌ترین بخش لایحه بودجه سال آینده بود؛ چراکه باید اعتبارات همسان‌سازی و مطالبات تامین اجتماعی از دولت، در آن دیده می‌شد. نگرانی اول، میزان این اعتبار بود که خوشبختانه با همراهی دولت و مجلس، میزان آن از ۱۲۵ هزارمیلیارد پیشنهادی، به ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان افزایش یافت و خواسته اول بازنشستگان را تامین کرد. اما نگرانی دیگر این بود که چه میزان از این ۱۵۰ هزارمیلیارد به تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد و چه میزان به دیگر موضوعات بند «و»، از جمله رتبه‌بندی معلمان، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران، بیمه‌های تکمیلی، اجرای قانون تسری کارکنان زندان‌ها، متناسب‌سازی حقوق شهدای بازنشسته، همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی و....

 

تصویب ۸۹ هزار میلیارد سهم تامین اجتماعی

نظر اولیه کمیسیون تلفیق این بود که مسئولیت تقسیم‌بندی این ۱۵۰ هزار میلیارد، به هیئت وزیران واگذار شود، اما درخواست‌های متعدد بازنشستگان برای جلوگیری از این بلاتکلیفی، کمیسیون تلفیق را قانع کرد که به‌صراحت در لایحه بودجه قید شود که‌: «معادل ۸۹۰ هزارمیلیارد ریال از محل واگذاری‌ها جهت رد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد». اگرچه نظر کمیسیون تلفیق برای این موضوع، ۹۰ هزار میلیارد تومان بود، اما مصوبه نهایی جلسه علنی صبح دیروز مجلس، ۸۹ هزار میلیارد تومان شد؛ هرچندکه رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این‌باره به ایلنا گفت: «نظر مجلس این است که احتمالا با این مبلغ بخشی از مشکلات بازنشستگان مثل همسان‌سازی و گرفتاری‌های سازمان تامین اجتماعی رفع خواهد شد». به هر حال قطعا با این مصوبه مجلس، بخش مهمی از نگرانی‌های ۳.۶ میلیون کارگر بازنشسته رفع و خیال‌شان راحت شد که طبق قانون باید اجحاف صورت‌گرفته در همسان‌سازی حقوق آن‌ها، رفع شود.

 

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش می‌یابد؟

حالا سوال مهم بازنشستگان تامین اجتماعی این است که با اجرای کامل همسان‌سازی، حقوق آن‌ها چقدر افزایش خواهد یافت. «حسن صادقی»، رئیس اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری،می‌گوید: «هنوز نمی‌شود در این‌باره اظهارنظر قطعی کرد و باید منتظر تصمیمات کارشناسان کانون بازنشستگان با سازمان تامین اجتماعی بود». این موضوعی است که «مصطفی سالاری» مدیرعامل تامین اجتماعی هم روز گذشته به آن اشاره کرد و گفت: «محاسبات مرحله دوم همسان‌سازی حقوق‎ها و تدوین فرمول‌ها در کانون بازنشستگی در جریان است تا طی چندروز آینده اعمال کنیم».

 

احتمال اجرای مرحله دوم همسان سازی در اسفندماه

سالاری این نکته را هم گفت که: «درصدد هستیم که با نظر مثبت دولت، مرحله دوم متناسب‌سازی را در اسفندماه اجرا کنیم؛ بر این اساس احکام بازنشستگان صادر می‌شود، اما هر روزی که احکام صادر شوند، تاریخ اجرای آن اول اسفند است. به هر صورت اگر متناسب‌سازی مرحله دوم در اسفندماه اجرا شود، علی‌الحساب مبلغی را به بازنشستگان پرداخت می‌کنیم».

 

رئیس اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری: سبد هزینه‌ها، ۶.۸ میلیون؛ قدرت حقوق‌ها، فقط ۳۷ درصد

«حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری از مصوبه مجلس و توجه نمایندگان به مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: این مصوبه پاسخ مثبتی به مطالبات ماه‌های اخیر بازنشستگان بود و اجرای مرحله دوم همسان‌سازی را میسر می‌کند.

 

صادقی می‌افزاید: بخشی از این اعتبار، برای اجرای مرحله دوم همسان‌سازی لحاظ خواهد شد و سازمان تامین اجتماعی باید بقیه آن را هم برای سرمایه‌گذاری و تامین منابع پایدار همسان‌سازی استفاده کند.

 

از صادقی درباره کف حقوقی جدید با اجرای مرحله دوم همسان‌سازی می‌پرسم و او پاسخ می‌دهد: فعلا نمی‌شود میزان دقیق آن را تعیین کرد، اما مطالبه ما این بوده و هست که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اجرای مرحله دوم همسان‌سازی و افزایش حقوق سالانه، به حقوق سایر بازنشستگان نزدیک شود.

 

صادقی در پایان صحبتش، واقعیت تلخی را روایت می‌کند که مشخص می‌کند چرا ۳.۶ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی، ماه‌ها برای اجرای همسان‌سازی فریاد می‌زدند: «طبق اعلام رسمی کمیته دستمزد، سبد هزینه ماهانه یک کارگر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ آن هم سبدی که هزینه‌های یک زندگی معمولی را شامل می‌شود. علاوه بر آن، با حقوق‌های فعلی، بازنشستگان فقط از عهده تامین ۳۷ درصد هزینه‌های زندگی‌شان برمی‌آیند و ۶۳ درصد عقب‌ماندگی دارند. به همین دلیل امیدواریم میزان همسان‌سازی و افزایش حقوق، بتواند بخشی از این مشکل بازنشستگان را حل کند».

 

منبع: خراسان


بیشتر بخوانید:

 

موافقت مجلس با متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات

 

واریز حقوق اسفندماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی آغاز شد

 

آخرین اخبار از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
حسین شعبانپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
3
23
باعرض سلام وادب واحترام خدمت یکایک دست اندرکاران درامرهمسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همانگونه که اطلاع داریدمرحله اول همسانسازی که مبلغ ان 32هزارمیلیاردبودواین بارخوشبختا نه 90هزارمیلیاردیعنی سه برابرمرحله اول درواقع بایداین افزایش نیزسه برابرمرحله قبل باشدواززحمات یکایک سپاس گذاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
4
4
افرین به این مجلس که تصمیمات خوبی دارن میگیرن توی همه زینه ها من بازنشسته نیستم ولی پدرم و پدر بزرگم بازنشسته هستن و سالها میدیدم که ناراحت بودن از نحوه همگان سازی .ولی امسال طرح خوبی دادن درسته که نسبت به تورم کمه این درصد افزایش برا همه طبقات بازنشسته ولی درمورد موضوع همگام سازی بلخره عدالت داره اجرا میشه و امیدوارم این روشو ادامه بدن .
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
4
مرحله اول همه ۳۲هزار میلیارد راصرف متناسب سازی نکردند نصفشا هزینه کردند حالا هم ۹۰هزارمیلیاردامیخواهند برای سه سال متناسب سازی کنند
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
2
قابل توجه نمایندگان بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و کانونهای بازنشستگان و مدیریت محترم سازمان
لطفا در همسانسازی دوم مبلغ حداقل دستمزد ۱۴۰۰ در محاسبات مد نظر قرار گیرد چرا که متاسفانه سالهاست حداقل دستمزد بر اساس نرخ تورم واقعی افزایش نداشته و هرساله نیز اگر اندکی افزایشی بوده با افزایش مزایای جانبی از قبیل حق مسکن و.... مبلغ پایه حقوق حداقل دستمزد پایین نگهداشته شده و این موضوع اثر نا نامطلوبی در همسانسازی و افزایشهای سالانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
3
جناب آقای صادقی سازمان در مرحله قبل با دریافت ۳۲ هزار میلیارد همسان سازی را انجام داد ولی متاسفانه باتوجه به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی وعدم کنترل آن و همچنین عدم افزایش حقوق براساس تورم واقعی در سالهای اخیر' مبلغ حاصل از همسانسازی آنچنان تاثیری در معیشت و دیگر نیازهای بازنشسته ها نداشته است حال اگر قرار باشد بخشی از مبلغ اختصاصی به سازمان برای اجرای مرحله دوم کنار گذاشته شود وبه عبارتی در این مرحله نیز معادل آنچه که در مرحله اول به باز نشسته ها تعلق گرفت ' اضافه شود نمی تواند گره ای از مشکلات بازنشسته ها باز کند لذا از شما و مسئولین سازمان انتظار داریم باتوجه به تورم افسار گسیخته و همچنین در سالهای اخیر که شاهد عدم افزایش حداقل دستمزد مطابق با نرخ تورم واقعی بوده ایم و اگر اندک افزایشی صورت گرفته با افزایش مزایای جانبی مبلغ حداقل دستمزد پایین نگهداشته شده است و این مساله در محاسبات همسانسازی حقوق بازنشسته ها تاثیر منفی در حفظ ارزش ریالی حقوق به نسبت سالهای گذشته داشته ، شایسته است با بودجه در نظر گرفته شده همسانسازی واقعی با لحاظ کردن حفظ ارزش ریالی سنوات گذشته صورت پذیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
8
قبل از عید حقوق مارا اضافه کنید لااقل گوشت ومغ بخریم دیگه نمیدونیم چه مزه ای داره باتشکر
زهرا حسین زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
3
کاش این فرمولها بدرستی توسط کارشناسان نوشته شود وحقی از کسی ضایع نشود
بعد هم چرا اینهمه تلاش فقط برای اینکه حقوق ما به سایر باز نشستگان نزدیک شودچرا نباید مانند انها اصافه شود
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
شماها مسولان ودست اندرکاران را به خدا وعزیزانتان قسم میدهم به فکر بازنشستگان تامین اجتماعی باشید وعدالت را اجرا کنید ماها شرمنده بچه هامون هستیم. بازنشسته تامین اجتماعی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
2
بایستی منتظر باشیم که ببینیم وصول قسمتی از بدهی سالیان گذشته دولت چماقش سر و کول بازنشستگان شکست و منت سرشان گذاشته شد، موقع اجرایی شدن بایستی مشاهده کنیم که چقدر از این مبلغ متعلقه به متناسب سازی اختصاص داده خواهدشد و آیا برای سایر واحدها نیز بهره برداری خواهند کرد و فقط باز یک مبلغ ناچیز و اندک برای این تلاشگران منظور خواهند کرد و سوز وگدازها شروع خواهند کرد و به نفع همکاران داخل سازمان هزینه خواهند کرد. انشالله که صادقانه اجرا کنند و منصفانه عمل نمایند. همچنین حقوق بالاتر از3میلیون شد، 3.100 بالاتره 3.999هم بالاتره،پس از3.100تا 3.999 نزدیک به 899هزارتومان تفاوت دارد،اگر بیشتر پیگیری شود و تداوم یابد، همه میدانندو اکثر مسئولین واقفند که حقمان خیلی بیشتر از مبالغ اندک وناچیز که هر ساله بعنوان افرایش حقوق منظورمیکنند، میباشد. ضمنأبرابر قوانین مصوبه بایستی بیشتر از این مبلغ تعیین و پرداخت نمایند، باشد که در سالهای اخیر یک احقاق حق کرده باشندو در جهت رفاه این تلاشگران مساعدت لازن بعمل آورندو اجرایی کنند انشالله
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
3
سلام متاسفانه تامین اجتماعی اول به فکر مخارج خودش و هزینه های اداری و غیره خودشه اگه تهش هر چی ماند اون رو به بازنشسته ها میده دولت باید مبلغی را که به تامین اجتماعی برای همسان سازی میده باید صرفا اعلام کنه فقط باید صرف همسان سازی و اشخاص کارگران سخت و زیان آور که حقشون پایمال شد بشه نه برای دارو و بیمارستان و غیره باشه برای آن هم جدا تخصیص داده بشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
3
از ما مردم میگیرن به مردم دیگری میدهند ما چه گناهی کردیم که هر ماه باید کلی پول بیمه بدیم مگه چقدر در آمد داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
10
در افزایش قبل مستمری از کار افتادگان کلی مبلغ ناچیز ۱۵۰ هزار تومان شد. اینبار چقدر افزایش پیدا می کند؟ باز در حق ما از کارافتاده گان ضایع می شود. یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
4
9
با سلام و عرض احترام تازمانی که عادلانه حقوق را پرداخت نکنید کسی راضی نمیشود وقت کشی بدهکاری جدیدببارخواهدآورد
علیرضامحمودی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
6
سلام حقوقهااگربه اندازه سبدمعیشت خانوار پرداخت بشود یعنی اجرای عدالت درغیراینصورت یعنی سختی وفشار مضاعف چون تورم وگرانی درسال جدیدبالاترمیرودوماپایین ترمی رویم.
افق حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
2
این نظریه پردازیهای با شک و بدون پشتوانه اجرایی بسیار کم ارزشو حتی بی ارزش است و فقط بازی با کلمات و سر در گم کردن است اقایان زه اصطلاح مدافع حقوق بازنشسته و کارگران فقط لاف میزنند و ذرهای ارزش اجرایی ندارد حرف هایشان پوچ و بی اساس است شش ماه از سال را چانه میزنن اخر سردستان خالی را به ملت هدیه!؟؟
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
8
حقوق مستمری بگیران روهمسان سازی کنین،2300واسه 5 روزاول ماه میرسه
حیدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
5
خداوند از تموم مسئولانی که با اخلاص در راه خدمت به قشر ضعیف تلاش میکنند وزحمت میکشند اجر کامل عنایت فرماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
مرحله دوم متناسب سازی چراانجام نمیدهید شب عید است این بیچاره ها دیگرچقدرباسیلی صورت خودراسرخ کنندحق کارگر راپایمال نکنید اگر به خداوپیامبر اعتقاد داریداین ها بزرگ خانواده اند ابرودارن عروس وداماددارن
باورکنید زمین خداعرصه این ناعدالتی هانیست وزمین به طورعجیبی گرد است با هردست بدهید پس خواهیدگرفت کاش ازخواب بیدارشوید بشنویدفریاد این پیشکسوتان عرصه تولیدرا دیگر توان ندارن ولی زنده اند
کینگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
حالا هی برید وایسید تو صف مرغ و روغن بعد تو صف آرا رای بدید به اینا بازنشسته های سخت جون
کینگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
2
حالا هی برید وایسید تو صف مرغ و روغن بعد تو صف آرا رای بدید به اینا بازنشسته های سخت جون
دیار میرزا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
نفوس بد نمی زنم زیاد به شکمتان صابون نزنید از این کنده دودی بلند نمی شه وبا این کدخدا این مزرعه اباد نمیشه اما امید به خدا اگر نبود زندگی
برای حداقل بگیران تامین اجتماعی معنی نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
1
2
اینقد دولت به تامین اجتماعی رو داده هر روز تجمع هر روز اعتراض کارمندا دولت چیزی نمیگن اونا ول کن نیستم
مجیدظفری
United States of America
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
2
لطفابفرمایید بعدازهمسانسازی بازنشستگان تامین اجتماعی چنددرضدویاچقدراضافه میشود لطفاشفاف توضیح دهید الان با28سال سابقه حدود2400000ریال به من میدهند لطفاراهنمایی بفرمایید
غلامعلی نادری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
3
این چه وضعیتی است چرا چند نوع حقوق؟مگر همه کار نکرده اند واز همه یکسان پول گرفته اند چرا دولتها از صندوق ما تا کسری میارن میبرندوپس نمیدن وچرا ماهانه دولت بدهی بیمه کارکنان خود را نمیده لطفا از سفره کارگر برید بیرون
گل سرخ
Canada
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
1
1
اره حتما با ۱۲۰ تومن امیدوار باشین نمیریم
فقط الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
آقای محترم حقوق یک مستمری بگیر را فقط یک ماه با آنهای که مسول زیاد کردن حقوق هستند تعویض کن اگر برای ۵روز زندگی جواب داد آن وقت نظر بدهید اگر خدا قبول داری خودتان قضاوت کنید ۱ بیماری سر طان ۲ مستاجر ۳ دانشجو الله وکیل اگر میشود خود شما مسولین ‌محترم قضاوت کنید و حقوق را درست افزایش بدهید به امید عدالت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->