اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

تمدید با اسکوچیچ بدون نظر هیات رییسه فدراسیون فوتبال؟

  • کد خبر: ۷۲۴۰۳
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
تمدید با اسکوچیچ بدون نظر هیات رییسه فدراسیون فوتبال؟
توافق مساله ساز رئیس فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم‌ملی فوتبال باز هم حاشیه جدیدی برای فوتبال ایران ساخته، زیرا به نظر می‌رسد هیات رییسه فدراسیون در جریان تمدید قرارداد اسکوچیچ نبوده‌اند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ رئیس فدراسیون فوتبال ایران از توافق مشترک با دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران، برای ادامه همکاری و حضور قدرتمند در ادامه راه خبر داد. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به سایت فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم‌ملی تا پایان مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی به توافق مشترک رسید. رئیس فدارسیون فوتبال افزود: قرار شد بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم، برنامه‌ریزی مناسبی برای این مرحله انجام شود و فدراسیون فوتبال همه امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم‌ملی و حضور پرقدرت در مرحله دوم را در دستورکار قرار خواهد داد.


فشار‌ها کارساز شد

درحالی خبر توافق با دراگان اسکوچیچ با تصویری قدیمی روی خروجی فدراسیون فوتبال قرار گرفته که جلسه هیئت‌رئیسه تشکیل نشده است تا دراین‌باره تصمیم‌گیری بکند. پس سؤالی که مطرح می‌شود، این است که چه کسی با اسکوچیچ توافق کرده است؟ آیا توافق با سرمربی تیم‌ملی بدون جلسه و برای برداشته‌شدن فشار‌ها بوده است؟


رئیس فدراسیون فوتبال از همان روز اول اعلام کرد موضوع ادامه همکاری با اسکوچیچ به جلسه هیئت‌رئیسه مربوط است و اعضای هیئت‌رئیسه باید دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند. از روزی که تیم‌ملی از منامه برگشت، هیئت‌رئیسه جلسه‌ای برگزار نکرده است. بااین‌حال همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، انتشار تصویر دیروز باعث شد برخی به اشتباه بیفتند و تصور کنند جلسه میان اسکوچیچ و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم برگزار شده، ولی از زمانی که تیم‌ملی ایران از منامه برگشت، هیچ جلسه‌ای بین اسکو و خادم برگزار نشده است.


تصمیم هیئت‌رئیسه یا شهاب‌الدین عزیزی‌خادم؟

از روز اولی که تیم‌ملی از منامه برگشت، کلیدواژه «هیئت‌رئیسه» از زبان شهاب‌الدین عزیزی‌خادم نیفتاد و او بار‌ها اعلام کرد درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ، هیئت‌رئیسه تصمیم‌گیرنده است. بااین‌حال بعد از انتشار خبر صبح دیروز، سؤالی بزرگ به‌وجود می‌آید؛ درحالی‌که جلسه هیئت‌رئیسه تشکیل نشده، چه کسی درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ تصمیم‌گیری کرده است؟

 

این درحالی است که پیش از این هم هیئت‌رئیسه به‌علت مطرح‌شدن نام‌های مختلف برای نیمکت تیم‌ملی ایران ناراحت بودند. آن‌ها معتقد بودند اگر مذاکره‌ای درحال انجام است، آن‌ها هم باید در جریان این موضوع قرار بگیرند و موضوع باید به تأیید آن‌ها هم برسد، زیرا عزیزی‌خادم بار‌ها اسم هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را به‌عنوان مرجعی مطرح کرده بود که درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ تصمیم می‌گیرد. حقیقت این است که دراگان اسکوچیچ یکشنبه‌شب در یک ضیافت دوستانه که دوستانش به افتخار او ترتیب داده بودند، شرکت کرد و ساعت ۵ بامداد امروز به کرواسی رفت.

 

از روزی که اسکوچیچ از سفر کوتاه‌مدت به دوبی بازگشت تا بامداد امروز، هیچ جلسه‌ای بین او و عزیزی‌خادم برگزار نشد که اگر غیر از این بود، فدراسیون فوتبال برای تصویر خبر ادامه همکاری اسکوچیچ عکس اسفندماه سال گذشته را بازنشر نمی‌کرد. عکسی که سال گذشته در کمپ تیم‌های ملی و در جلسه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و اسکوچیچ ثبت شده بود، امروز برای خبر جدید ادامه همکاری با دراگان استفاده شد. به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال خسته از تلاش دلال‌ها و ایجنت‌هایی که هر روز یک گزینه جدید به تیم‌ملی معرفی می‌کردند، تصمیم گرفت خبر ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ و تیم‌ملی ایران را ضربتی منتشر کند تا از شر دلال‌ها در امان بماند.


مبلغ قرارداد اسکوچیچ تغییر نمی‌کند

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد مبلغ قرارداد اسکوچیچ افزایش خواهد یافت، اما نه آن‌قدر زیاد که به مبلغ قرارداد کی‌روش یا ویلموتس یا به نصف قرارداد آن‌ها برسد. اسکوچیچ در ۷دیداری که روی نیمکت تیم‌ملی بود، نتایج مقبولی گرفت و همه بازی‌های دوستانه و رسمی را برد، اما مسلما کار اصلی او از شهریورماه و مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی آغاز می‌شود. اگر این مربی بتواند ایران را راهی جام جهانی کند، پس از آن دوباره باید با فدراسیون فوتبال مذاکره کند و باید دید آن زمان بازهم فدراسیون فوتبال سرمربی کروات را می‌خواهد یا ترجیح می‌دهد مربی دیگری را در جام‌جهانی جانشین او کند. اسکوچیچ اکنون برای ادامه حضور در تیم‌ملی ایران نفس راحتی می‌کشد، اما هیچ‌کس از آینده خبر ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->