روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اردوغان از پذیرش مسئولیت امنیت فرودگاه کابل توسط ترکیه خبرداد

  • کد خبر: ۷۳۷۹۰
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
اردوغان از پذیرش مسئولیت امنیت فرودگاه کابل توسط ترکیه خبرداد
رئیس جمهور ترکیه تایید کرد کشورش بعد از خروج نظامیان ناتو از افغانستان به اداره فرودگاه بین‌المللی کابل و محافظت از آن خواهد پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه میدل ایست آی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: ما در مذاکرات با آمریکا و ناتو تعیین خواهیم کرد چه مسئولیت‌هایی را به عده بگیریم و این گام را به مناسب‌ترین شکل ممکن برخواهیم داشت.

 

چند روز پیش دولت افغانستان اعلام کرد، از برنامه‌های ترکیه برای اداره این فرودگاه حمایت می‌کند و همچنین گفت که حضور آنکارا به دفع حملات بالقوه از سوی طالبان کمک خواهد کرد.

 

امیر رامین، سفیر افغانستان در ترکیه نیز روز پنجشنبه از کمکهای ترکیه تحسین و تشکر کرده و گفت که کشورش متعهد به همه حمایتهای لازم از موفقیت این برنامه است.

 

این تحسین و تشکر سفیر افغانستان بعد از آن مطرح شد که مقامهای ترکیه‌ای با همتایان آمریکایی خود روز چهارشنبه با هدف بحث درباره آینده این فردگاه دیدار کردند.

 

وزارت دفاع ترکیه اعلام داشت که "نشستی مثبت و سازنده" با هدف بحث درباره برنامه‌ها برگزار کرده است.

 

تامین امنیت فرودگاه مذکور امری حیاتی برای عملیات‌های هیات‌های دیپلماتیک مستقر در افغانستان بعد از تکمیل خروج آمریکا از این کشور است.

 

ترکیه از سال ۲۰۱۳ در این فرودگاه به همراه آمریکا، مجارستان، فرانسه و دیگر همپیمانان ناتو حضور داشته است.

 

این فرودگاه شریانی حیاتی برای دولت افغانستانی که در مدت اخیر متحمل شکستهای بزرگی در مقابل طالبان در مناطق عمده شده، محسوب می شود؛ شکستهایی که مقامهای اطلاعاتی آمریکا را در گزارشی به این ارزیابی رساند که دولت افغانستان احتمالا شش ماه بعد از خروج ناتو ممکن است کاملا فرو بپاشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->