روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان

  • کد خبر: ۷۴۳۲۶
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با هشدار در باره بروز فاجعه انسانی در افغانستان اعلام کرد از ماه ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۹) تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر از مردم این کشور به دلیل جنگ آواره شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پایگاه خبری « اورآسیا ریویو » با بدتر شدن وضعیت امنیت در افغانستان در پی خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور و پیشروی طالبان ،تعداد افرادی که از این کشور خارج می شوند و یا به دلیل اخاذی گروههای شبه نظامی غیر دولتی قرار می گیرند هر روز افزایش می یابد.

 

"بابر بلوچ"، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه،در مقر این سازمان در ژنو با هشدار در باره بروز فاجعه انسانی در افغانستان گفته است که به دلیل افزایش جنگ‌ از ماه ژانویه سال جاری میلادی به این سو، ۲۷۰ هزار نفر در این کشور آواره شده‌اند.

 

طبق آمار ارایه شده از سوی این نهاد، با ثبت این آمار، رقم بی‌خانمان‌ها در افغانستان به ۳.۵ میلیون نفر رسیده است.

 

بلوچ گفته است که شماری از غیرنظامیان به نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحد گفته‌اند که افزون بر جنگ مداوم، گروه‌های مسلح غیر مسوول از آنان در مسیر راه‌ها اخاذی می‌کنند.

 

از سویی دیگر، این آوارگان از وجود مین‌ها در مسیر رفت‌وآمد عمومی و نیز قطع خدمات اجتماعی و از دست دادن درآمد خود نگران هستند.

 

سخنگوی این نهاد تصریح کرده است که طی سه ماه نخست سال جاری میلادی تلفات غیرنظامیان ۲۹درصد افزایش یافته است که بیش‌تر آنان زنان و کودکان هستند.

 

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، گفته است این نهاد با وجود چالش‌ها در باره دسترسی به گروه‌های آسیب‌پذیر، به خانواده‌هایی که به تازگی آواره شده‌اند غذا، مسکن اضطراری، آب، امکانات بهداشتی و کمک نقدی فراهم کرده است.

 

از سویی دیگر، سخنگوی این نهاد خاطرنشان کرده است که درگیری‌های مداوم، افزایش تعداد آوارگان ، ویروس کرونا، آفت‌های طبیعی از جمله خشکسالی و فقر در افغانستان به اوج خود رسیده است.

 

در همین حال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی خواست تا در این لحظه حساس به دولت و مردم افغانستان کمک کنند.

 

ایران و پاکستان میزبان حدود ۹۰ درصد از مجموع جمعیت شش میلیونی پناهندگان افغان است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->