محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران
سرخط خبرها

استحکام دفاعی استقلال| آمار درخشان حسین حسینی

  • کد خبر: ۷۴۶۹۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
استحکام دفاعی استقلال| آمار درخشان حسین حسینی
آبی‌پوشان در ۷ بازی آخرشان فقط یک گل خورده‌اند و حالا امیدوارتر از همیشه به سمت آسیا و جام حذفی پیش می‌روند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال استقلال در ادامه کلین شیت هایش، برابر پرسپولیس هم دروازه اش را بسته نگه داشت تا ساختاری که فرهاد مجیدی برای دفاع تیمش درست کرده است، به نقطه قوت آبی‌ها تبدیل شود. دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور درحالی برگزار شد که در طول ۱۲۰دقیقه دروازه هیچ یک از ۲ تیم باز نشد و ثبت ۶ کلین شیت در ۷ بازی گذشته را می‌توان آماری خوب برای آبی پوشان دانست. همه این اتفاقات درحالی رقم خورد که به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی به بلوغ تاکتیکی لازم در استقلال رسیده است و سال‌های بعد می‌تواند آبی پوشان را در جام‌های مختلف و حتی آسیا به عنوان مدعی معرفی کند.


۶۶۰ دقیقه، یک گل

شاگردان مجیدی در ۶بازی آخرشان در لیگ مقابل صنعت نفت، پدیده، گل گهر، آلومینیوم، تراکتور و سایپا به میدان رفتند و فقط یک گل در این ۶بازی دریافت کردند که آن هم مقابل تراکتور بود. آبی پوشان پس از آن در جام حذفی مقابل پرسپولیس به میدان رفتند و در این بازی هم ۱۲۰دقیقه دروازه شان بسته ماند تا درنهایت ضربات پنالتی تکلیف این بازی را مشخص کند. استقلالی‌ها در ۷بازی و ۶۶۰دقیقه (با حساب ۳۰دقیقه وقت اضافه در جام حذفی) فقط یک گل خورده اند تا متوسط یک گل به ازای ۶۶۰دقیقه را از خود به جای گذاشته باشند. این آماری بسیار خوب برای آن هاست.


بازگشت سید به دروازه

پس از بازگشت استقلال از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که با صدرنشینی آن‌ها در گروه سوم موسوم به گروه مرگ همراه بود، آن‌ها در ۲ بازی متوالی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس تن به شکست دادند و همین ۲ شکست این تیم را از صدر جدول دور کرد و شانس قهرمانی اش را تا حد زیادی کاهش داد. پس از آن مجیدی دست به تغییراتی در سیستم و نفرات تیمش زد که این تغییرات کاملا جواب داد و آن‌ها در ۷بازی آخرشان ۶پیروزی به دست آوردند و فقط یک بار دروازه شان باز شد. اولین تغییری که مجیدی در ترکیب تیمش ایجاد کرد، استفاده از حسین حسینی به جای رشید مظاهری بود. حسینی بعد از بازگشت به ترکیب ثابت توانست این جایگاه را تا امروز برای خود حفظ کند.


یکی از تغییرات مهمی که مجیدی در تیمش ایجاد کرد، استفاده از ۳مدافع مرکزی بود. در این سیستم سیاوش یزدانی که بهترین روز‌های فوتبالی اش را سپری می‌کند، در قلب خط دفاعی رهبری مدافعان را برعهده دارد و مرادمند و غلامی بال‌های کناری او را تشکیل می‌دهند. در این سیستم محمد دانشگر که معمولا یکی از بازیکنان ثابت بود، بیشتر به عنوان بازیکن جانشین استفاده می‌شود.


کپی برداری از تفکرات استراماچونی

این تغییرات تا حدودی تاکتیک بازی استقلال در خط دفاعی را به زمان استراماچونی نزدیک کرد. در زمان مربی ایتالیایی هم استقلال با ۳ مدافع به میدان می‌رفت و غیر از مرادمند، دیگر مدافعان آبی‌ها در این سیستم به خوبی جا افتاده بودند. عارف غلامی که در بازی قبلی با پارگی رباط صلیبی مواجه شد، یکی از ارکان اصلی ساختار دفاعی تیم استراماچونی محسوب می‌شد. حالا احتمالا با دوری این بازیکن، استقلال در بازی‌های بعدی دانشگر را از ابتدا وارد زمین خواهد کرد.


رضاوندی که احیا شد

نزدیکتر شدن آرش رضاوند به سمت هافبک‌های دفاعی و نزدیک شدن به ریگی، به محکم ترشدن کمربند میانی آبی پوشان منجر شد تا این تغییر هم بر استحکام سیستم دفاعی این تیم کمک کند. حضور رضاوند نزدیک به ریگی که نسبت به مهدی پور از قد بلندتری برخوردار است و قدرت جنگندگی و توپ گیری بیشتری دارد، باعث شد تا توپ‌های مستقیم کمتری به خط دفاعی آبی پوشان برسد و این مدافعان با زمان بیشتری که در اختیار دارند، تمرکزشان را بالا ببرند. البته رضاوند قدرت حمل توپ خوبی هم دارد و توانایی بازی به عنوان بازی ساز را هم دارد.


موتور استقلال دیر روشن شد

آبی پوشان در ۷دیدار گذشته شان فقط یک گل دریافت کرده اند که آن هم از روی یک ضربه ایستگاهی مقابل تراکتور بود و این بازی با نتیجه ۲بریک به سود شاگردان مجیدی به پایان رسید. آن‌ها فقط در یک بازی امتیاز از دست داده اند که آن هم دیدار مقابل آلومینیوم در اراک بود که با نتیجه صفر-صفر به پایان رسید. موتور استقلال خیلی دیر روشن شد. اگر این تیم چندهفته زودتر روی دور نتیجه گیری می‌افتاد، بدون شک الان در رقابت با پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی لیگ می‌جنگید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->