سرخط خبرها
در انتخابات شورای محله مهدی‌آباد مطرح شد

رسیدگی بیشتر به امور مستضعفان محله

  • کد خبر: ۸۷۰۷
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
رسیدگی بیشتر به امور مستضعفان محله
میترا صدر
خبرنگار شهرآرا محله
گام سوم انتخابات شورای اجتماعی محلات هــــفته گذشته در محله مهدی‌آباد منطقه ۵ بـــرداشته شــد. بعد از برگزاری انتخابات محلات مهرآباد، امیرالمؤمنین (ع)، نیزه و شهید آوینی در گام اول و دوم از هفته گذشته انتخابات دور پایانی شورای محلات شهر مشهد آغاز شد. پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد، اهتمام و تلاش فراوانی داشته است تا شورا‌های اجتماعی محلات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در قالب مجامع داوطلبی به وسیله خود مردم انتخاب شوند. به همین منظور و بعد از تصویب آیین‌نامه جدید شورای اجتماعی محلات از سوی شورای اسلامی شهر مشهد در زمستان سال گذشته، انتخابات اعضای منتخب از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد. درهمین راستا با همکاری اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه و کارشناس شورای اجتماعی محلات انتخابات محله مهدی‌آباد، بعد از ثبت‌نام و نام‌نویسی بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان مجمع عمومی در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای بهرمان برگزار شد. در ابتدای جلسه رضا شجاع، کارشناس شورای اجتماعی محلات، توضیحاتی درباره تعداد اعضای منتخب در شورای اجتماعی محلات ارائه کرد و گفت: شورا‌های اجتماعی محلات با رویکرد محله محوری و در راستای افزایش مشارکت مردمی در مدیریت شهری و نیز ترویج فرهنگ و هویت اسلامی در محلات به وجود می‌آید. اعضای منتخب شورای اجتماعی محلات با رأی مجمع داوطلبان شرکت‌کننده انتخاب می‌شوند و شامل ۶ ساکن محله، نماینده مدارس، تشکل‌ها، مساجد و کسبه هستند. افزون بر این نماینده‌ای از شهرداری، فرمانداری، بهداشت و کلانتری نیز در جلسات حضور دارند.
در ادامه جلسه کاندیدا‌ها به معرفی خود پرداختند. حسین صفدری، دبیر ستاد ازدواج آسان و از اعضای قدیمی شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد و نماینده خیران این شورا، به عنوان اولین کاندیدا گفت: دوست داشتم با تصویب آیین‌نامه جدید افراد جدیدتر و جوان‌تر در این دوره شرکت کنند و مسئولیت شورای محله را بر عهده بگیرند و ما نیز در کنار آن‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دادیم. در این مدت توانستیم با کمک خیران به بیماران نیازمند، سرطانی و دیابتی کمک کنیم. در صورت انتخاب شدن این مسیر را ادامه خواهیم داد و به رفع مشکلات مستمندان می‌پردازیم.
خلیل‌ا... نیازی نیز از نمایندگان دوره‌های گذشته محله مهدی‌آباد و جانباز جنگ تحمیلی معرفی خود را با سخنی از امام خمینی (ره) آغاز کرد و گفت: «رسیدگی به امور مستضعفان عبادتی بزرگ است و باید از ضعفا و محرومان حمایت کرد.» حرکت کردن در مسیر ناب اسلام محمدی کار سخت و دشواری است. تمام تلاش اعضای شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد در این سال‌ها برطرف کردن مشکلات اقتصادی محرومان و پیگیری برای داشتن امکانات مناسب در این محله بوده است. در این راستا توانستیم با جذب خیران برخی از این مشکلات را برطرف کنیم و امیدواریم در آینده نیز این مسیر را دنبال کنیم. از جمله فعالیت‌های ما در سال‌های گذشته مکاتبات با مسئولان مختلف شهری در راستای عمران و آبادانی منطقه است. از جمله این پیگیری‌ها می‌توان به احداث بوستان در عباس آباد، اشاره کرد. نبود فرهنگ‌سرا و مجتمع آموزشی که بتواند خدمات فرهنگی و اجتماعی به ساکنان ارائه دهد یکی از نیاز‌های عمده محله است که با پیگیری‌های انجام شده از سوی اعضای شورای اجتماعی محله در دیدار اخیر با شهردار مشهد بودجه‌ای برای تأسیس فرهنگ‌سرا در مهدی‌آباد تعیین شد. همچنین توزیع غذا و سبد کالا به محرومان، توزیع دارو، تهیه کفش و لباس فرم برای دانش‌آموزان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان از سوی خیریه انصارالزهرا و خیریه گل نرگس در این مدت انجام شده است. خلیل‌ا... نیازی افزود: همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «دنیا مزرعه آخرت است» من نیز در آستانه ۵۹ سالگی تلاش دارم با کمک به محرومان و مستضعفان آخرت خود را بسازم. راه رسیدن به بهشت از کمک به محرومان و مستضعفان می‌گذرد. اگر باور داشته باشیم در هر قدمی که برمی‌داریم خداوند ناظر رفتار و اعمال ماست و در انجام مسئولیت‌های خود در هر جایگاه و مقام و با هر درجه از تحصیلات کوتاهی نکنیم، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
در ادامه بیشتر کاندیدا‌ها به معرفی کوتاه خود بسنده کردند. در پایان و بعد از رأی‌گیری آمنه جونابادی با ۱۸ رأی به عنوان نماینده بانوان، مریم خمبرنژاد با ۱۳ رأی به عنوان نماینده جوانان، خلیل‌ا... نیازی با ۳۹ رأی، مجید علیزاده با ۱۳ رأی، طیبه زینعلیان با ۱۱ رأی، حسین صفدری با ۱۰ رأی به عنوان اعضای اصلی و اکرم کمالی با ۱۰ رأی و راحله عباسی با ۹ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین حبیب‌ا... صبوری به عنوان نماینده کسبه، عزیز کریمی به عنوان نماینده مدارس و حامد صادقی به عنوان نماینده مساجد انتخاب شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->