رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد خواستار شد

تسریع در استخدام پرستاران فعال در دوران کرونا

علیرضا ظهیری - در سال ها و ماه هایی که بخش‌های کرونایی مراکز درمانی و بیمارستان های کشور با کمبود کادر پرستاری روبه رو بودند، پرستارانی که طر ح هایشان به پایان رسیده بود، دوباره با تمدید طرح مشغول به کار شدند و قراردادهایی با عنوان 89روزه با آن ها بسته شد تا خلأ کادر پرستاری در روزهای سخت کرونا کاسته شود. در آن روزهای سخت، پرستاران بخش کرونایی با ازخودگذشتگی التیامی برای بیماران بودند اما با فروکش کردن این بیماری و برخلاف بسیاری از وعده ها، اینک شاهد پایان طرح ها و خانه نشینی پرستاران بسیاری هستیم.
چندی پیش حمید میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، اعلام کرده بود که بیش از 5هزار پرستار تعدیل شده اند. دیروز هم این مسئول کشوری از تعدیل 10هزار نفری پرستاران خبر داد و اعلام کرد که این رقم ممکن است با پایان طرح ها به 17هزار نفر هم برسد.
دراین باره، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با اشاره به خبر منتشرشده از سوی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور مبنی بر تعدیل 10هزار پرستار گفت: دراین زمینه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت روند قانونی را طی کرده اند و برای فردی که طرحش تمام شده است، دیگر تعهدی وجود ندارد.
محسن گچ پزان با تأکید بر اینکه مسئله ما این است که افراد تعدیل شده، در دوران کرونا و در اوضاع سخت آن دوران به کمک گروه های درمانی آمدند، افزود: در دوران اوج گیری بیماری کرونا و برحسب نیاز و کمبود کادر پرستاری در بیمارستان ها، پرستارانی که طرحشان تمام شده بود و جایی مشغول به کار نبودند، دوباره با عناوین قرارداد 89روزه یا پیمان موقت مشغول به کار شدند.
وی افزود: باتوجه به اینکه این افراد در دوران کرونا به کمک گروه های درمانی آمدند، ما نیز پیگیریم که این موضوع امتیازی برای استخدام پرستاران باشد. خوشبختانه هم کمیسیون مربوط در مجلس و هم وزارتخانه با آن موافق اند و این اتفاق خواهد افتاد، اما نمی توان برای آن زمان بندی اعلام کرد.
گچ پزان افزود: ما می گوییم افرادی که طرحشان تمام شده است و خانه نشین هستند، تعدیل شده اند، اما شاید وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی به واژه تعدیل اعتقاد نداشته باشند. زیرا روال قانونی خودش را طی کرده است. به تازگی گروهی از همکاران که جزو خانواده های ایثارگران بوده اند، استخدام شده اند و به عقیده بنده پرستارانی که در دوران کرونا هم فعال بوده اند، ایثارگر هستند، همان طور که همکارانی که در این دوران فوت کردند، شهید سلامت شدند. بنابراین امیدواریم این موضوع ها بر آسان سازی و سرعت بخشی فرایند استخدام آن ها تأثیرگذار باشد و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در ادامه افزود: از ابتدای همه گیری کرونا افراد به مرور تعدیل شدند و امروز بنا بر آماری که اعلام شده است، پرستارانی که از ابتدای کرونا تاکنون در کشور تعدیل شده اند، 10هزار نفر هستند. بنا به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری این عدد ممکن است به 17هزار نفر هم برسد. در مشهد نیز پرستاران تعدیل شده تا امروز بین پانصد تا ششصد نفر هستند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->