سرخط خبرها

نوین‌شهر الهیه، منطقه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری

  • کد خبر: ۴۸۸۵
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
نوین‌شهر الهیه، منطقه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری
گفت‌وگوی اختصاصی سرپرست معاونت شهرسازی منطقه ۱۲ با شهرآرامحله

رضا ریاحی
دبیر شهرآرا محله منطقه

در هفته جاری برای ارائه گزارش کار واحدهای شهرداری منطقه با خانم مهندس حمیده صفار، رئیس اداره شهرسازی و سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری منطقه، گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه به مشروح آن می‌پردازیم.
سرپرست معاونت شهرسازی منطقه12 درباره ارقام افزایشی پرونده‌های ساختمانی در نوین‌شهر الهیه گفت: تعداد مجوزهای صدور پروانه در بازه زمانی سال96 تا سال97، 45درصد و در بازه زمانی 4ماهه اول امسال نسبت به 4ماهه ابتدایی سال97، 24درصد افزایش داشته‌ است. همچنین تعداد مجوزهای پایان‌کار سال97 نسبت به سال96، 20درصد رشد داشته‌ است.
وی افزود: تعداد پایان‌کارهای تفکیکی سال97 نسبت به سال96، 22درصد افزایش یافته‌ است. همچنین این ارقام در بازه زمانی 4ماه اول سال98 نسبت به مدت مشابه سال پیش، 44درصد رشد داشته‌ است.رئیس اداره شهرسازی شهرداری منطقه خاطرنشان کرد: افزایش تعداد درخواست‌ها با توجه به آماده‌سازی اراضی منطبق با ضوابط روز شهرسازی، وجود دسترسی مناسب و مطلوب و همچنین دانه‌بندی مناسب قطعات به‌منظور ایجاد کیفیت فضایی واحدها از یک‌سو و اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران و سازندگان از سوی دیگر می‌تواند از دلایل افزایش مجوزهای ساخت‌وساز در نوین‌شهر الهیه باشد.
صفار افزود: در راستای ارتقای کیفیت کالبدی و بصری و بهبود سیمای شهری، اجرای نماهای جانبی با پوشش سیمان سفید، پس از اجرای سیمان سیاه الزامی است و باید در این زمینه کنترل لازم صورت بپذیرد. از طرفی همه الحاقات اضافی بنا از قبیل کولر، کانال کولر، سیم‌کشی و کنتورهای تأسیسات و... باید از روی نمای اصلی ساختمان حذف گردد. درصورت اجبار نصب الحاقات، اجرای دیوار کاذب یا مجوف به نحوی هماهنگ با نمای ساختمان به‌منظور دیده نشدن الحاقات با کنترل موضوع مشرفیت و مزاحمت ضرورت دارد و صدور پایان‌کار به انجام نماسازی نماهای اصلی و جانبی مشروط خواهد بود.
وی به سایر موارد دخیل در بهبود و توجه ویژه به سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت: تمامی پرونده‌های ساختمان‌های مسکونی با ارتفاع بیش از 17متر، ساختمان‌های مسکونی با زیربنای 1500مترمربع به بالا، مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی (با هر مساحتی) که بیش از 2بلوک ساختمانی داشته باشند، مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های اداری و همه قطعات واقع در معابر اصلی به کمیته نما ارسال می‌شود و در زمان صدور مجوزهای شهرداری لحاظ خواهد شد.
سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری منطقه در ادامه به سایر مؤلفه‌های کنترلی اشاره کرده و می‌گوید: لزوم اجرای فضای سبز به مقدار 15درصد عرصه، بررسی پلان‌های اجرایی برابر ضوابط منطقه، ایجاد نشدن دسترسی سواره در معابر هجده‌متری و بیشتر، ممنوعیت دسترسی در محل پخ املاک واقع در حاشیه معابر با هدف افزایش امنیت و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، کنترل تأییدیه آتش‌نشانی، اخذ تعهد افزایش ندادن واحد، لزوم پیاده‌روسازی برابر ارتفاع مورد تأیید نقشه‌برداری و تأییدیه آسانسور و استحکام بنا از جمله مواردی است که در هنگام صدور پایان‌کار به آن توجه می‌شود.
رئیس اداره شهرسازی منطقه12 از افتتاح و راه‌اندازی شهرداری الکترونیک به‌عنوان یکی از اقدامات برجسته و منحصربه‌فرد شهرداری مشهد تقدیر کرد و گفت: شهرداری منطقه12 به‌عنوان منطقه پایلوت برای اجرای طرح شهرداری الکترونیک در تعامل با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی انتخاب شده است.
وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در راستای شعار شهر هوشمند و شهروندمحوری، به اجرای طرح شهرداری الکترونیک با محوریت منطقه12 اقدام کرده‌ است. قبل از اجرای طرح، کلیه خدماتی که شهروندان برای دریافت خدمت به شهرداری منطقه مراجعه می‌نمودند، شناسایی و فرایندهای آن ترسیم و الکترونیکی شد.
صفار ادامه داد: 56خدمت الکترونیکی در سامانه ec.mashhad.ir در قالب 5دسته فرایند کلی شامل عمران‌وشهرسازی، خدمات‌شهری و فضای سبز، حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی‌واجتماعی و ارتباطات مردمی پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه درخواست‌های خود را ثبت کنند. در این حوزه نیز بیشترین تقاضا در زمینه شهرسازی بوده‌ است.
وی در پایان از کلیه شهروندان درخواست کرد که برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی قبل از خرید املاک به اداره شهرسازی الکترونیک منطقه مراجعه کنند تا از مشاوره‌های لازم در این‌باره برخوردار شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->