دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

قطع یارانه یک درصد از مردم استان

  • کد خبر: ۷۳۸۴
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
قطع یارانه یک درصد از مردم استان
در ۲ ماه گذشته یارانه یک میلیون نفر در کل کشور حذف شده است
سخن گوی ستاد حذف یارانه از کنار گذاشتن یک میلیون نفر از جمع دریافت کنندگان یارانه در ۲ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۶.۹ درصد حذف شدگان صف یارانه از خراسان رضوی بودند و استان تهران با آمار ۳۸.۵ درصدی در صدر فهرست حذف یارانه بگیران قرار گرفته است. بر اساس آماری که سخن گوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه اعلام کرده، طی ۲ ماه گذشته، در خراسان رضوی تنها یارانه ۶۹ هزار نفر قطع شده است.
مقایسه این آمار با جمعیت استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ نشان می‌دهد تنها یک درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار نفری خراسان دیگر یارانه نمی‌گیرند.
حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین جزئیات حذف یارانه نقدی در مهر ماه گفت: با احتساب ۴۰۰ هزار نفر حذف شده از جمع یارانه بگیران در ماه جاری، مجموعا بیش از یک میلیون نفر از صف دریافت یارانه نقدی کنار گذاشته شده اند. وی افزود در شهریورماه نیز نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از جمع یارانه بگیران کنار رفته بودند، اما روند رسیدگی به اعتراضات همچنان ادامه دارد. میرزایی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار و ۱۸۸ خانوار یا نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در مرحله پرداخت یارانه نقدی مهرماه از صف یارانه بگیران کنار رفته اند گفت: تاکنون ۹ درصد از حذف شدگان به روند حذف خود معترض بوده اند، اما ۸۰ درصد دلایل مطرح شده آن‌ها از سوی ستاد پذیرفته نشده است. سخن گوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه گفت: تاکنون ۲۰ درصد دلایل معترضان به حذف یارانه نقدی رد نشده است و باید درباره ادله آن‌ها همچون ورشکستی، بیماری صعب العلاج و ... راستی آزمایی دوباره صورت گیرد. این مقام مسئول در خصوص پراکندگی جغرافیایی حذف شدگان از صف دریافت یارانه نقدی گفت: ۳۸.۵ درصد حذف شدگان از صف دریافت یارانه نقدی از استان تهران بوده اند. وی افزود استان‌های اصفهان با ۸.۲ درصد، فارس با ۷.۵ درصد، خراسان‌رضوی ۶.۹ درصد و استان مازندران با ۴.۴ درصد در رده‌های بعدی دارای بیشترین جمعیت حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی قرار گرفته اند. با اینکه گفته می‌شد یارانه افرادی که در شهریورماه به دلیلی غیر از حذف گروه‌های پردرآمد واریز نشده است همراه با یارانه مهرماه پرداخت خواهد شد. این افراد فقط یارانه مهرماه را دریافت کرده‌اند و خبری از ۲ یارانه نیست. این در حالی است که پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره تاکنون با پاسخی همراه نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->