سرخط خبرها

اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی

  • کد خبر: ۸۸۵۷
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی
مکان‌های اجرای طرح محله ما در منطقه ۸ مشخص شدند
نجمه موسوی‌زاده - طرح «محله ما» با شعار «حیات شهر از قلب محله ما می‌گذرد، قلب محله ما حرکتی در راستای تحقق رویکرد‌های مشارکتی»، عنوان نقشه‌راهی است که از سوی سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری مشهد و به‌وسیله اداره شورای اجتماعی محلات این سازمان در شهر مشهد اجرا می‌شود.
در شهرداری منطقه ۸ پس از برگزاری جلسات مجمع شورای محلات، رئیس و نایب رئیس شورای اجتماعی محلات امام خمینی (ره)، امام رضا (ع)، بهشتی و جنت به همراه گروه‌های تسهیلگر و معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۸ راهی محله‌گردی در منطقه شدند تا محدودیت‌ها، چالش‌ها و ظرفیت‌های محله را برای اجرای طرح «محله ما» شناسایی کنند.
مسلم ابراهیم‌زاده، معاون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه ۸، در ارتباط با اجرای طرح محله ما در این منطقه اظهار کرد: در اجرای این طرح در هر منطقه ابتدا چند محله انتخاب می‌شوند و سپس اعضای شورای اجتماعی محله وظیفه شناسایی و بررسی مشکلات محله را در ارتباطی که با مردم دارند، برعهده می‌گیرند و تا حل و برطرف‌شدن مشکلات پیگیر آن می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ابتدا طرح به‌طور کامل برای اعضای شورای محله تشریح شده تا بتوان به کمک آن‌ها و گروه‌های تسهیلگر مشکلات عمرانی مراکز محله‌های یادشده را شناسایی و برطرف کرد، افزود: برای اجرای این طرح در محله‌های یادشده «محدوده محله» و «مرکز محله» تعیین می‌شود و سپس با اتفاق نظر اعضای شورای اجتماعی محله پروژه عمرانی، فضای سبز و... بسته به نوع و نیاز محله اجرایی می‌شود.
معاون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه ۸ با بیان اینکه اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی به هر محله برای برطرف‌کردن مشکل یا مشکلاتی که دارند اختصاص یافته و اجرای این طرح از امسال خواهد بود، گفت: درحقیقت هدف از اجرای طرح محله ما، تقویت رویکرد مشارکتی بین مردم و مدیریت شهری است به این صورت که به جای اینکه امور از بالا به پایین تفویض و برنامه‌ریزی‌ها از بالا به شهروندان ابلاغ شود، مردم خود به شهرداری برنامه پیشنهاد می‌دهند.
آرزو علیخانی، مسئول طرح محله ما، نیز گفت: طرح محله ما در مرحله نخست در محلات مهرآباد، رضائیه، آوینی و نیزه منطقه ۵ اجرا خواهد شد.
بودجه برای تمام ۴۴ محله یکسان و به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان است. بازه اجرای طرح، یک‌ساله و رویکرد پروژه مشارکتی است و قرار است در یک فرایند مشارکتی و تعاملی با مردم و برای مردم از مرحله نیازسنجی، طراحی، اجرا و نظارت، هم‌زمان و همگام با مردم کار را پیش ببریم.
وی افزود: تفاوت این طرح با دیگر طرح‌های شهرداری، مردمی‌بودن آن و تصمیم‌گیری برای مردم محله از سوی خودشان است و اجرای این طرح با رویکرد اجتماعی و مشارکتی و ابزار کالبدی خواهد بود.
پس از بازدید و محله‌گردی با تصمیم و نظر رئیس و نایب رئیس شورای اجتماعی محلات امام خمینی (ره)، امام رضا (ع)، بهشتی و جنت مکان‌های امام خمینی ۴۹، پارک‌های کوچک محله امام رضا (ع) و خیابان امید به‌ترتیب برای اجرای طرح محله ما پیشنهاد شد و محله جنت با توجه به بافت قدیمی خود و اینکه مکانی تجاری محسوب می‌شود، مقرر شد تا پیشنهاد مکان آن‌ها با مشورت بیشتر اعضا مشخص و سپس اعلام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->