پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

سهم خراسان رضوی در طرح اقدام ملی مسکن ۳۹ هزار واحد است

  • کد خبر: ۱۴۹۴۵
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
سهم خراسان رضوی در طرح اقدام ملی مسکن ۳۹ هزار واحد است
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۳۹ هزار و ۹۰۸ واحد مسکونی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ قدرت الله ابک روز چهارشنبه در نشست با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر جدید بینالود افزود: مسوولیت ساخت پنج هزار و ۲۴۶ واحد از این تعداد در ۳۴ شهر با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن استان است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح یک هزار واحد در شهر جدید بینالود ساخته می‌شود که مراحل اجرایی انعقاد قرارداد ساخت این واحد‌ها در دست اقدام است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تامین و عرضه مسکن در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهر جدید بینالود در استان تامین شده است.

دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی مسکن را زمستان پارسال مطرح و وزارت راه و شهرسازی از شهریور ماه امسال اجرای آن را در نخستین استان کشور با ثبت‌نام متقاضیان در کرمان آغاز کرد. ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در اجرای این طرح برنامه‌ریزی شده است.

در این چارچوب ساخت ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا است.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستا‌های این استان سکونت دارند.

۵۲،۴ درصد جمعیت استان در شهرستان مشهد، ۱۹،۴ درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و ۲۸،۲ درصد از جمعیت خراسان رضوی نیز در ۲۳ شهرستان دیگر این استان سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوار‌های ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را دارند.
یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->