برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

خودکفایی غذایی کشور به ۸۱ درصد رسید

  • کد خبر: ۲۱۸۵۳
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
خودکفایی غذایی کشور به ۸۱ درصد رسید
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته، در کشور بیشترین رشد در بخش کشاورزی یعنی ۷ درصد بوده که این افتخار بزرگی است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس کشاورز در حاشیه جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران رسانه ملی درباره سال زراعی افزود: سال زراعی مانند سال آبی از پاییز شروع می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 

وی گفت: ما سال زراعی را در سال گذشته با پاییز بسیار خوبی آغاز کردیم، اما سیل بنیان افکن بهار سال ۹۸ را هیچ کس فراموش نمی‌کند به طوری که استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان درگیر سیل بودند و خیلی از استان‌های ما دچار آب گرفتگی شدند.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: مشکل دیگری که در سال گذشته داشتیم حمله ملخ‌های صحرایی بعد از ۶۷ سال به کشور بود که این ملخ‌ها از قاره آفریقا حرکت می‌کند و مدتی در کشور ما اقامت دارد و بعد به پاکستان می‌رود.

 

کشاورز گفت: ما با تلاش همکارانمان از این حمله که در دنیا قحطی به بار می‌آورد سربلند بیرون آمدیم و حتی به یک هکتار زمین کشاورزی نیز خسارت وارد نشد و در واقع سال گذشته با بیش از ۷۵۰ هزار هکتار بدون پیش بینی و بدون هیچگونه آمادگی مبارزه کردیم و در صحنه بودیم.

 

وی افزود: مساله سوم در سال گذشته، بحث تغییرات نرخ ارز و آثار آن بر کشاورزی بود که برای تولید داخلی و چه در بحث صادرات از اواسط سال ۹۷ آغاز شد، اما در بخش کشاورزی با تدابیری که اندیشیدیم این را به نفع تولید و به نفع صادرات و به نفع بنیه بخش کشاورزی به کار گرفتیم.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت:مجموعه اقداماتمان باعث شد بخش کشاورزی بیشترین رشد یعنی ۷ درصدی را داشته باشد و این برای ما افتخار بزرگی است.

 

کشاورز افزود: ما برای سال پیش رو تدارک همه نهاده‌ها اعم از بذر، کود، آفت کش و مکمل‌های دامی و طیور، واکسن و سرم و فضای کاری مناسب را دیده ایم.

وی گفت: ما با کشاورزان رابطه بسیار نزدیکی داریم و برنامه کشت گندم ۶ درصد بیش از سال گذشته انجام و در کشت جو نیز ۱۶ درصد بیش از سال گذشته تدارک دیده شده است و در کشت کلزا نیز برغم اینکه برنامه بسیار بلندپروازانه‌ای داشته، ۱۴ درصد بیش از سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم.

 

سرپرست وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: ما در این خصوص به طور مرتب با استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس (به دلیل شیوع ویروس کرونا) جلسه مشترک داریم و آن را رصد می‌کنیم و بنده تقریبا هر دو روز یکبار از استان‌ها در این خصوص سوال و مشکل تولید و آفت‌ها را بررسی می‌کنم.

 

کشاورز گفت: ما چند فناوری جدید به بخش کشاورزی ارمغان آورده ایم که این فناوری‌ها ان شاءالله آثار بسیار خوبی را نیز هم در مصرف و هم در افزایش تولید به ارمغان آورده است.

 

وی افزود: خودکفایی ما در بحث غذایی در سال گذشته و سال‌های قبل از آن در دولت تدبیر و امید، ۵۵ درصد بود یعنی ۴۵ درصد باید وارد می‌کردیم، اما آن را به بالای ۸۰ درصد رساندیم که عدد بسیار بزرگی است.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته این عدد خودکفایی به ۸۱ درصد رسید.

کشاورز ادامه داد: پیش بینی ما آن است که امسال این عدد به ۸۳ درصد برسد درحالیکه بسیاری از کشور‌ها آرزویشان رسیدن به ۸۵ درصد است، اما ما به این عدد نزدیک شده ایم و این در سایه تلاش کشاورزان بوده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->