معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

گله‌ ملخ‌های صحرایی پشت مرزهای خراسان‌ رضوی/ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۷ استان آلوده شده‌اند

  • کد خبر: ۲۵۹۹۵
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
گله‌ ملخ‌های صحرایی پشت مرزهای خراسان‌ رضوی/ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۷ استان آلوده شده‌اند
سخن‌گوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به پیش‌بینی سازمان فائو که حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شود، گفت: تاکنون گله‌های ملخ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی ۷ استان را آلوده کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدرضا میر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هجوم آفت ملخ صحرایی به ۷ استان‌ کشور اظهار کرد: حجم گسترده‌ای از ملخ‌ها به استان‌های مختلف کشور هجوم آوردند که تا امروز ۷ استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون گله‌های ملخ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی ۷ استان یادشده را آلوده کرده‌اند، افزود: استان سیستان‌وبلوچستان با ۶۶ هزار هکتار بیشترین آلودگی آفت ملخ را دارد و پس از هرمزگان، استان بوشهر با بیش از ۲۶ هزار هکتار آلودگی سومین استان آلوده به این آفت است.

سخن‌گوی سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه شیمیایی با آفت ملخ صحرایی خبر داد و بیان کرد: اکنون در آغاز راه هجوم و مبارزه با این آفت هستیم و حجم زیادی از مبارزه باقی‌مانده است.

میر با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی سازمان فائو حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شود، گفت: برای این تهدید چاره‌اندیشی شده و برای سطحی معادل یک میلیون هکتار مبارزه شیمیایی امکانات آماده است.

وی از آغاز ورود گله‌های ملخ به استان‌های جنوبی خبر داد و تصریح کرد: براساس ارزیابی انجام شده موج جدید ملخ‌ها به استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بخشی از استان بوشهر هجوم خواهند آورد که آمادگی لازم برای مبارزه فراهم شده است.

سخن‌گوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امیدواریم هجوم ملخ‌ها هیچ خسارتی به مزارع و اراضی وارد نکند، خاطرنشان کرد: دو برابر سم مورد نیاز سال در کل کشور برای تمام آفات مانند ملخ تهیه و ذخیره شده و هیچ کمبودی در‌این‌باره وجود ندارد.

سیدمحمدرضا میر با اشاره به اینکه در تمام استان‌ها هواپیمای سم‌پاش مستقر شده است گفت: تنها ۲۰ درصد عملیات مبارزه با آفات ملخ با بهره‌گیری از هواپیما و ۸۰ درصد عملیات مبارزه زمینی انجام می‌شود.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->