کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

واکنش نماینده مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

  • کد خبر: ۴۶۳۸۳
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
واکنش نماینده مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً سازمان هواپیمایی اعلام کرده بلیت‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت، گفت: اگر سازمان هواپیمایی واقعاً فکر می‌کنند قیمت بلیت هواپیما با دلار مقایسه می‌شود، نوعی بی‌احترامی به مردم است.
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون عمران با انتقاد از افزایش قیمت‌ها به ویژه بهای بلیت هواپیما ادامه داد: بلیت هواپیما در طول یک‌سال گذشته چند درصد افزایش یافته است؟! در حالیکه این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارد. البته تنها در خریداری برخی از قطعات هواپیما، آن هم با میزان تأثیر حدود ۱۰ درصد، از ارز استفاده می‌شود. با وجود اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات در کشور تولید می‌شود، این موضوع نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به این اندازه باشد.

پاک‌فطرت تأکید کرد: با اینکه من عضو کمیسیون عمران مجلس هستم و حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم جزئی از آن است، ولی متأسفانه در موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است. این نشان می‌دهد که متأسفانه مافیای اقتصادی، هیچ توجهی به مردم ندارند و هرگونه بخواهند تصمیم می‌گیرند. البته اینجانب در اولین جلسه، اعتراض خود را کتباً به رئیس مجلس اعلام خواهم کرد.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: در کجای دنیا قیمت بلیت هواپیما در یک‌مدت کوتاه به این شدت افزایش می‌یابد؟ استفاده از سیستم حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل هوایی برای بسیاری از افراد از جمله بیماران، دانشجویان، بازرگانان، اساتید دانشگاهیان و ... ضروری است؛ بنابراین تصمیم گیری درباره هرگونه تغییر در قیمت بلیت سیستم‌های حمل و نقل کشور باید با هماهنگی و نظارت دقیق نهاد‌های مسئول صورت پذیرد.

او با اشاره به رهاسازی مدیریت قیمت‌ها گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس در جایگاه اصلی خود نیستند و هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها ندارند. جای تأسف دارد که هیچ کسی هم در دولت پاسخگو نیست. تحریم‌ها را بهانه کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->