پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

بلیت هوایی ترکیه ۲۰میلیون تومان شد

  • کد خبر: ۴۵۷۱۸
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
بلیت هوایی ترکیه ۲۰میلیون تومان شد
سوء استفاده برخی شرکت های هواپیمایی بلیت ترکیه را ۲۰ میلیونی کرد!

به گزارش شهرآرانیوز، سافرت های هوایی درست ۸ ماهی است که با شیوع گسترده ویروس کرونا، به چالش و تعطیلی کشیده شده است. لغو و محدودیت های سفر به شهرها و کشورهای دنیا علاوه بر تاخیر در بسیاری از برنامه ها، منجر به ضرر و زیان مالی هم شده است.

ایران نیز بعد از اعمال محدودیت های سفر به مقاصد خارجی، به دنبال رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام پروازهای ضروری به کشورهای مختلف دنیاست. یکی از این سفرها که بیشتر مورد توجه واقع می شود. پرواز تهران_ استانبول بوده که با حاشیه های زیادی نیز همراه است. لغو پیاپی پروازها تا هزینه های نجومی پرواز به این کشور مشکلی است که مسئولان این حوزه را هم سرگردان کرده است.

 

مسافران ترکیه یک ماه صبر کنند

حرمت الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مسافرانی که در کشور ترکیه هستند با پیگیری های صورت گرفته و انجام پروازهای فوق‌العاده به کشور بازگردانده می شوند، گفت: مسافران این مسیر نگران نباشند چراکه شرکت‌های هواپیمایی اقدام به بازگرداندن آنها می کنند.

او ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آنکه پیش از این بلیت های این مسیر به صورت چارتری فروخته شده است بنابراین برای بازگرداندن مسافران نرخ های نجومی وجود ندارد.

 

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اینکه متاسفانه در این بین بسیاری از مسافران به سرعت اقدام به خرید بلیت های متفرقه در مسیر ترکیه کردند، گفت: به مردم پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر به کشور ترکیه عجله نکنند چرا که هفت ماه در این مدت صبوری کرده اند، یک ماه دیگر هم تحمل کنند و فریب تبلیغات بیجا را نخورند.

رفیعی افزود: رسانه‌ای کردن این موضوع باعث شد که مسئولان رایزنی هایی با شرکت هوایی کشور ترکیه انجام دهند و مسیرهای پروازی این مسیر را افزایش دهند تا قیمت ها شکسته شود.

 

سوء استفاده برخی شرکت های هواپیمایی بلیت ترکیه را ۲۰ میلیونی کرد!

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بیان کرد: به نظر می رسد که بازهم برخی از شرکت‌های هواپیمایی سوء استفاده کرده و در یک هفته گذشته مجدداً قیمت‌های بلیت این مسیر را از پنج میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش داده اند که این موضوع به صورت غیرقانونی و خارج از عرف بود ولی متاسفانه در این زمینه هیچ رسیدگی صورت نگرفت.

 

او اظهار کرد: طبق توافقی که انجام شده بود ۱۰۰ مجوز پروازی برای شرکت های هواپیمایی در این مسیر ایجاد شده اما متاسفانه این شرکت های هواپیمایی تعداد پروازهای خود را به ۱۰ تا ۲۰ پرواز در هفته کاهش دادند و همین موضوع باعث شده که قیمت‌های بلیت از ۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد.

 

رفیعی توضیح داد: شرکت های هواپیمایی از حضور و استقبال مسافران در این مسیر سوء استفاده می‌کنند و با کم کردن تعداد پروازها قیمت ها را افزایش می دهند.

وی همچنین به قیمت مسیرهای پروازی داخلی هم اشاره کرده و گفت: ما شاهد آن هستیم که شرکت های هواپیمایی تغییر رویه داده و به افزایش ‌های بلیت دامن می‌زنند به طوری که کف نرخ قیمتی برای مسیرها تعیین می کنند اما از آن طرف سقف قیمتی در نظر نمی‌گیرند.

 

۹۰ درصد شرکت های هواپیمایی خارجی بدحساب در بازگرداندن پول

او درباره بازگرداندن مبلغ قیمت بلیت پروازهای ترکیه هم گفت: ۹۰درصد از شرکت های هواپیمایی خارجی تاکنون سابقه خوبی برای بازگرداندن مبالغ بلیت ها ندارند و از آن طرف حدود ۱۰ درصد از شرکت های هواپیمایی داخلی سابقه خوبی ندارند و هم اکنون برای قضاوت این موضوع که آیا این مبالغ بلیت هم مانند سایر پروازها بازگردانده نمی شود؟ زود است.

 

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود و سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات و تمهیدات لازم را برای بازگرداندن مبالغ انجام دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه در جریان کنسلی بلیت در این بازه زمانی تنها مسافران زیان دیدند و ما پیرو این موضوع هم خواستار تشکیل دادگاه ویژه ای برای رسیدگی به مسافران مسیر تهران_ترکیه بودیم کهبا تشکیل پرونده، خوشبختانه تاکنون دادستان تهران هم استقبال کرده است.

 

نباید به برقراری پرواز تهران_استانبول در ۱۱ آبان امیدوار بود

رفیعی توضیح داد: نباید امید چندانی برای برقراری پروازها در ۱۱ آبان داشت چراکه تاکنون کشور ترکیه وعده های مختلفی برای برقراری این پروازها داده  است اما هربار به بهانه های مختلف از جمله ویروس کرونا این وعده ها را زیر پا گذاشته است.

گفتنی است چندی پیش زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: با پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری، پروازها به ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترک از سر گرفته شده بود اما با توجه به گسترش موج دوم ویروس کرونا در سراسر دنیا و در ایران و همچنین ترکیه، با صلاحدید وزارت بهداشت ترکیه این کشور تصمیم به تعلیق مجدد پروازهای مسافری و تجاری بین ایران و ترکیه گرفت.

 


او ادامه داد: بر این اساس از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۳ مهر ماه تا ۱۱ آبان ماه پروازها متوقف می‌شود. پروازهای ورودی به ترکیه باید خالی از مسافر بوده و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صرفا مجاز به حمل مسافر برای پروازهای بازگشتی از ترکیه به ایران برای هموطنانمان خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای بازگرداندن شهروندان ترکیه‌ای از ایران تنها شرکت‌های هواپیمایی ترک می‌توانند با تایید وزارت امور خارجه ترکیه به انجام این پروازها مبادرت کنند.

 

طبق گفته های مسئولان، حال باید منتظر ایفای تعهد طرف ترک بود دید آیا ۱۱ آبان بازهم پروازهای ایران_ترکیه لغو خواهد شد؟

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->