صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حسین حسامی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت و بدیع در شعار سال ۱۴۰۱ را باید توجه به مقوله مهم و اثرگذار «دانش‌بنیان» دانست که مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نیز پیرو آن، حمایت‌های خوبی خواهند کرد.

حسین زوارزاده | شهرآرانیوز؛ توسعه خدمات الکترونیک و حرکت مشهد به سمت هوشمندشدن، قبل از هر چیز نیازمند تصویب برنامه‌ای مدون و کارشناسی در پارلمان شهری است.

موضوعی که حسین حسامی، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره آن گفت: «شهرداری مشهد مقدس وظایف مختلفی را عهده‌دار است و خدمات متعددی را به صورت مستقیم ارائه می‌دهد. بر همین اساس، یکی از وظایف مهم شورای شهر نظارت بر این مجموعه و بررسی تکالیف آن است. از این رو، یکی از نکات حائز اهمیت و بدیع در شعار سال ۱۴۰۱ را باید توجه به مقوله مهم و اثرگذار «دانش‌بنیان» دانست که مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نیز پیرو آن، حمایت‌های خوبی خواهند کرد.»

حسین حسامی افزود: «در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، مصوباتی درباره یکپارچه‌سازی نرم‌افزار‌های شهر در راستای بهبود پدافند غیرعامل و مدیریت هزینه و در نهایت کسب درآمد داشته‌ایم که محل بسیاری از صرفه‌جویی‌ها و حذف موازی‌کاری‌ها خواهد بود.

هم‌چنین پیش‌بینی افزایش پنجاه‌کیلومتری فیبر نوری در راستای پدافند غیرعامل و هوشمندسازی و بهبود سرعت ارائه خدمات، پیگیری حذف خدمات کاغذی (پایلوت در سازمان فاوا صورت وضعیت کاغذی حذف شده است) به منظور حفظ محیط زیست و مدیریت هزینه و پیگیری تغییر سیستم مورد استفاده در اتوبوس‌های شهری برای سهولت دسترسی و افزایش کیفیت ارائه خدمات از اقدامات دیگر شورای اسلامی شهر درباره مباحث مرتبط با فناوری و اطلاعات است.»

وی تصریح کرد: «پیش‌بینی بودجه مطالعه خدمات با قابلیت آی‌سی‌تی در بودجه سال ۱۴۰۱ و در نهایت نزدیک شدن به هدف و چشم‌انداز هوشمند سازی شهری در شورای ششم، آسان‌سازی خدمات برای شهروندان، پویایی و افزایش سرعت ارائه خدمات، کاهش امکان سلیقه‌نگری و تصمیمات قائل به افراد، حذف گلوگاه‌ها و تأییدات طلایی، بهبود مستندسازی و گزارش‌گیری برای بررسی دقیق‌تر آثار و نتایج تصمیمات گرفته‌شده برای شناسایی و پیاده‌سازی این خدمات در بستر هوشمند از سیاست‌های شورای شهر در خصوص شهر هوشمند است.»

حسامی ادامه داد: «قطعا تصمیمات شورای اسلامی شهر مورد توجه شهرداری و مدیریت شهری قرار دارد لیکن به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات، سرعت اقدامات را مناسب نمی‌دانم. افزایش سرعت در این مسیر، نتایج بابرکتی برای شهر و شهروندان در پی خواهد داشت.»

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: «در افق شورای ششم، شهر هوشمند با سهولت دسترسی و استفاده برای همه شهروندان مشهدالرضا (ع) مورد توجه ویژه است، زیرا لازمه ماندگاری قابل استفاده بودن هوشمندسازی است و سهولت کاربری از آثار آن است. در صورتی که خدمات هوشمندسازی شود، ولی کاربرد آن‌ها نیازمند تخصص ویژه باشد، به ایجاد بوروکراسی اضافی، افزایش هزینه و افزایش امکان مفسده منجر می‌شود؛ لذا هدف اصلی ما سازده‌سازی خدمات هوشمند شهری است.»

حسامی افزود: «رویکرد جهان‌شهری بدون در نظر گرفتن سهمی درخور برای فناوری اطلاعات قطعا موفقیت لازم را نخواهد داشت. امکان دریافت خدمات بین‌المللی برای مخاطبان شهری اولویت یک و اصلی در رویکرد جهان‌شهری است.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.