۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

صدور مجوز ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس

  • کد خبر: ۱۱۷۸۵۶
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
صدور مجوز ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجوز و تاییدیه بخشی از اوراق مشارکت دولتی،‌‌ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، برای خرید اتوبوس صادر شده و بر این اساس، می‌توان ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد خریداری کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، "ایمان فرهمندی "در برنامه تلویزیونی "اشاره" که با موضوع پرداختن به مسائل حوزه اتوبوسرانی اجرا شد، در خصوص افزایش بهای خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پرداخت نقدی، اظهار کرد: با توجه به نرخ تورم عمومی جامعه و افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک، حقوق و دستمزد و ... که روی بهای خدمات تاثیرگذار هستند، افزایش بهای خدمات موضوعی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر سفر با ناوگان اتوبوسرانی، بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد که شهروند هزار تومان آن را پرداخت می‌کند، گفت: مابقی این بهای تمام شده، در قالب یارانه توسط شهرداری و بخش اندکی نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

فرهمندی ضمن اشاره به افزایش نسبی پرداخت نقدی برای سفر با ناوگان اتوبوسرانی، افزود: شهرداری چندین روش مختلف و متنوع هوشمند برای پرداخت بهای خدمات را در نظر گرفته که مهمترین آن، "من‌کارت" است؛ اگر شهروندان تمایلی به استفاده از این روش‌ها نداشته باشند، با پرداخت نقدی هزینه بیشتری باید پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: روش مطلوب پرداخت بهای خدمات در حوزه حمل‌ونقل عمومی، پرداخت هوشمند و مود رسمی، استفاده از "من‌کارت" است چرا که از این طریق می‌توان آمار و اطلاعات متقن و قابل اتکایی داشته باشیم و محاسبات دقیق‌تری را بتوانیم انجام دهیم.

فرهمندی با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت بهای خدمات، به صورت نقدی، سه هزار تومان بوده که همین مبلغ نیز کمتر از ۵۰ درصد قیمت تمام شده است، گفت: ۹۰ درصد تراکنش‌ها اکنون با استفاده از "من‌کارت" انجام می‌شود و پیش‌بینی و سیاست‌گذاری شورای ششم و مدیریت شهری افزایش این میزان و تمایل بیشتر عمومی به استفاده از روش‌های هوشمند است.

وی در ادامه به تشریح نیازهای زیرساختی حوزه حمل‌ونقل عمومی پرداخت و افزود: طبق استاندارد، به ازای هر هزار شهروند، یک دستگاه اتوبوس نیاز داریم که برای شهری مثل مشهد ، معادل سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌شود.

فرهمندی خاطرنشان کرد: با توجه به برخورداری مشهد از سیستم حمل‌ونقل ریلی، با تکمیل این شبکه، نیاز شهرمان با دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان نیازمند ترکیبی از اتوبوس، میدل‌باس و مینی‌بوس در خطوط مختلف هستیم، گفت: البته باید توجه داشت که در شرایط اقتصادی کنونی، تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعتبارات هنگفتی می‌طلبد و دشوار است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از صدور مجوز و تاییدیه بخشی از اوراق مشارکت دولتی در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، برای خرید اتوبوس خبر داد و اظهار کرد: با این اعتبار می‌توان حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرد اما نیاز مشهد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه در سال است تا بتوانیم سطح کیفی ارائه خدمات را حفظ کنیم.

فرهمندی اشاره‌ای هم به برنامه کاربردی "نقشه همراه مشهد" داشت و گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار موقعیت مکانی ناوگان در حال سرویس را مشاهده کنند؛ با توجه به مشخص بودن اتوبوس‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان، شهروندان توانیاب نیز می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفرهای درون‌شهری و صرف حداقل زمان انتظار در ایستگاه‌ها داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل کلان‌شهرهای کشور و مشهد ، حاشیه‌نشینی است، افزود: یکی از دلایل اصلی گسترش حاشیه شهرها، مهاجرت مردم از روستا و شهرستان‌های اطراف به مشهد است.

فرهمندی تصریح کرد: با تدبیر شورای شهر و اعمال نگاهی راهبردی سعی کردیم امکان سفر ارزان از حاشیه شهر و روستاهای اطراف به مشهد را فراهم آوریم؛ چرا که یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت، ارائه خدمات شهری همچون حمل‌ونقل، آموزش، بهداشت و ... به ساکنان روستاها و شهرستان‌های واقع در مجاورت شهرها است.

وی افزود: در حال حاضر، ۱۶ خط در این مسیرها به ارائه خدمات می‌پردازند و بهای دریافتی به ازای هر سفر، مشمول ۹۰ درصد تخفیف می‌شود؛ بر این اساس، افراد برای سفر تنها ۱۰۰ تومان پرداخت می‌کنند.

فرهمندی در پایان به معضل آلودگی هوای مشهد اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راه‌ها برای مدیریت این مساله، استفاده از حمل‌ونقل عمومی است؛ منشاء ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر، حوزه حمل‌ونقل بوده که از این میزان، ۳۰ درصد مربوط به وسایل نقلیه شخصی است.

وی افزود: هر سفر با خودرو شخصی، ۱۰ برابر همان سفر با ناوگان اتوبوسرانی، تولید آلودگی می‌کند؛ همه باید دست به دست هم دهیم و سفرهای خود را به سمت مودهای حمل‌ونقلی پاک و کم‌آلایندگی، مثل اتوبوس، قطار، دوچرخه و پیاده‌روی ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->