به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد مهدی پور در نشست هم اندیشی با مدیران رسانههای خراسان رضوی گفت: رسانه در مشهد یک رسانه کوچک محلی نیست بلکه فعالیت رسانهای در این شهر آثار بین المللی و خارجی دارد و بنگاههای بزرگ رسانهای در این شهر میتوانند در مقیاس بین المللی عمل کنند.
وی ادامه داد: مشهد از بنگاه رسانهای برخوردار است و ۲ یا سه نقطه بیشتر در کشور نیستند که توانایی بنگاه داری در حوزه رسانه را داشته باشند.
وی به جایگاه مشهد و سابقه ۱۰۰ ساله آن در روزنامه نگاری و مطبوعات اشاره و بیان کرد: خراسان محل تابش خورشید امامت و ولایت و پایگاه و مبدا نسل بزرگی از اساتید و فعالان حوزه رسانه در کشور است و جایگاه بین المللی مشهد به واسطه وجود مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و حضور پرشور زائران، به رسانههای آن جنبه فرا مرزی نیز داده است.
معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:موقعیت بین المللی مشهد باعث میشود که بروز هر اتفاقی در آن توجه جهانیان را به سوی خود جلب کند و محیط فرهنگی مشهد از باب حضور فردوسی و خاستگاه زبان فارسی و محیط معنوی آن از باب حضور حرم امام رضا (ع) موقعیت آن را در افکار عمومی بسیار برجسته کرده است از این رو مدیریت افکار عمومی در مشهد توسط رسانه ها، مدیریت عواطف عمومی و بخش معنوی و فرهنگی جامعه نیز هست.
وی بیان کرد: بنیه بزرگ منطقه خراسان بویژه مشهد آن است که با عواطف عمومی سر و کار دارد و هر رخدادی در این منطقه از بازتاب گسترده جهانی برخوردار است، در هر تهدیدی، فرصتی نهفته است و بازنمایی رسانهها از این رخدادها در مشهد بسیار اهمیت دارد.
مهدی پور افزود: رخداد «سلام فرمانده» که عمده ایرانیها نسبت به آن واکنش مثبتی داشتند، یک پدیده رسانهای بود که در روزهای سختی در مشهد شکل گرفت و یک امر رسانهای توانست رنگ درخشانی به آن دهد، در این شرایط اگر با کاهش مرجعیت رسانهای یا کاهش مخاطب روبه رو شویم، باید در اقدامات خود بازنگری کنیم.
وی فضای مجازی در مشهد را پیشرو دانست و ادامه داد: تکلیف دیگر ما حمایت از رسانههای فرا مرزی است، رسانههای مشهد میتوانند به اعتبار این شهر و با اتکا به تواناییهای خود در این مسیر حرکت کنند.
معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد یک شهر رسانهای یا مرکز رسانهای در مشهد است که با بهره گیری از یک تجربه عملیاتی تقاطعهای بزرگ در حوزه رسانه را در کنار هم قرار دهیم و هم افزایی رسانهای در این شهر به وجود آوریم. خوشبختانه جلسات خوبی را هم در این زمینه با شهردار مشهد برگزار کردیم و و منجر به تفاهم نامهای نیز شده است.
وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی از نظر رسانهای در میان استانهای دیگر سرآمد است و دارای رسانههای کشوری اثرگذار است و توانمندیهای خاص رسانهای در خراسان رضوی و به صورت خاص مشهد وجود دارد. در همین چند ماه گذشته نیز رسانهای مثل شهرآرا از مشهد در بین رسانههای کشور جایگاه بسیار خوبی را به دست آورد و رتبه اول رسانههای محلی را نیز کسب کرد و این نشان میدهد تاثیر گذاری رسانههای مشهد چقدر زیاد است.