رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی

  • کد خبر: ۱۱۷۹۳۴
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی
تشریح برنامه مدیریت شهری مشهد در زمینه تأمین و توسعه ناوگان اتوبوس رانی مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس آمار و ارقام منشأ ۷۰ درصد آلودگی شهر مشهد به حوزه حمل و نقل ختم می‌شود. آلودگی روزافزون در حال افزایش است و از طرف دیگر افزایش هنگفت و چند برابری هزینه ایجاد و توسعه خطوط ریلی در کلان شهر‌ها باعث شده است تمرکز و برنامه اصلی مدیریت شهری مشهد برای مقابله با گسترش آلودگی هوا و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی بر توسعه ناوگان اتوبوس رانی باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع شهردار مشهد، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد در برنامه تلویزیونی «اشاره» به توضیح گام‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه پرداختند.

ارائه خدمت ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر

شهردار مشهد در این برنامه با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه به مردم مشهد سرویس می‌دهند گفت: ۹۵ دستگاه آن‌ها فاقد کولرند؛ آن هم به این دلیل که عمر این ناوگان بالای ۱۰ سال است و در آن زمان اتوبوس‌ها دارای فناوری کولر نبوده اند، امروز نیز به دلیل ضعف در موتور امکان اضافه کردن این قابلیت وجود ندارد.

سیدعبدا... ارجائی افزود: ۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها مربوط به بخش خصوصی و پانزده دستگاه متعلق به شهرداری است و به مدیران اتوبوس رانی تأکید کرده ام همه اتوبوس‌های بدون کولر، به صورت مساوی در همه خطوط پخش شوند تا بار فشار این اتوبوس‌ها بر روی یک خط و مسیر خاص نباشد. وی با عذرخواهی از شهروندان به دلیل این مشکل، بیان کرد: برای حل این موضوع به شرکت‌های دانش بنیان فراخوان داده ایم تا سیستمی طراحی شود که کولر بدون استفاده از نیروی محرکه اتوبوس کار کند. از سوی دیگر امیدوارم بتوانیم با خریداری اتوبوس‌های جدید، این مشکل را حل و از اتوبوس‌های بدون کولر، در فصل سرما استفاده کنیم.

هوشمندسازی اتوبوس ها، به زودی

ارجائی ادامه داد: علاوه بر کولر، در تلاش هستیم که اتوبوس‌ها را هوشمند کنیم تا با رسیدن به هر ایستگاه، اطلاعات آن را در اختیار مردمی که از اتوبوس استفاده کرده اند؛ قرار دهند.

۴۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید اتوبوس

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این برنامه گفت: مجوز و تأییدیه بخشی از اوراق مشارکت دولتی،  به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، برای خرید اتوبوس صادر شده است و بر این اساس، می‌توان هشتاد دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد خریداری کرد، ولی نیاز مشهد حدود دویست تا ۲۵۰ دستگاه در سال است تا بتوانیم سطح کیفی ارائه خدمات را حفظ کنیم.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه پرداخت بهای خدمات، به صورت نقدی ۳ هزار تومان بوده که همین مبلغ نیز کمتر از ۵۰ درصد بهای تمام شده این خدمت است، اظهار کرد: ۹۰ درصد تراکنش‌ها اکنون با استفاده از «من کارت» انجام می‌شود و پیش بینی و سیاست گذاری شورای ششم و مدیریت شهری افزایش این میزان و تمایل بیشتر عمومی به استفاده از روش‌های هوشمند است.

۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه، نیاز ناوگان مشهد

وی در ادامه به تشریح نیاز‌های زیرساختی حوزه حمل ونقل عمومی پرداخت و افزود: طبق استاندارد، به ازای هر هزار شهروند، یک دستگاه اتوبوس نیاز داریم که برای شهری مثل مشهد، معادل ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌شود که با توجه به برخورداری مشهد از سیستم حمل ونقل ریلی، با تکمیل این شبکه، نیاز شهرمان با ۲ هزار تا ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تأمین می‌شود.

عضو شورای شهر با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان نیازمند ترکیبی از اتوبوس، میدل باس و مینی بوس در خطوط مختلف هستیم، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در شرایط اقتصادی کنونی، تأمین ناوگان حمل ونقل عمومی اعتبارات هنگفتی می‌طلبد و دشوار است.

حاشیه شهر، زیرپوشش تخفیف ۹۰ درصدی ناوگان اتوبوس رانی

وی در ادامه یکی از مسائل کلان شهر‌های کشور و مشهد مقدس را حاشیه نشینی دانست و افزود: با تدبیر شورای شهر و اعمال نگاهی راهبردی سعی کردیم امکان سفر ارزان از حاشیه شهر و روستا‌های اطراف به مشهد را فراهم آوریم و هم اکنون شانزده خط در این مسیر‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند و بهای دریافتی به ازای هر سفر، مشمول ۹۰ درصد تخفیف می‌شود. بر این اساس، افراد برای سفر تنها صد تومان پرداخت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->