معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

شهرداری مشهد در مسیر ورود به بازار فناوری

  • کد خبر: ۱۲۱۰۴۸
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
شهرداری مشهد در مسیر ورود به بازار فناوری
با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان «فاوا» و شرکت «تات» شهرداری مشهد پرشتاب به سوی اقتصاد دیجیتال حرکت خواهد کرد.

ظهیری | شهرآرانیوز؛ با توسعه کلان‌شهر‌ها بخش شایان‌توجهی از اقتصاد شهر به فناوری جدید و اقتصاد فناورانه معطوف و با توجه به پیشرو بودن شهرداری مشهد در عرصه‌های فناوری نوین شهری همواره تلاش شده است از این ظرفیت کلان شهر مشهد بیش از گذشته استفاده شود. از‌این‌رو دیروز معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد به ساختمان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رفتند تا با امضای تفاهم‌نامه تجاری‌سازی محصولات سازمان فاوا و شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زمینه حضور مدیریت شهری در اقتصاد فناورانه فراهم شود.

براساس این تفاهم‌نامه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد به عنوان بازوی اجرایی بخش اقتصاد فناورانه اقدام به فروش محصولات سازمان فاوای شهرداری مشهد به دیگر شهر‌های داخلی و حوزه بین‌الملل خواهد کرد.

مسیر جدید برای کسب درآمد پایدار

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تأکید بر اهمیت موضوع درآمد‌های شهرداری گفت: بی‌شک می‌توانیم از بخش‌های مختلف حوزه عمرانی کسب درآمد داشته باشیم. سید‌خلیل منبتی افزود: موضوع کسب درآمد برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم صدق می‌کند و در اساس‌نامه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی به مسائلی مانند استفاده مناسب از بستر فضای مجازی و کسب درآمد از حوزه دیتا فکر شده است. وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد می‌تواند بیرون از بدنه شهرداری قرارداد امضا کند. این کار ایرادی ندارد و با توجه به تجربیات کسب‌شده این سازمان، می‌تواند کسب درآمد مناسبی در این حوزه داشته باشد.

اقتصاد دیتا، جایگزین اقتصاد زمین

همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع‌انسانی شهرداری مشهد در این نشست بااشاره به اینکه در ابتدا جزو مخالفان صددرصدی تغییر اساس‌نامه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی بودم اظهار کرد: اکنون با تغییر اساس‌نامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی مجهز به بازوی قوی اجرایی در مباحث تجاری‌سازی و اقتصاد فناوری می‌شود.
آیدا مهربان تأکید کرد: شهردار مشهد بار‌ها در سیاست‌های خود برای شهر اشاره کرده است اقتصاد زمین دیگر تمام شده است؛ بنابراین باید از اقتصاد زمین به سمت اقتصاد فناوری و دیتا حرکت کنیم. بی‌شک این موضوع شعار نیست بلکه باید عملیاتی شود.

«تات»، بازوی اقتصادی «فاوا»

در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه این سازمان دارای ظرفیت‌های زیادی است، گفت: سامانه‌هایی که سازمان فاوای شهرداری مشهد اجرایی کرده است بی‌شک می‌تواند برای شهر‌های مختلف کشور راه‌گشا باشد و حیف است اگر از این ظرفیت و توانایی در بدنه شهرداری استفاده نکنیم.

مهدی بدیع‌فرخد با اشاره به کسب درآمد از این حوزه افزود: با توجه به اتفاقات خوب یک سال اخیر در شهرداری مشهد و تغییر در اساس‌نامه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، یکی از مأموریت‌های این شرکت حرکت به سمت فعالیت‌های حوزه آی‌تی و هوشمندسازی است و با این تفاهم از امروز شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی به عنوان یک بازوی اقتصادی و بازاریابی در کنار مجموعه فاوای شهرداری است.

توجه مدیریت شهری به حوزه اقتصاد دیجیتال

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه اکنون فصل جدیدی در فعالیت حوزه فناوری‌های شهری در مدیریت شهری مشهد شکل گرفته است گفت: این موضوع حاکی از توجه این دوره مدیریت شهری مشهد به اقتصاد در حوزه فناورانه و اقتصاد دیجیتال است.

سیدجلال‌الدین حسینی‌واعظ افزود: با کسب درآمد به شکل گذشته شاید نتوان در توسعه آینده شهر اقدام مناسبی شکل بگیرد. ازاین‌رو هم‌زمان با پیشرفت حوزه فناوری، باید موضوع اقتصاد فناوری در حوزه مدیریت شهری نیز تحول اساسی پیدا کند که این موضوع هم مورد تأکید شهردار مشهد و هم شورای ششم است.
وی با تأکید بر اینکه مشهد می‌تواند آغاز‌گر فن‌بازار تخصصی در حوزه فناوری شهری باشد، بیان کرد: پیشتازی در این بخش می‌تواند در کسب درآمد و توسعه اقتصاد فناوری برای شهرداری مشهد مؤثر باشد و در کنار آن باعث انتقال تجربیات به دیگر شهر‌ها شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->