در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

مدیریت شهری پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان است

  • کد خبر: ۱۱۰۳۳۵
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
مدیریت شهری پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان آنهاست. بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

به گزارش شهرآرانیوز،  حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ابرسازمانی چون شهرداری‌ها و در مقیاس کل‌تر، بدنه مدیریت‌های شهری با دایره وسیعی از وظایف، مسئولیت‌ها، خدمات و شبکه گسترده‌ای از مسائل و مشکلات ‌روبرو هستند؛ مجموعه‌‎ای که همانگونه از اسم آن برداشت می‌شود، وظیفه و رسالت خطیر و دشوار مدیریت شهر را برعهده دارد. حال به نسبتی که شهر وسعت بیشتری می‌گیرد و جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد، شرایط متفاوت‌تر و دشوارتر می‌شود.
به گفته وی، پیوسته یادآور شده‌ایم که شهر موجودی زنده است و این زنده‌بودن و پویایی دربرگیرنده ابعاد و جنبه‌های مختلفی می‌شود؛ موجود زنده، هرروز با شرایط متنوعی روبروست و پیوسته خواسته‌ها و نیازهایی دارد که اگر تامین نشود و یا پاسخ مطلوب دریافت نکند، حیاتش به خطر می افتد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به این موضع اشاره دارد که نظام مدیریتی کارآمد و اثربخش، باید نیازها و مطالبات مجموعه تحت مدیریتی خود را، پس از احصاء و شناسایی مستمر، به شکل روزآمد، مطابق با شرایط زمانی و بنا به اقتضائات حاکم پاسخگویی کند تا بتوان به درستی در مسیر نیل به اهداف و سیاست‌های تبیینی گام برداشت.

حسامی تصریح کرد: در بدنه مدیریت شهری هم همینگونه است و اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما نباید صرفا به تلاش برای تداوم حیات این موجود زنده (شهر) خلاصه شود؛ بلکه باید در جهت رشد، اعتلاء و پیشرفت مضاعف آن گام برداریم تا دچار رکود و روزمرگی نشویم.

یکی از روش‌های کارآمد و نوین که در تمام ارکان و بخش‌های مدیریتی و اجرایی، کلید حل مشکلات و تحقق‌بخش سیاست‌های تبیینی است، تکیه به ظرفیت فناوری و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه،  شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، حسب تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خواهد داشت و بهره‌گیری از علم روز و تکنولوژی را ضرورتی برای اداره بهتر شهر می‌داند.

حسامی تاکید کرد: باید توجه داشت که گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است که در وهله نخست، باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنهاست.

خوشبختانه، مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت، زیرساختی چون کارخانه نوآوری را دارد و در این حوزه پیشگام سایر شهرهای کشور است؛ زیرساختی فراهم شده و با سیاست‌گذاری عالمانه باید نهایت بهره‌وری را از این سرمایه ارزنده شهری داشته باشیم که متاسفانه تاکنون آنگونه که باید صورت نگرفته است.

وی گفت: به شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان آنهاست؛ برای حل مسائل و معضلات کلانشهری چون مشهدالرضا(ع) نیازمند نقش‌آفرینی این عزیزان هستیم و بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد؛ این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی چون مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک، ارتقاء بهره‌وری و ... می‌تواند اجرایی شود.

منبع: روابط عمومی شورا ی اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->